Article, show

Definice logistiky Evropské logistické asociace

06. října 2003, 00:00 - (ová)
06. října 2003, 00:00

ORGANIZACE, PLÁNOVÁNÍ, ŘÍZENÍ A VÝKON TOKŮ ZBOŽÍ VÝVOJEM A NÁKUPEM POČÍNAJE, VÝROBOU A DISTRIBUCÍ PODLE OBJEDNÁVKY FINÁLNÍHO ZÁKAZNÍKA KONČE TAK, ABY BYLY SPLNĚNY VŠECHNY POŽADAVKY TRHU PŘI MINIMÁLNÍCH NÁKLADECH A MINIMÁLNÍCH KAPITÁLOVÝCH VÝDAJÍCH.

Logistika patří k relativně mladým vědním disciplínám, jejíž počátky lze datovat do padesátých let minulého století, kdy koncentrace výrobních kapacit, umožněná průmyslovou revolucí, předstihla možnosti dosavadních metod distribuce hotových výrobků, kterým zatím nebyla věnována systematická pozornost. Dalším významným impulzem byl postupný přechod od trhu výrobce, charakteristického výrobou omezeného sortimentu výrobků ve velkých množství, k trhu zákazníka, jehož důsledkem byla potřeba rychlé inovace výrobků a nutnost vyrábět široký sortiment výrobků. Vedle silného tlaku na snižování nákladů, vyvolaných změnami ekonomického klimatu v tomto období, bylo třeba řešit i realizaci nových požadavků marketingu. Šlo zejména o potřebu prodeje výrobků v široké škále distribučních řetězců a nutnost poskytovat zákazníkům stále širší paletu služeb. To vše vedlo k vývoji nových, levnějších a účinnějších metod distribuce hotových výrobků a surovin. Rychlý růst zájmu podnikatelské praxe o zpracování dlouhodobé logistické koncepce je vyvolán především trvalým růstem náročnosti logistických operací na pracovní síly. Jen systémové, integrované pojetí logistického systému umožní tento trend zastavit a nahrazovat pracovní sílu kapitálovými prostředky. Integrující funkce logistiky je všeobecně uznávaná a její vliv lze nalézt ve všech složkách managementu podniků. Její význam stále roste s rozvojem integračních tendencí, kdy jednotlivé regionální trhy nabývají charakteru trhů globálních. Úspory nákladů dosažitelné uplatňováním logistiky jsou odhadovány na 5 až 10 % v zemích s fungujícími distribučními systémy. Za významný faktor je také považována možnost využívání logistiky jako účinného nástroje konkurenčního boje při zvyšování podílu na trhu. Cena srovnatelných výrobků se mnoho neliší, jejich kvalita je srovnatelná, reklama je stejně masivní a možnosti odlišení se začínají soustřeďovat do oblasti poskytování služeb zákazníkům a snižování nákladů spojených s řízením a vlastní realizací toků zboží dodavateli výchozích surovin počínaje a konečným zákazníkem konče. Prostředkem dosažení naznačených cílů je právě logistika.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Konec vesnických prodejen? Vyřeší jejich ztrátovost dotace?
"Bude to dobrý rok," banky a stavební spořitelny počítají výsledky v polovině roku 2017
Papíry jsme jim nevytiskli aneb o reálném založení chovné stanice
Připojištění na dovolenou? Nutnost, nebo zbytečnost?
Poroste rychleji USA nebo eurozóna? MMF upravil předpovědi
Auta
Škoda odstartovala sériovou výrobu modelu Karoq. První…
První autonomní Kamaz bude nasazen během fotbalového mistrovství
Po Francii chce prodej aut se spalovacím motorem zakázat také Velká Británie
Galerie na středu: Na tyto tříválce vám nestačí ani půl milionu
Německo chce neupraveným autům z aféry Dieselgate odebrat registraci
Technologie
Chrome 60 lepí 40 děr a podporuje Touch Barem na nových Macboocích Pro
Core i7-8700K má prý turbo 4,7 GHz. I při zátěži šesti jader může běžet nad 4 GHz
Web si oddychne. Adobe plánuje ukončit vývoj a podporu a Flashe v roce 2020
Aukro chystá změny. Začátkem srpna bude služba nedostupná
AMD se díky kryptotěžařům a Ryzenu dostalo v druhém čtvrtletí do zisku – tedy skoro
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít