Delší, širší, prostornější

16. května 2005, 00:00 - ERICH HANDL
16. května 2005, 00:00

VYZKOUŠELI JSME - NOVÝ VW PASSAT Jedno z nejprodávanějších podnikatelských aut - Volkswagen Passat - má další verzi. Profit ji vyzkoušel s dvoulitrovým turbodieselem pod kapotou. Nový passat se začal prodávat v nejlevnější verzi za 649 900 korun, je tedy stejně drahý jako předchozí model.

VYZKOUŠELI JSME - NOVÝ VW PASSAT Jedno z nejprodávanějších podnikatelských aut - Volkswagen Passat - má další verzi. Profit ji vyzkoušel s dvoulitrovým turbodieselem pod kapotou. Nový passat se začal prodávat v nejlevnější verzi za 649 900 korun, je tedy stejně drahý jako předchozí model. Co přináší? Karoserie zmohutněla, zepředu trochu připomíná Toyotu Avensis. Délka nového stroje činí 4,77 metru, takže je o zhruba šest centimetrů delší než předchozí provedení. Je také o něco širší a vyšší. V kabině je dost místa pro nohy i na zadním sedadle. Zvětšil se i kufr - o 90 litrů na 565 litrů. Tady je jedna zvláštnost, pro český trh je to jen 485 litrů, protože se tu používá plnohodnotné rezervní kolo namísto sady pro opravy pneumatiky. Při testu se do něj ale vešel bez problémů dětský kočárek i s několika taškami. Co patří mezi minusy stroje? Všechny souvisí s klíčem, který se v zapalování neotáčí, ale pouze zasouvá. Podobně jako musí člověk stát u automatu při startování na brzdě, u passatu je nutné sešlápnout z neznámých důvodů spojku. Když je klíč v zapalování, projeví se přehnaná německá snaha o bezpečnost. Bez vypnutí motoru nelze z vnějšku otevřít dveře ani kufr, takže když chce někdo přistoupit nebo si člen posádky dát něco do zavazadelníku, musí řidič vytáhnout klíč ze zapalování. To je dost nepohodlné. Na závěr k motoru. Naftový dvoulitr, který jsme měli pod kapotou, je dobrá volba, za kterou je ale třeba oproti nejlevnější benzinové verzi dost připlatit. Passat 2,0 TDI Trendline vyjde na 796 600 korun. Nový passat lze doporučit jako relativně úsporné služební auto pro střední firmu i jako vůz pro větší rodinu. CO NÁS ZKLAMALO Zlobila nás přehnaná německá snaha o bezpečnost. Bez vypnutí motoru nelze z vnějšku otevřít dveře ani kufr, takže když chce někdo přistoupit nebo si dát něco do zavazadelníku, musí řidič vytáhnout klíč ze zapalování. To znamená zbytečně vypnout motor. TECHNICKÉ ÚDAJE**

 Typ vozu čtyřdvéřový sedan
 Motordiesel
 Objem válců2 litry 
 Max. výkon110 kW 
 Spotřeba 7 l/100 km  
 Cena796 600 Kč 

foto: Volkswagen

Mohlo by vás zajímat

Finance
Finance.cz nově najdete v aplikaci Tapito
Velký dovolenkový speciál: jak nejlépe používat platební kartu na dovolené
Čeká naši společnost revoluční změna díky technologii blockchain?
Šéf mi čte e-maily. Je to v pořádku?
Dá se pracovat s invalidním důchodem? Jde to, ale...
Auta
Retro na neděli: Ford T může za to, že jezdíme na benzín,…
Policie konečně dovolila hasičům zveřejnit fotky z nehody zapůjčeného BMW i8
Test ojetiny: Volkswagen Golf VII je skvělý, ale dieselu bychom se vyhnuli
Kvíz na pátek: Poznáte, kterým autům patří tyto interiéry?
Audi S5 Cabriolet se přiblížilo k RS 5. Může za to Hans-Jürgen Abt
Technologie
Historie televizorů Sony: od přistání na měsíci po deset let pokusů s OLEDem
Windows 10 již obsahuje český a slovenský hlas. Může vám předčítat text
Bugatti Chiron čeká na lepší pneumatiky. Pak zkusí překonat 450 km/h
Změny v pamětech cache a propojení jader. Jak se u Skylake-X zlepšil výkon na 1 MHz?
Aprílová GeForce GTX do USB skutečně existuje. Nvidia omezenou sérii rozdá
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít