Darovaná vína lze odečíst z daní

28. listopadu 2005, 00:00 - admin
28. listopadu 2005, 00:00

Firmy v tuzemsku si mohou odečíst od základu daně z příjmu vína v hodnotě do 500 korun včetně DPH, která použijí jako propagační dary. Možnost se však týká jen takzvaných tichých vín, jimiž se rozumí téměř všechna nešumivá vína. „Nová zákonná úprava platí od 10. listopadu,“ upozornil ředitel Vinařského fondu Jaroslav Machovec.

Dříve mohly podniky jako daňově uznatelný náklad započíst reklamní předměty do stanovené ceny, ne ale výrobky podléhající spotřební dani. Víno má nyní výjimku. Podmínkou je, že láhev musí být opatřena obchodní firmou nebo ochrannou známkou darujícího či názvem propagovaného zboží nebo služby. Do ceny, která nepřesáhne zmíněných 500 korun, se započítávají také náklady, jež vzniknou s pořízením reklamního předmětu. Jde například o výdaje na dopravu, dotisk reklamních vinět, polepení lahví, či náklady na případné dárkové balení.

Mohlo by vás zajímat

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Adam Hazdra: Třetina lidí je v práci nespokojených

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

Hry pro příležitostné hráče