Darina Hubáčková: Chceme rozjasnit české ulice

26. července 2013, 09:27 - Petr Švihel, Obchod a finance
26. července 2013, 09:27

Při pohledu pod pokličku projektu s názvem Dara bags člověka prakticky okamžitě napadne: ženský byznys v krystalicky čisté podobě. Napovídá tomu už předmět podnikání, kterým je ruční výroba originálních dámských kabelek, ale nejen to. Darina Hubáčková, zakladatelka Dara bags, vždy sama vytváří každý návrh a střih, do týmu si vybírá pouze lidi sobě blízké a podobně.

Mainstream, nebo hand made

Nápad přišel v roce 2008, kdy Darina Hubáčková, ještě nedávno vytížená manažerka v obchodě s módou, ležela doma s rizikovým těhotenstvím. „Nudila jsem se neskutečně. Já totiž nemám v povaze jen tak se povalovat, neustále něco podnikám. A tak jsem jednou večer oprášila šicí stroj a ušila první jednoduchou kabelku,“ vzpomíná.

Kabelky zvolila pro jejich variabilitu. Kabelku totiž může nosit v podstatě každá žena, není třeba žádné zkoušení, nebývají potíže s velikostí. Ideální artikl pro prodej na internetu, který byl pro ni v té době rozhodující, protože se nemohla doslova pohnout z domu.

Rozjet úspěšnou firmu v přeplněné módní branži však znamená tvrdě bojovat o každého zákazníka. Darina Hubáčková značku Dara bags postavila na originalitě. Každá kabelka je ručně šitá, často barevně sladěná přesně na přání zákaznic, které samy chtějí vyniknout a nepotkávat ženy se stejným doplňkem. „Zachováváme si pořád stejnou tvář.

Nepřestáváme bojovat proti šedi a unifikovanosti v českých ulicích. Vytváříme kvalitní, originální zboží, které zaujme na první pohled a nese stálý charakteristický rukopis. Na druhou stranu ale,nekrníme‘, snažíme se posouvat dál a dál, přicházet s novými nápady, které nás odlišují jak od mainstreamu, tak i od typické,hand made‘ výroby. A celkem se nám daří držet rovnováhu a jít si dál po vlastní vytyčené ose,“ popisuje Darina Hubáčková.

Vývoj firmy byl pozvolný, postupný a logický, nepřišel žádný náhlý boom. Jak zakladatelka říká, Dara bags není žádná rychlokvaška, kterými se to v hand made světě jen hemží. Výroba firmy se postavila na nohy přibližně po dvou letech, kdy začala vydělávat. Postupně se paní Hubáčková rozhodla předat šití profesionálním šičkám. Nejprve jí pomáhala jedna švadlena, pak dvě, a to jen externě. Teprve nedávno si splnila sen o vlastní šicí dílně, kde je šiček několik.

Převážnou část týmu tvoří lidé známí, tudíž charakterově prověření. Všichni zaměstnanci jsou podle slov jejich šéfky k firmě velmi loajální, vydávají ze sebe jen to nejlepší a jsou vděční, že mají dobrou práci. Navíc v kolektivu, do kterého se lze každý den těšit.

„Nenutíme lidi šít, co jim vyloženě nejde nebo je nebaví, a také nad nimi nestojíme s bičem. Za tuhle relativní svobodu se na ně naopak můžeme spolehnout, když potřebujeme, aby zabrali na maximum v době, kdy je intenzivnější provoz, např. před svátky,“ pochvaluje si Darina Hubáčková.

Pomalu, ale jistě

V módní branži hraje velkou roli vztah zákazníka k značce, nejde jenom o samotné provedení nebo design. I Dara bags se jej snaží co nejvíce upevnit. Téměř klíčovým v marketingové strategii je sociální prvek. Firma zároveň se značkou buduje i sociální komunitu Dara bags, ve které se ženy scházejí, obdivují si navzájem své kabelky, chlubí se jedna druhé svými úlovky a trumfují se, kolik kdo a jakých darabagsek má.

Sociální komunita funguje zejména přes Facebook, ale hranice internetu přesahuje. Podle Dariny Hubáčkové se ženy poznávají na ulicích podle kabelky, mají radost, že potkají někoho stejně „postiženého“, a sdělují si, odkud tašku mají. Zakladatelka Dara bags říká, že člověk nemá mít malé sny a plány.

A ona by ráda v budoucnu expandovala i do jiných zemí. Zatím poměrně úspěšně prodává na Slovensku, ale láká ji i angloamerický trh a brzy se chystá proniknout do Polska. Nápadů mají lidé okolo Dariny Hubáčkové stále dost, ale tak trochu se nedostává času k jejich realizaci. Ovšem nestěžují si a drží se osvědčeného rčení: „Pomalu, ale jistě.“


Darina Hubáčková (29) vystudovala oděvní návrhářství a modelářství oděvů na umělecké průmyslovce ve Frýdku-Místku. Původně pracovala na pozici manažerky v obchodu s módou, kde byla podle svých slov velmi vytížená. Nemá ráda nudu a nečinnost, a tak v době rizikového těhotenství začala doma, v obývacím pokoji, šít své první kabelky. Značku Dara bags založila v roce 2008, kabelky dnes prodává jak přes internet, tak i v kamenné prodejně v Praze či v dílně v Ostravě. Tým Dara bags již v současnosti čítá několik lidí.


Mohlo by vás zajímat

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

Hry pro příležitostné hráče