Dálnice rostou rekordním tempem

30. ledna 2006, 00:00 - admin
30. ledna 2006, 00:00

HLASY ČTENÁŘŮ(reakce na článek v Profitu č. 4/2006)Váš podrobný rozbor příčin, vedoucích k rekordní rozestavěnosti tuzemských dálnic, bych doplnil ještě o jednu: používání takzvané salámové taktiky. Zatímco dříve stačil jediný, třeba jen pár stovek metrů sporný, úsek, aby se oddalovala výstavba celé dálnice, nyní investor používá jiný postup.

HLASY ČTENÁŘŮ (reakce na článek v Profitu č. 4/2006) Váš podrobný rozbor příčin, vedoucích k rekordní rozestavěnosti tuzemských dálnic, bych doplnil ještě o jednu: používání takzvané salámové taktiky. Zatímco dříve stačil jediný, třeba jen pár stovek metrů sporný, úsek, aby se oddalovala výstavba celé dálnice, nyní investor používá jiný postup. Začnou se stavět úseky, o nichž není žádného sporu (s majiteli pozemků, s ekologickými aktivisty a podobně). Díky tomu získáme v Ústí nad Labem už brzy rychlé a potřebné spojení s Německem (jde hlavně o Drážďany a Berlín), zatímco kdybychom čekali na dořešení sporů kolem trasy dálnice přes České středohoří, dálnice by stále končila někde v Lovosicích. Podobnou taktiku nakonec investor použil i u dálničního obchvatu Plzně a zdá se, že jí uplatní i v případě dálnice D3 do Českých Budějovic. Tato taktika zrychluje spojení, neprodražuje výstavbu (cena stavebních prací je čím dál tím vyšší) a přináší pozitivní efekt do těch měst a obcí, které se díky dálnici zbaví tranzitní dopravy. Na druhou stranu je tím vyvíjen nátlak na „potížisty“, kteří blokují výstavbu krátkého úseku. Protože když vede dálnice všude kolem, je čím dál tím jasnější, že sílí tlak i na dostavbu chybějícího úseku. Nemám na to jednoznačně kladný názor, protože znám plno lidí, kteří nejsou spekulanty s pozemky ani zaslepenými ekologickými aktivisty, ale jde jim „jen“ o výběr nejvhodnější trasy dálnice a o dodržení západních norem (jak v článku správně uvádíte, jde hlavně o protihlukové valy a minimální vliv na krajinu a zdraví lidí). Proto si myslím, že chybějící úseky se nemusí stavět až do doby, než se skutečně všechno vyřeší. Těch pár kilometrů zatím auta mohou jezdit po staré silnici - zvlášť pokud by to bylo v zájmu dalších generací, ať už jde o zničenou krajinu, nebo další ukázkové pošlapání právních předpisů. Ostatně, podobný stav občas můžeme najít i ve vyspělých zemích na západ od našich hranic. Kouba, Ústí nad Labem

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Ve čtvrtek je svátek! Obchody zůstanou zavřené
Úsporné bydlení: do čeho investovat, abychom ušetřili
Nelíbí se vám na vysoké? Studium můžete ukončit, změnit nebo přerušit
Nová občanka rychle a bez problémů
Kdy máte v práci nárok na placené volno?
Auta
Subaru S208 je rychlejší a ostřejší STI se silnějším…
Jak a kde zařídit výměnu řidičáku v roce 2017?
Vyberte nejlepší auta roku 2018 a vyhrajte ceny za 300 000 Kč
Socialistická auta, která byla (aspoň v něčem) lepší než ta „západní“
Land Rover míří také na silnice. Road Rover bude luxusní elektromobil
Technologie
GeForce GTX 1070 Ti by tu mohla být už za měsíc. Skoro tak rychlá, jako GTX 1080?
Intel vydává Core i9-7980XE, i9-7960X a dobývá zpět trůn nejrychlejšího CPU pro PC
eBay u produktů zakázal vodoznaky. Chce krásné čisté fotky jako z katalogu
Twitter Lite pro Android si v Česku nezkusíte, můžete ale zamířit do prohlížeče
Cetin spustil mapu pokrytí VDSL. Řekne také, jestli vás brzy čeká zrychlování
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít