CzechTrade představil nabídku na rok 2005

27. září 2004, 00:00 - JOSEF NĚMEČEK Tiskový mluvčí CzechTrade
27. září 2004, 00:00

PODPORA EXPORTU Na Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně představila agentura CzechTrade novou nabídku exportních služeb pro rok 2005. Prezentovala také novou verzi své domácí internetové stránky www.czechtrade.cz.

PODPORA EXPORTU Na Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně představila agentura CzechTrade novou nabídku exportních služeb pro rok 2005. Prezentovala také novou verzi své domácí internetové stránky www.czechtrade.cz. Hlavní změnou v nabídce služeb agentury CzechTrade pro rok 2005 je jednoznačná orientace na individuální potřeby každého klienta. Měla by odrážet řadu faktorů, rozhodujících o jeho úspěchu v zahraničí, počínaje jazykovou vybaveností, zázemím zkušeného exportního týmu, dosavadními exportními zkušenostmi či úspěšností prodeje v zahraničí. „Novou strategií služeb se snažíme odpovědět na úroveň připravenosti klienta na export a nabídnout mu služby agentury, odpovídající jednotlivým fázím jeho vstupu a působení na zahraničním trhu,“ říká ředitelka agentury CzechTrade Jitka Hanzlíčková. Na základě stávajících zkušeností a průzkumů provedených mezi klienty a návštěvníky internetových stránek rozdělila agentura své služby do čtyř hlavních bloků. „ZAČÍNÁM S EXPORTEM“

Tomuto klíčovému rozhodnutí by měla předcházet profesionální příprava. „CzechTrade v této fázi firmám pomáhá prostřednictvím úvodních konzultací o připravenosti výrobku či služby a lidského zázemí na export, možných vývozních teritoriích a požadavcích na trhu. Vyhledávané jsou také služby exportního vzdělávání,“ říká Jitka Hanzlíčková. Stěžejními tématy jsou cla a celní a daňové předpisy v mezinárodním obchodě, Intrastat, DPH či certifikace. Značný zájem je o možnosti získání a využití peněz z fondů Evropské unie. „VSTUPUJI NA NOVÝ TRH“ Firma, která se již rozhodla vstoupit na nový zahraniční trh, potřebuje svůj exportní plán podpořit především detailními informacemi z teritoria. U CzechTrade nalezne on-line databáze zahraničních poptávek, nabídek na spolupráci, projekty a vypsané tendry, udělené veřejné zakázky a databázi potenciálních zahraničních zástupců. „Každodenní zasílání požadovaných informací ze všech databází na základě přání klienta umožňuje služba Elektronického zasílání informací EZI,“ upozorňuje Jitka Hanzlíčková. Před fyzickým vstupem na trh může CzechTrade provést detailní průzkum teritoria. „HLEDÁM NOVÉ ZÁKAZNÍKY“ CzechTrade zde nejúčinněji pomůže přímou asistencí v zahraničí prostřednictvím sítě 31 zastoupení ve 27 zemích. „Pro české vývozce vyhledáme potenciální zákazníky na trhu, oslovíme je a ověříme zájem o produkci české firmy. Jsme schopni prověřit bonitu zahraničního partnera,“ přibližuje rozsah služeb v zahraničí Jitka Hanzlíčková. Asistenci CzechTrade při vstupu na nový trh využívá pravidelně například brněnská společnost Panbex, producent a dodavatel průmyslových podlah. „Znamená pro nás zejména značnou úsporu času a prostředků při první orientaci v teritoriu a navazování kontaktů,“ říká Tomáš Veselý, marketingový poradce společnosti Panbex. S agenturou CzechTrade spolupracuje ve více než 10 zemích. „POTŘEBUJI MARKETINGOVOU PODPORU“**

Nezbytnou podmínkou úspěchu v zahraničí je precizně realizovaná prezentace firmy. „To není pouze otázka kvalitně zpracovaných tiskových materiálů a internetu, ale například také účast na významných oborových veletrzích a výstavách,“ dodává Jitka Hanzlíčková. Vedle vybraných oficiálních účastí ČR CzechTrade prezentuje české firmy i prostřednictvím katalogové prezentace. skat prostředky na marketing v zahraničí lze například z programu OPPP Marketing, který je dotačním programem ze strukturálních fondů Evropské unie (podrobnosti v Profitu č. 38/2004).

Mohlo by vás zajímat

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

Hry pro příležitostné hráče