Menu Zavřít

Další Japonec na plyn

3. 3. 2008
Autor: Euro.cz

VYZKOUŠELI JSME – SUBARU LEGACY - Po terénním voze Forester nabídla značka Subaru další model na plynový pohon – kombík Legacy.  Auto se prodává i v podnikatelské verzi s možností odpočtu daně.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ

Subaru Legacy s LPG nabízí podnikatelskou verzi. Z maloobchodní ceny 753 800 korun díky tomu klesne jeho pořizovací cena na 655 966 korun. Přestavba na N1 je už v ceně, ale za přestavbu na plynový pohon se připlácí 23 800 korun. Vůz ocení všichni, kteří potřebují reprezentativní kombík s náhonem na všechna kola, jehož motor nebude v běžném provoze vysávat peněženku.

Historie značky Subaru sahá až do roku 1917, kdy byly v Japonsku založeny letecké laboratoře Nakajima – předchůdce dnešního koncernu. Podnik postupně začal vyrábět vedle letecké techniky také kolejová vozidla, autobusy a několik let po druhé světové válce také osobní auta. V roce 1972 nabídla Subaru první automobil s pohonem všech čtyř kol, což se později stala tradicí pro všechny modely značky. V roce 1989 vyjela do světa první generace modelové řady Legacy, v podobě kombi i sedanu, samozřejmě s pohonem 4×4. A hned získala světový rychlostní rekord – dokázala ujet 100 tisíc kilometrů průměrnou rychlostí 225,345 km/h.

Nabídku současné generace Legacy oživil nedávno výrobce přestavbou na plynový pohon. Jde o vůz s klasickým benzinovým motorem s přidanou 61litrovou nádrží s LPG. Profit jej vyzkoušel v minulém týdnu v redakčním testu. Jak se liší od běžného vozu? Legacy s LPG není na první pohled od „benzinu“ k rozeznání. Nabízí všechny vymoženosti značky, od pohonu všech kol až po solidní výbavu, už v základní verzi. Jízdní vlastnosti odpovídají dobrému jménu značky – kombík výborně sedí, odpružení podvozku je komfortní, na kluzkém povrchu jisté. Minusem je skutečnost, že nádrž s kapalným plynem, ukrytá mezi zadními koly, vytlačila rezervu do zavazadelníku a po natankování dost zatěžuje záď.

TECHNICKÉ ÚDAJE

CONTENT24

  • *model - Subaru Legacy Combi 2,0 R Trend LPG typ vozu - pětidveřové kombi motor - zážehový čtyřválec objem válců - 2 litry max. výkon - 110 kilowattů max. rychlost - 202 km/hod zrychlení 0-100 - 9,8 sekundy spotřeba - 8,6 l/100 km kufr - 459 litrů přestavba na plyn - 23 800 Kč cena **- 753 800 Kč

Je jízda skutečně úspornější? Řidič může jednoduše přepínat z benzinového pohonu na plynový a opačně pomocí tlačítka na středovém panelu, aniž by došlo ke ztrátě tahu motoru. Při jízdě na benzin odváděl dvoulitrový boxer s proměnným časováním sacích ventilů solidní výkon 110 kilowattů. Je to o jedenáct méně, než dokázal jeho předchůdce, ale zato je stroj pružnější a jde lépe odspodu. Ve městě je auto hbité na křižovatkách, na dálnici umí přes 200 kilometrů v hodině. Ale ta spotřeba! Motor musí roztáčet tři diferenciály, stálý pohon všech kol si žádá hodně benzinu. Výrobce uvádí spotřebu necelých devět litrů na sto kilometrů, v kombinovaném provozu jsme ale jezdili spíše za deset. Tuto nevýhodu by měl vyvážit propan-butan. Subaru Legacy ujede na plnou nádrž plynu přibližně 300 kilometrů, na této trase ušetří oproti benzinu zhruba polovinu nákladů na pohonné hmoty. K tomu je třeba připočíst skutečnost, že LPG za sebou nechává méně emisí.

Jaký je výsledek testu? Subaru Legacy LPG představuje zajímavý kombík s velkým kufrem, který je s přestavbou na plyn mnohem úspornější než náročná benzinová verze. Je ale třeba počítat s tím, že vzhledem k relativně malému dojezdu na plyn je třeba mít v blízkosti firemního sídla LPG čerpadlo, které zajistí opakovaný přísun paliva. Nelze zapomínat ani na to, že náklady na plynovou verzi zvýší poplatek za přestavbu ve výši 23 800 korun (včetně DPH).

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).