Menu Zavřít

Dejte nám sto dnů

15. 12. 2011
Autor: Euro.cz

Přípitek s… Milanem Procházkou

Printová média jsou dnes tak trochu restrukturalizační případ, ale v týdeníku Euro vidím velký potenciál, říká nový majitel

Na českém mediálním trhu se týdeník Euro objevil na podzim roku 1998. Dlouhý čas vydavatelství Euronews bylo součástí skupiny PPF, patřící českému miliardáři Petru Kellnerovi. Letos v listopadu ale nastala změna. Novým majitelem společnosti se stal soukromý investor Milan Procházka. „Nekoupil jsem si ani loutku, ani hračku, která mě za chvíli přestane bavit,“ tvrdí nový ředitel v rozhovoru pro týdeník Euro.

Začněme tou nejtriviálnější otázkou. Kdo je Milan Procházka a jak k týdeníku Euro přišel?
Ještě ve třetím ročníku gymnázia jsem začal pracovat pro investiční firmu Expandia (kariéru zde zahájil mimo jiné i guvernér ČNB Miroslav Singer – pozn. red.), obchodování s cennými papíry jsem se pak věnoval v Patrii, která tehdy patřila Zdeňku Bakalovi. V roce 2005 jsem přešel do Wood & Co., líbilo se mi regionální zaměření na střední Evropu, konvenoval mi tým spolupracovníků i fakt, že Wood se nestal součástí nějaké velké finanční skupiny. Ve Wood & Co. mám dodnes menší majetkový podíl, ale již se nepodílím na řízení firmy. Kromě toho vlastním společnost zabývající se laboratorní diagnostikou, která dobře funguje.
Týdeník Euro jsem měl možnost sledovat poměrně zblízka poslední dva roky, v Praze není žádným tajemstvím, že mým partnerem je předseda představenstva Euronews Vojtěch Jirků. Když skupina PPF zahájila prodejní proces, nebyl jsem v první vlně uchazečů (o koupi týdeníku Euro se mimo jiné ucházel agrobaron Andrej Babiš – pozn. red.). Myšlenka podat nabídku na odkup akcií vznikla až trochu později. Oslovil jsem Petra Kellnera, myslím, že svoji roli sehrála i skutečnost, že nemám žádné politické ani vlivové ambice, nepotřebuji sebeprezentaci. Nakonec jsme se dohodli.

Když už jsme u toho, je transakce vypořádaná?
K celkovému vypořádání dojde do konce tohoto roku.

Tištěná média dneska nejsou žádný zlatý důl, to asi není nejlepší investice…
Co mě láká, je dokázat, že i tenhle byznys, který momentálně není nijak „sexy“, může fungovat, aniž by byl součástí nějaké nadnárodní mediální skupiny, nebo naopak sloužil jako nástroj na prosazování něčího zájmu. Je to výzva, printová média jsou dnes tak trochu restrukturalizační případ. V tom, že to může fungovat, mě utvrzuje fakt, že i největší investorský guru světa Warren Buffett se rozhodl své peníze vložit do novin. A to dokonce 150 milionů dolarů. Ještě nedávno nešetřil skepsí ohledně budoucnosti tohoto odvětví, a to přesto, že je akcionářem vlivného deníku Wahington Post. Teď ale investoval do regionálního vydavatelství Omaha World-Herald Company.

Mohl byste přiblížit vizi, kam hodláte týdeník Euro směřovat?
V týdeníku Euro vidím velký potenciál dalšího rozvoje jako nositele jasného a precizně zpracovaného ekonomického názoru, profesionálního propojení českého ekonomického dění do mezinárodního kontextu.
Týdeník Euro nebyl, není a nikdy nebude pouhým nosičem informací, to by mne nikdy nezaujalo jako potenciální akvizice. Spoléhám na kvalitu týmu.
Během krátké doby uděláme určitý obsahový „refresh“, detaily bych v tuhle chvíli neprozrazoval, ale dejte nám sto dnů a bude to vidět. Už nyní ale mohu slíbit, že se ještě více zaměříme na makroekonomická témata, podnikovou sféru, portréty úspěšných českých byznysmenů. Chci, aby se týdeník zaměřil v těchto těžkých dobách také na pozitivní témata a nemaloval jen černou vizi budoucnosti. Zároveň hodláme klást větší důraz na investigativní žurnalistiku v oblasti ekonomicko-politických vztahů.
Jasné je, že budeme muset hodně zapracovat na on-line verzi, nebránil bych se ani spolupráci s jinými nezávislými on-line tituly. Nekoupil jsem si ani loutku, ani hračku, která mě za chvíli přestane bavit. Relevance a názor, to je takové shrnující motto a zároveň vysvětlení, proč jsem do Euronews vstoupil. Beru to jako dlouhodobou investici a od 14. listopadu se tomu věnuji na plný úvazek.

Blíží se konec roku, co byste popřál vydavatelství i čtenářům do toho nového?
V prvé řadě děkuji všem našim čtenářům, inzerentům, partnerům, stejně jako celému týmu týdeníku Euro za důvěru, kterou v naši společnost vkládají. Za sebe osobně garantuji, že týdeník Euro neusne na vavřínech a společně s kolegy v redakci i vydavatelství budeme tento projekt dále rozvíjet. Všem vám přeji jen to nejlepší do nového roku. Hodně štěstí!

BRAND24

Milan Procházka (33)
Svou profesní kariéru začal v investiční skupině Expandia, kde působil jako analytik a později jako akciový makléř. Burzovnímu obchodování se dále věnoval v seniorních pozicích v Komerční bance, v Patria Finance a nakonec i ve společnosti Wood & Company, kde měl na starost akciové obchody institucionálních klientů, arbitrážní a algoritmické obchodování a sekuritizaci veřejně neobchodovaných instrumentů. Kromě burzovních obchodů se věnuje vlastním investičním projektům, např. ve zdravotnictví a nově i ve společnosti Euronews, vydavateli týdeníku Euro.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).