Daňově uznatelné náklady na propagaci

05. února 2007, 00:00 - Petr Kučera
05. února 2007, 00:00

Jak vysoké náklady na propagační materiály (letáky, vizitky, reklamní propisky, inzeráty v tisku a podobně) jsou daňově uznatelné?Lenka DoleželováZákon o daních z příjmů (ani žádný jiný předpis) nestanoví výši takových nákladů, respektive ji neomezuje.

Jak vysoké náklady na propagační materiály (letáky, vizitky, reklamní propisky, inzeráty v tisku a podobně) jsou daňově uznatelné?

Lenka Doleželová

Zákon o daních z příjmů (ani žádný jiný předpis) nestanoví výši takových nákladů, respektive ji neomezuje. Záleží pouze na ekonomickém rozhodnutí poplatníka, kolik prostředků se rozhodne vydat na propagační materiály.

Je třeba pouze dodržet obecnou podmínku zákona o daních z příjmů, že výdaje musí být vynaloženy na dosažení, zajištění a udržení příjmů. Tuto skutečnost musí být poplatník schopen prokázat, což by u výdajů tohoto typu neměl být problém.

Pokud některé z těchto předmětů rozdáváte obchodním partnerům, je vhodné pohlídat, aby se nejednalo o dary, ale aby uvedené předměty splnily definici reklamního a propagačního předmětu. Musí tedy být opatřeny obchodní firmou nebo ochrannou známkou poskytovatele nebo názvem propagovaného zboží. Hodnota jednotlivého předmětu by neměla přesáhnout 500 korun bez DPH. Ing. Václav Roudný, společnost APOGEO Tax

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče