Dávné bolesti nezmizely

01. září 2003, 00:00 - admin
01. září 2003, 00:00

MINISTERSTVO DOPRAVY V ROCE 1999 CHARAKTERIZOVALO ČESKOU ŽELEZNICI TAKTO: "PROVOZ ČESKÝCH DRAH JE VYSOCE ZTRÁTOVÝ, CHYBÍ KVALITNÍ PŘÍMĚSTSKÁ ŽELEZNIČNÍ DOPRAVA, CESTUJÍCÍ STÁLE VÍCE DÁVAJÍ PŘED ŽELEZNICÍ PŘEDNOST INDIVIDUÁLNÍ AUTOMOBILOVÉ DOPRAVĚ."

MINISTERSTVO DOPRAVY V ROCE 1999 CHARAKTERIZOVALO ČESKOU ŽELEZNICI TAKTO: „PROVOZ ČESKÝCH DRAH JE VYSOCE ZTRÁTOVÝ, CHYBÍ KVALITNÍ PŘÍMĚSTSKÁ ŽELEZNIČNÍ DOPRAVA, CESTUJÍCÍ STÁLE VÍCE DÁVAJÍ PŘED ŽELEZNICÍ PŘEDNOST INDIVIDUÁLNÍ AUTOMOBILOVÉ DOPRAVĚ.“

Železniční síť trpí řadou rychlostních omezení, což zpomaluje provoz vlaků. Řada tratí nevyhovuje mezinárodním standardům a vozový park je zastaralý a nedostatečně udržovaný. Politici, kteří mají prostřednictvím ministerstva dopravy na České dráhy stále velký vliv, slibovali, že když ze státních drah udělají akciovou společnost situace se zlepší. Podle řady odborníků však zůstávají zmiňované problémy bolestí železnice ještě dnes. Podstatou transformace není podle některých názorů nabídnout zákazníkům lepší služby, ale oddlužit firmu na úkor daňových poplatníků a potom ji výhodně prodat. To první se už stalo. Vláda rozhodla, že dluhy po bývalých státních drahách převezme Konsolidační agentura. Dopravní expert Emanuel Šíp k tomu dodává: „Reorganizace nezměnila, a ani neměla za cíl měnit cokoli z tradičních bolestí Českých státních drah jako zhoršování stavu nekoridorových tratí, chátrání parku vozidel, přelidněnost zejména v železničních stanicích, neprůhledné a neefektivní hospodaření, tendenci zabředávat do dluhů ani nízkou kvalitu a spolehlivost služeb zákazníkům. Pokud by tam byly pozitivní zásahy, stejně by se na hospodaření neprojevily dříve než za jeden až jeden a půl roku. Zatím nejsou vidět.“

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Co je dobré vědět o superhrubé mzdě?
Polil vás v hospodě číšník? Kdo to zaplatí?
Návod, jak zatočit s neplatiči alimentů
Jak se vám zvýší splátka hypotéky při refinancování?
8 mýtů, kterým při placení sociálního pojištění nevěřte
Auta
Galerie: Williams se nevěnuje jen Formuli 1. Staví i auta a…
Giannini 350GP je Fiat 500 po obří dávce steroidů. Prohlédněte si tento speciál v akci
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlouhodobém testu: dvouválec na část úvazku
Video: To nejlepší z Goodwood Revival 2017
Také Toyota Auris (ne)míří do terénu. Verze Freestyle přidává plasty, ale nic dalšího
Technologie
Oracle odhalil procesor Sparc M8. Má novou architekturu, takt 5 GHz a asi je poslední
Tip: Naplánujte si automatické zapnutí Wi-Fi na zařízení s Windows 10
Apple vydal iOS 11. Nový systém přináší desítky novinek
Na nereferenční Radeony RX Vega se může čekat až do půlky října, výrobci nemají čipy
Některé počítače HP se po servisní aktualizaci Windows 10 spouští až 10 minut
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít