Datart vzbudil nevoli konkurence

01. října 2007, 00:00 - (čtk)
01. října 2007, 00:00

Negativní ohlas mezi konkurenty vyvolala nová soutěž sítě elektroprodejen Datart v boji o titul Obchodník roku.

Soutěž Obchodník roku Prodejní řetězec Datart pořádá soutěž, v níž mohou zákazníci vyhrát LCD televizor nebo poukázky na nákup zboží v hodnotě až několika tisíc korun. Podmínkou ovšem je, že v SMS anketě o titul Obchodník roku dají hlas právě Datartu a zodpoví soutěžní otázku. To se nelíbí některým konkurentům. „Chtěli jsme říci svým zákazníkům, že o titul soutěže usilujeme. A v případě, že nás chtějí podpořit, mohou pro nás hlasovat. Svoji soutěž jsme zorganizovali proto, že jsme chtěli našim příznivcům dát dárek od nás, a ne od někoho třetího,“ říká marketingový ředitel prodejen Datart Jiří Černák. Účastníci veřejné ankety ale mohou stejně jako v předešlých ročnících vyhrát ceny, které pro hlasující zákazníky připravili organizátoři Obchodníka roku. Zatímco organizátoři soutěže tvrdí, že Datart pravidla této soutěže neporušil, někteří obchodníci postup řetězce označili za neférový. Míní, že podobné propagační akce soutěžících mohou ovlivnit výsledky hlasování zákazníků. Konkurence: Je to nefér Některým obchodním řetězcům se postup Datartu nelíbí. „Přijde nám to nefér. Mohli bychom také uspořádat nějakou podobnou akci a s počtem prodejen a zákazníků, které v České republice máme, by to asi mělo výrazný vliv na výsledek hlasování,“ tvrdí mluvčí jednoho z největších obchodních řetězců, který si nepřál být jmenován. „Vždy jsme si vážili objektivity této soutěže a její výsledky pro nás měly svou výpovědní hodnotu. Je možné, že marketingové aktivity jiných firem, které hlasy svých zákazníků odměňují, mohou tuto rovinu soutěže posunout někam jinam,“ prohlašuje mluvčí Tesco Stores ČR Jana Matoušková. Podobně se vyjádřil generální ředitel sítě elektroprodejen Electro World Jiří Klíčník. „Obchodník roku měl až doposud vysoký kredit a my doufáme, že se organizátorům podaří zachovat jeho úroveň i do budoucích ročníků. Věříme, že ten, kdo se uchází o titul Obchodník roku, bude přistupovat férově ke svým zákazníkům i partnerům,“ dodává Klíčník. Organizátoři dávají od problému ruce pryč Podle pořadatelů Obchodníka roku ale společnost Datart vlastní soutěží pro zákazníky, hlasující v její prospěch, neporušila pravidla tohoto soutěžního klání. „Formu komunikace s klienty si jednotlivé firmy řídí samy. Jestli to (veřejné hlasování v soutěži Obchodník roku) podpoří nějakou další soutěží nebo inzercí, to necháváme na nich,“ podotýká Eva Chaloupková, mluvčí pořádající společnosti GE Money Multiservis. Do 20. září celkový počet hlasů udělených obchodníkům prostřednictvím SMS a internetového hlasování přesáhl 480 tisíc. Společnosti Datart letos v červnu, kdy hlasování veřejnosti o nejlepšího obchodníka mělo za sebou první měsíc, patřilo na žebříčku veřejností nejlépe hodnocených prodejců deváté místo. Na začátku září se Datart propracoval na druhé místo. První příčka s bezmála 19 tisíci hlasy patřila řetězci Lidl, druhý Datart získal 13 580 hlasů a na třetím místě byly diskonty Penny Market s 9760 hlasy. vítěze soutěže poznáme v říjnu

Výsledky pátého ročníku ankety, v níž vedle odborníků o nejlepších obchodnících rozhodují i spotřebitelé, budou ve 13 kategoriích vyhlášeny 10. října. „Podobné soutěže jsou dobrou zpětnou vazbou pro všechny maloobchodní řetězce včetně naší společnosti,“ konstatuje Jana Matoušková.  

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče