DANIEL J. CASALETTO, INTEL: Proměňte se v digitální podnik

08. ledna 2007, 00:00 - MAREK DĚDIČ
08. ledna 2007, 00:00

Nechcete se trápit s komplikovanou správou svého počítačového parku? „Přenechte ji specializovaným firmám a věnujte se svému hlavnímu oboru podnikání,“ říká Daniel J. Casaletto, viceprezident Digital Enterprise Group společnosti Intel.Jaké trendy a vývoj v oblasti technologií a malých firem považujete za nejdůležitější?

Nechcete se trápit s komplikovanou správou svého počítačového parku? „Přenechte ji specializovaným firmám a věnujte se svému hlavnímu oboru podnikání,“ říká Daniel J. Casaletto, viceprezident Digital Enterprise Group společnosti Intel. Jaké trendy a vývoj v oblasti technologií a malých firem považujete za nejdůležitější?

Malé firmy a drobní podnikatele už mnohem lépe vědí, jaké technologie mohou k podnikání využít a jaké výhody tím získají. Jednoznačně se zvyšuje i finanční dostupnost tohoto typu vybavení a možnosti jeho praktického využití. Nyní jde především o to, jak extrahovat technologie z velkých nadnárodních podniků a přenést je ve formě ucelených balíčků do prostředí středních a malých firem. Ty často nemají vlastní IT oddělení, velké rozpočty a specializované programátory. Řekl bych, že současným trendem číslo jedna je integrace automatizované, zjednodušené správy IT techniky. Otevírá se zde příležitost ke vzniku zcela nových služeb.

O jaké příležitosti konkrétně jde?

Víceméně právě o služby, které ve velkých podnicích zajišťují IT oddělení. Například instalace a nastavení nových počítačů, správa počítačové sítě a připojené techniky, včetně aktualizace softwaru, ochrany před viry, spyware a hackery, řešení problémů uživatelů. Menší společnosti už běžně zadávají provoz svého webového a poštovního serveru či internetového obchodu některému z poskytovatelů těchto služeb. V budoucnosti zadají kompletní vzdálenou správu počítačové sítě a samy se budou věnovat hlavní oblasti podnikání. Vždy se pochopitelně jedná o kombinaci nabídky a poptávky. Pokud se podaří dodavatelům služeb nabídnout řešení, která majitelům firem přinesou hmatatelné výhody, tento nový sektor poroste velmi rychle. Například Intel proto nabízí ucelený koncept takzvaného digitálního podniku, Digital Enterprise.

Pro jaký typ firem je určen? Obecně hovoříme o středních a malých firmách, ale důležitější je spíše model jejich fungování. Pokud bych měl říci nějaké číslo, tak přibližně od deseti počítačů výše. Jde však především o nabídku ze strany místních podnikatelů a prodejců a výrobců počítačů. Technologie pro tyto služby jsou už k dispozici. Z hlediska techniky na velikosti podniku naprosto nezáleží, o výhodnosti služeb pro nejmenší firmy musí rozhodnout finanční podmínky dodavatele. Intel svým prodejcům poskytuje maximální podporu, aby byli schopni tyto služby zajišťovat. Právě oni mají k místním zákazníkům nejblíže a znají jejich potřeby. Jaké hlavní výhody koncept „digitálního podniku“ nabízí?

Kromě již zmíněného zjednodušení správy a lepšího zabezpečení počítačů bych viděl především možnost rozšíření prodeje služeb a zboží. Díky internetu může i malá firma oslovit a obsloužit zákazníky na značném území.

**Když se podíváme na vaše partnery z řad menších firem, jakou podporu jim poskytujete? Mají vedle nadnárodních výrobců nějaké šance?

Společnost Intel má program podpory prodejního kanálu pro největší nadnárodní výrobce i malé prodejce, kteří kupují třeba deset procesorů za čtvrtletí. Zvláště na rozvíjejících se trzích jsou místní dodavatelé a prodejci důležití pro oslovení zákazníků a budování důvěry. Není to tak dávno, kdy bylo v pobočce Intelu pro střední a východní Evropu více lidí zaměřených na podporu malých partnerů, než velkých klientů. Intel se snaží udržovat tyto firmy v co nejlepším stavu a podporuje rozšiřování jejich nabídky, a to i v oblasti služeb. Například v současné době se rozjíždí program „Verified by Intel“, který nakupuje komponenty pro přenosné počítače ve velkých objemech a poskytuje je malým prodejcům. Tím jim zjednodušuje výrobu vlastních notebooků, snižuje jejich náklady a umožňuje jim konkurovat velkým výrobcům.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče