Menu Zavřít

Dekorace s vůní jehličí

3. 12. 2011
Autor: profit

Vánoční výzdoba a dotěrné koledy na nás ještě pár týdnů budou útočit doslova na každém kroku. Ne všechno, co je spojováno s adventním časem, musí být nutně vkusné. Nabídneme vám několik tipů na stylové doplňky, které ozdobí vaši domácnost, aniž by ji zaplnily kýčem.

Foto: Martin Jakobsen

Novinkou letošního roku je stromeček Mr. Spruce, tedy Pan Smrček. Jeho autorem je designér Martin Jakobsen, který už několikrát dokázal zaujmout svým nekonvenčním pojetím předmětů běžné spotřeby. Mezi jeho nejvýraznější díla patří série sklenic na víno rEvolution, které díky neobvyklému tvaru umožňují mnohem intenzivněji vnímat vůni vína. Odlišné je i držení nádob.

I v případě Pana Smrčka je nutné připravit se na nekonvenční pojetí. Martin Jakobsen ani v tomto výrobku nezapře svou zálibu v minimalismu a snaze najít inovativní řešení. Stromeček je vyroben z překližky pomocí laserové technologie. Skládá se ze tří dílů, které lze jednoduše složit i rozložit. Odpadá tak složité umisťování živého smrčku do stojanu i zkracování kmene na balkoně. Zhruba osmdesáticentimetrová výška eliminuje také úrazy, které v některých domácnostech obvykle následovaly po snaze nasadit na vrchol stromečku hvězdu. V každé z umělých větví je navíc očko na zavěšení vánoční dekorace.

Skoro jako živý

Se stromečkem Mr. Spruce končí i tradiční dilema, zda pořídit stromek živý, či umělý, ze kterého nepadá jehličí. Pro Martina Jakobsena se tato volba stala výzvou. „Navrhnout produkt, který podobně jako sklenice na víno vychází z určitých tradic, je zajímavá zkušenost. Předměty zažitých tvarů jsou často limitujícími činiteli pro designéry, kteří se nedokážou přenést přes hranice stereotypního myšlení. Přitom díky použitému materiálu a jednoduché záměně jednotlivých pater se z vánočního stromečku stal esteticky přitažlivý a nezaměnitelný výrobek,“ vysvětluje autor, podle něhož bylo nejtěžší najít ty správné proporce, aby byl výrobek stabilní i tvarově originální.

O tom, že se Jakobsenovi jeho záměr podařil, svědčí téměř okamžitý zájem o distribuci stromku do Skandinávie a Beneluxu. V prodeji je samozřejmě i u nás. Až další měsíce ukáží, zda stejné nadšení pro Mr. Spruce bude sdílet i odborná veřejnost a Martin Jakobsen s ním překoná dosavadní největší úspěch, kterým byla nominace na ocenění Designér roku v soutěži Elle Decor International Design Awards.

Červenobílá inspirace

BRAND24

S velkými očekáváními poslal do svých obchodů kolekci vánočních výrobků i řetězec Marks & Spencer. Jde o ucelenou sérii 150 druhů výrobků světově proslulého designéra Marcela Wanderse. Nescházejí v ní například ani vánoční boty, které se na západ od našich hranic věší na krb, polštáře v červenobílých barvách, stuhy na balení dárků, zvonečky či rolničkové věnce. To vše v jednotném designu, do kterého se nemusíte stydět „zabalit“ letošní svátky. „Dlouho jsem obdivoval originální a moderní přístup k designu Marcela Wanderse. Přináší něco nového a vzrušujícího do naší vánoční nabídky a myslím, že naši zákazníci budou překvapeni. Zároveň věřím, že se nechají inspirovat jeho jedinečným a špičkovým designem,“ říká k angažmá Wanderse generální ředitel sítě obchodů Marks & Spencer Marc Bolland.

Z designových lahůdek Wanderse můžete naneštěstí vybírat jen v e-shopu M & S nebo při některé z cest do zahraničí. České pobočky totiž jeho kolekci nenabízejí.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).