Den králem silnic v půjčeném Porsche – nikoli levný, zato úchvatný zážitek

10. července 2009, 00:00 - Jiří Louthan
10. července 2009, 00:00

Většina mužů má stejný sen – vlastnit sportovní vůz Porsche, Ferrari, nebo Lamborghini. Ale co když na něj nemáte pár milionů? Pak stojí za to si jej půjčit a vyzkoušet, co umí. Jedinečný zážitek. Vyzkoušeli jsme za vás podmínky půjčovny.

Motivem pro zapůjčení sportovního vozu nemusí být pouze váš sen. Sporťák se může hodit třeba pro reprezentaci firmy, pro zajímavější dálkovou cestu do zahraničí, nebo jako dárek pro milovníka sportovní jízdy. Jak si jej na den, víkend, nebo třeba celý týden opatřit a za kolik? Stojí jízda za nemalou částku? Tak přesně to jsem se rozhodl otestovat.

Zcela náhodně jsem oslovil společnost Dream-cars Just4U, jejíž nabídku jsem zahlédl v jednom z marketingových časopisů. Volám do jejich kanceláře a objednávám si vůz Porsche 911 na celý den. Čekám, co všechno mě čeká za dokumenty, s jakou finální cenou na mě vyrukují, super vysokou kauci pro případ havárie a další poplatky. A vida, jsem mile překvapený.

Šestnáct tisíc a kauce navrch

Po nadiktování dat o sobě operátorce už se domlouváme na termínu vypůjčení – volím pracovní den od rána na devátou hodinu. Je mi sděleno, že mě vypůjčení vozu bude stát 16.541 Kč včetně DPH bez jakýchkoli dalších poplatků a kauci nemusím platit hotově, ale formou směnky na sumu 80.000 Kč. U jiných půjčoven by prý kauce byla daleko vyšší, díky jejich slabšímu pojištění vozů, což s povděkem kvituji. Není to tak strašná suma, při několika stech tisících kauce už bych si vypůjčení hodně rozmýšlel, byť pevně věřím ve své dobré řidičské schopnosti. Nicméně člověk je jak známo tvor chybující.Je mi rovněž sděleno, že vůz mi bude přistaven s plnou nádrží a s tou je také třeba jej vrátit – ale to je samozřejmé i u půjčoven běžných aut. Vůz si mám vyzvednout v garážích jednoho z velkých pražských hotelů, kde se mám potkat s pracovníkem půjčovny. Ještě týž den m i přichází do mailu zpráva ke kontrole mých osobních dat ve smlouvě. Vše je v pořádku.

Pozor, automat!

V den vypůjčení Porsche přijíždím do garáže hotelu, a protože mám zpoždění, zaměstnanec půjčovny na mě dávno čeká. Nicméně mi s úsměvem vychází vstříc a jdeme do hotelové kavárny podepsat smlouvu a směnku a také v hotovosti zaplatit. Pak přecházíme k vozu a kontrolujeme jej před podpisem předávacího protokolu. Hořím nedočkavostí, až si sednu za volant a vyrazím na silnici.

TIPY

- Cena vypůjčení sportovních vozů se pohybuje od 10.000 Kč na den + DPH, nebo od 2.000 Kč na hodinu, cena supersportů je až 6 krát vyšší

  1. Počítejte s kaucí, která se odvíjí od ceny vozu, lze ji řešit směnkou
  1. Pokud bazírujete na manuální převodovce, budete mít nejspíš smůlu
  1. Vždy si dobře zkontrolujte podmínky smlouvy, kompletní cenu vypůjčení vozu a stav vozu (především poškození laku)
  1. Více informaci o vozech půjčovny Dream-cars Just 4U na www.dream-cars.cz

Dostávám instruktáž ke kompletnímu ovládání vozu a zde jsem byl nemile překvapen. Auto má automat, což mi před tím nikdo nesdělil. Tedy automat a Tiptronic (volba rychlostí tlačítky na volantu). Dozvídám se, že tento způsob převodovky mají všechny vozy z půjčovny, protože v případě manuálu by převodovka změny řidičů dlouho nevydržela.

Vzhůru na silnici za řevu motoru

S dávkou pochopení konečně sedám za volant a vyjíždím z garáže na silnici. Vůz má 325 koní a zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,5 sekundy. S Tiptronicem se mi nechce učit a tak zůstávám celý den u automatu, který má trochu problém s rychlým startem z nuly, ale v průběhu jízdy už řadí podle mého gusta, zrychlení je po sešlápnutí plynu slušný „kopanec“. Také se zvukem motoru jsem spokojený, je krásně hlasitý, rozhodně ne nepříjemný. Vůz sedí v zatáčkách jako přilepený, užívám si každou z nich.

Uháním si nejprve po dálnici na Liberec, pak zpět přes Prahu a směr na Plzeň a dále Rozvadov. O rychlosti, kterou jsem uháněl, raději pomlčím, snad jen mohu říci, že rychleji jsem dosud v žádném voze nejel. Připadám si jako král silnic, auta mi s respektem uhýbají z cesty, předjet se nenechávám. Ovšem i přesto si troufám říci, že jsem jel maximálně bezpečně a ohleduplně k ostatním řidičům. Vůz mi naprosto vyhovoval (tedy až na absenci manuální převodovky) a musím říci, že bych si na něj velice rychle zvykl pro denní jízdy.

Benzín za tři tisíce

Už jsem jednou zmínil cenu vypůjčení vozu, ale vlastně jsem nebyl úplně přesný. Za oněch 8 hodin jízdy, které jsem v Porsche absolvoval, jsem musel třikrát tankovat. Benzín mě vyšel přes tři tisíce korun, přičemž vůz udával průměrnou dlouhodobou spotřebu 15 litrů/100 km, kterou ovšem hodnotím jako nízkou. Čekal jsem o 3 litry více.

Protože se mi nechtělo parkovat Porsche u domu či platit za hlídané parkoviště, a také proto, že jsem si ho užil do syta, rozhoduji se pro vrácení ještě týž den večer. Volám člověku, který mi ráno vůz předal, domlouváme čas vrácení. Musí prý kvůli tomu přesunout schůzku s jedním zákazníkem, ale na mnou zvolenou hodinu se sejdeme. Opět přijíždím později, ale jakoby se nic nestalo. Následuje kontrola stavu vozu, naštěstí je vše v pořádku a hned na to další předávací protokol. Odcházím s vrácenou směnkou a propagačními materiály firmy, plný dojmů z jízdy. Vypůjčení Porsche na hodinu by bylo rozhodně málo, na celý den ideální.

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče