Deváté generaci chybí diesel

10. listopadu 2003, 00:00 - KAREL NOVÝ, auta@profit.cz
10. listopadu 2003, 00:00

Japonská automobilka nabízí i sportovní verzi MITSUBISHI PŘIPRAVILO DEVÁTOU GENERACI SVÉHO ÚSPĚŠNÉHO MODELU LANCER, A TA JE NYNÍ ČERSTVĚ NA TRHU. VEDLE STANDARDNÍ NABÍDKY JE K MÁNÍ I SPORTOVNÍ VERZE V KOMBI ÚPRAVĚ, ALE NAOPAK NEPŘÍJEMNĚ CHYBÍ V NABÍDCE NAFTOVÝ MOTOR.

 

 

Mitsubishi Lancer

Japonská automobilka nabízí i sportovní verzi

MITSUBISHI PŘIPRAVILO DEVÁTOU GENERACI SVÉHO ÚSPĚŠNÉHO MODELU LANCER, A TA JE NYNÍ ČERSTVĚ NA TRHU. VEDLE STANDARDNÍ NABÍDKY JE K MÁNÍ I SPORTOVNÍ VERZE V KOMBI ÚPRAVĚ, ALE NAOPAK NEPŘÍJEMNĚ CHYBÍ V NABÍDCE NAFTOVÝ MOTOR.

S charakteristickým výrazným klínem na mřížce chladiče a znakem ze třech složených diamantů přichází na tuzemský trh automobil, který si svou oblibou jako jeden z mála vysloužil už devátou generaci. Mitsubishi Lancer je v nabídce ve dvou karosářských verzích. Jako sedan s konzervativní splývavostí linií, užším předním spoilerem a elegantním zadním křídlem, a kombi pojmenované Station Wagon. To je oproti sedanu nejen o něco delší, ale také vyšší. Interiér u Lanceru není určen k oslnivé reprezentaci a na povrch vyplouvá spíše snaha o funkčnost a dobrou ergonomii kokpitu, přesto základní eleganci nepostrádá. Převládá šedá - i když z nabídky potahových materiálů lze zajistit jisté oživení. Výraznější oživení naopak do interiéru přináší kovové obkroužení volantu, palubních přístrojů a zasazení řadicí páky kovem. To se ovšem týká jen sportovní verze kombíku. V motorové nabídce je pro sedan nejslabší agregát 1.3 (60kW), ovšem pro Station Wagon je základem až benzinový 1.6 s výkonem 72 kW. Váze vozu tento pohon docela dobře odpovídá. Zajímavá se jeví i úroveň kombinované průměrné spotřeby, kde se hodnota podle měření výrobce ustálila na sedmi litrech. Bohužel v nabídce Mitsubishi zatím pro Lancer zcela chybí vznětový motor. Velice solidní úroveň mají doplňky pasivní bezpečnosti a elektronických systémů řízení. Patří sem nejen dva airbagy v základní výbavě - šest jich je ve vyšším stupni - ale i ABS a EBD. Ty nejatraktivnější úpravy jsou ovšem v nabídce až u sportovní verze kombíku Station W agon Sport: přídavný příčný stabilizátor přední nápravy, podvozek je níže posazený a tuží v naladění, šestnáctipalcová litá kola, boční spoilery, volant a hlavice řadicí páky v kůži. Tento vůz je poháněn „ostrým“ benzinovým dvoulitrem s výkonem 99kW. Ačkoliv má Mitsubishi pro nadcházející rok v Evropě velké plány, automobil, který stojí proti Mazdě 3, novému VW Golfu, Opelu Astra a ostatně i Škodě Octavia, je na tuzemském trhu chápán tak trochu jako doplněk nabídky. Nezní to jako superlativ a přesto jde o velmi kvalitní automobil za rozhodně přijatelnou cenu.

+ KLADY

* technická spolehlivost

* příznivá cena

* vysoká pasivní bezpečnost

* veliké zadní dveře u kombi

- ZÁPORY

* chybějící diesel v nabídce

* vyšší ceny doplňkové výbavy

* šest airbagů až ve vyšší výbavě

* vyšší cenová úroveň náhradních dílů

TECHNICKÉ PARAMETRY A CENA

Mitsubishi Lancer Station Wagon 1.6 Comfort

Obsah motoru 1584 ccm

Počet válců 4

Max. výkon 72 kW

Točivý moment 150 Nm

Maximální rychlost 181 km/h

Zrychlení z 0 na 100 12,6 s

Převodovka 5-manuální

Spotřeba ve městě 8,9 l/100 km

Spotřeba na dálnici 5,8 l/100 km

Spotřeba průměrná 7,0 l/100 km

Provozní hmotnost 1320 kg

Délka 4475 mm Šířka 1695 mm

Výška 1480 mm

Zavazadlový prostor 591/1079 dm3

Objem nádrže 50 l

Cena 552 000 Kč

JAK NA DPH?

Odpočet daně je možný pochopitelně jen u verze kombi. Nová generace je ovšem na trhu krátce, takže pořádná praktická zkušenost s kovovou přepážkou, která podle předpisu odděluje zavazadlový prostor a místo pro posádku, není k dispozici. Přesto jde olehkou konstrukci v ceně do dvaceti tisíc korun, kterou lze i snadno demontovat.

NA CO TO AUTO JE?

Lancer už v předchozích generacích prokázal, že jako vůz nižší střední třídy je ochotný k jakékoliv službě. Těží z technické životnosti, uspokojivé míry komfortu kabiny i spolehlivých jízdních vlastností. Cena tento automobil velmi přibližuje roli spolehlivého referentského vozu, především ve variantě kombi. Sedan má navíc dostatek elegance a reprezentativnosti, bez problému tedy poslouží i majiteli mladého podniku.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče