Dálnice letos překoná hranici

18. září 2006, 00:00 - admin
18. září 2006, 00:00

Na konci letošního roku bude zprovozněn úsek dálnice D8 z Ústí nad Labem k česko-německé hranici. Právě na tomto projektu jsou v kraji zřejmě vidět peníze z Evropské unie. Úsek z Ústí k hranicím, dlouhý 23 kilometrů, se začal stavět v listopadu 2004. V provozu je nyní 52 kilometrů z Prahy do Lovosic na Litoměřicku.

Na konci letošního roku bude zprovozněn úsek dálnice D8 z Ústí nad Labem k česko-německé hranici. Právě na tomto projektu jsou v kraji zřejmě vidět peníze z Evropské unie.

Úsek z Ústí k hranicím, dlouhý 23 kilometrů, se začal stavět v listopadu 2004. V provozu je nyní 52 kilometrů z Prahy do Lovosic na Litoměřicku. Celkem bude dálnice D8 na českém území dlouhá 92 kilometrů.

Na konci letošního roku bude již zprovozněna také dálnice A17 na německé straně. K propojení Prahy s Drážďany bude chybět pouze průchod Českým středohořím, dlouhý 16,4 kilometru. Původní termín zprovoznění, kterým byl rok 2008, investor nestihne. Podle Aloise Lichnovského z Ředitelství silnic a dálnic by řidiči mohli celou trasu projet v roce 2009. Miroslav Patrik ze sdružení Děti Země považuje za reálný pro zprovoznění rok 2010.

Na úsek přes České středohoří má ŘSD pravomocné územní rozhodnutí. „Brzdí nás neuzavřené spory s ekologickými aktivisty,“ uvedl Lichnovský. Děti Země prosazují stavbu 3,5 kilometru dlouhého tunelu Kubačka. V plánu Ředitelství silnic a dálnic je stavba dvou krátkých tunelů a mostu.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
O prázdninách projedete méně. Benzín i nafta pořád zlevňují
Zákaz kožešinových farem ročně ušetří život více jak 20 000 zvířat, ale senátoři ho nechtěli schválit
Hypotéky 2017: Regulace má za důsledek unifikaci hypoték
Auta
Retro na neděli: Dixi DA-1 3/15 slaví 90 let jako vůbec…
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Technologie
AMD neotevře kód své analogie Intel ME. Secure Processor zůstane „blackboxem“
Mapy.cz pro Android jsou kompletně offline včetně plánování tras
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Intel se po IoT stahuje i z nositelné elektroniky. Celé oddělení tento měsíc zrušil
Evolveo Ray 2 – moderní skříň s tvrzeným sklem za 1500 Kč (uživatelská recenze)
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít