Daňově uznatelné náklady na propagaci

05. února 2007, 00:00 - Petr Kučera
05. února 2007, 00:00

Jak vysoké náklady na propagační materiály (letáky, vizitky, reklamní propisky, inzeráty v tisku a podobně) jsou daňově uznatelné?Lenka DoleželováZákon o daních z příjmů (ani žádný jiný předpis) nestanoví výši takových nákladů, respektive ji neomezuje.

Jak vysoké náklady na propagační materiály (letáky, vizitky, reklamní propisky, inzeráty v tisku a podobně) jsou daňově uznatelné?

Lenka Doleželová

Zákon o daních z příjmů (ani žádný jiný předpis) nestanoví výši takových nákladů, respektive ji neomezuje. Záleží pouze na ekonomickém rozhodnutí poplatníka, kolik prostředků se rozhodne vydat na propagační materiály.

Je třeba pouze dodržet obecnou podmínku zákona o daních z příjmů, že výdaje musí být vynaloženy na dosažení, zajištění a udržení příjmů. Tuto skutečnost musí být poplatník schopen prokázat, což by u výdajů tohoto typu neměl být problém.

Pokud některé z těchto předmětů rozdáváte obchodním partnerům, je vhodné pohlídat, aby se nejednalo o dary, ale aby uvedené předměty splnily definici reklamního a propagačního předmětu. Musí tedy být opatřeny obchodní firmou nebo ochrannou známkou poskytovatele nebo názvem propagovaného zboží. Hodnota jednotlivého předmětu by neměla přesáhnout 500 korun bez DPH. Ing. Václav Roudný, společnost APOGEO Tax

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

Hry pro příležitostné hráče