Děkujete za reklamace?

17. března 2003, 00:00 - Zdeněk Kubín, kubin@profit.cz
17. března 2003, 00:00

InspiraceOd kolika majitelů obchodu a prodavačů jste již slyšeli, aby děkovali zákazníkům za nějakou stížnost nebo reklamaci? Bylo jich jistě velmi málo! A přece by měl obchodník poděkovat upřímně každému zákazníkovi, jenž za ním přijde s nějakou stížností nebo reklamací.

Inspirace

Od kolika majitelů obchodu a prodavačů jste již slyšeli, aby děkovali zákazníkům za nějakou stížnost nebo reklamaci? Bylo jich jistě velmi málo! A přece by měl obchodník poděkovat upřímně každému zákazníkovi, jenž za ním přijde s nějakou stížností nebo reklamací. Poděkovat mu za to, že přišel, než aby mlčel a více se v obchodě neukázal. Jsou to zákazníci, kteří pomáhají obchodníkovi zlepšovat službu a zvyšovat obrat. Je pravda, že často způsob, jakým jsou reklamace nebo stížnosti tlumočeny obchodníkovi, je příliš ostrý nebo přehnaný. A však i za takové má být obchodník zákazníkovi vděčný, poněvadž vždy se za tím skrývá něco pravdy. Je to také jediná možnost, jak se může obchodník dozvědět, v čem tkví nedostatky jeho zboží a služeb. A tato cesta vede jedině přes nespokojené - reklamující - zákazníky. Zákazník, který svou nespokojenost obchodníkovi projeví, mu tím zachraňuje peníze, poněvadž ztráta každého zákazníka znamená ročně značné obnosy pro obrat i zisk obchodu. Většina obchodníků a prodavačů považuje bohužel každou reklamaci za nežádoucí nepříjemnost a nesnaží se její příčinu odstranit vždy ke spokojenosti zákazníka. Obchodníci si neuvědomují při tom skutečnost, že ztrácí ročně mnoho stálých zákazníků, na jejichž nahrazení musí pak vynakládat velké obnosy.

Podle časopisu Průkopník úspěšného podnikání, rok 1936

I při vyřizování reklamace je dobré se do telefonu usmívat.

ILUSTRAČNÍ FOTO: ARCHIV

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Potřebuje Fed skutečně snižovat svoji bilanci?
Porovnání cen másla v roce 1985 a 2017. Proč stojí máslo 50 Kč?
Adopce vs. pěstounská péče: svěří vám úřady dítě do péče?
Proč je v Česku drahé volání?
OSVČ a výdajový paušál v praktických příkladech
Auta
Revoluce? Už dnes si můžete objednat auto na solární pohon.…
Range Rover Velar nadchne už svým vzhledem. Ale tím to nekončí [první dojmy a velká galerie]
Španělský sourozenec Škody Kodiaq se bude jmenovat Donosti, Aran nebo Teide
Reálná spotřeba Bugatti Chiron? Není tak strašná, jak by se mohlo zdát
Rolls-Royce Phantom: Vlastní platforma, přes 130 kg zvukové izolace a komfort létajícího koberce
Technologie
Kompletní parametry Skylake-X s 12 až 18 jádry jsou venku. Takty mají překvapivě vysoko
LibreOffice 5.4 vyšel ke stažení. Generuje menší dokumenty a kvalitnější PDF
Na podzim skončí podpora Windows 10 v1511. Toto vydání už skoro nikdo nepoužívá
Konkurence nebo ne, Intel měl v druhém čtvrtletí rekordní tržby. Zvedl i cíle pro celý rok
Microsoft ruší servisní kanály Current Branch a Current Branch for Business [Windows 10]
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít