CzechTrade představil nabídku na rok 2005

27. září 2004, 00:00 - JOSEF NĚMEČEK Tiskový mluvčí CzechTrade
27. září 2004, 00:00

PODPORA EXPORTU Na Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně představila agentura CzechTrade novou nabídku exportních služeb pro rok 2005. Prezentovala také novou verzi své domácí internetové stránky www.czechtrade.cz.

PODPORA EXPORTU Na Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně představila agentura CzechTrade novou nabídku exportních služeb pro rok 2005. Prezentovala také novou verzi své domácí internetové stránky www.czechtrade.cz. Hlavní změnou v nabídce služeb agentury CzechTrade pro rok 2005 je jednoznačná orientace na individuální potřeby každého klienta. Měla by odrážet řadu faktorů, rozhodujících o jeho úspěchu v zahraničí, počínaje jazykovou vybaveností, zázemím zkušeného exportního týmu, dosavadními exportními zkušenostmi či úspěšností prodeje v zahraničí. „Novou strategií služeb se snažíme odpovědět na úroveň připravenosti klienta na export a nabídnout mu služby agentury, odpovídající jednotlivým fázím jeho vstupu a působení na zahraničním trhu,“ říká ředitelka agentury CzechTrade Jitka Hanzlíčková. Na základě stávajících zkušeností a průzkumů provedených mezi klienty a návštěvníky internetových stránek rozdělila agentura své služby do čtyř hlavních bloků. „ZAČÍNÁM S EXPORTEM“

Tomuto klíčovému rozhodnutí by měla předcházet profesionální příprava. „CzechTrade v této fázi firmám pomáhá prostřednictvím úvodních konzultací o připravenosti výrobku či služby a lidského zázemí na export, možných vývozních teritoriích a požadavcích na trhu. Vyhledávané jsou také služby exportního vzdělávání,“ říká Jitka Hanzlíčková. Stěžejními tématy jsou cla a celní a daňové předpisy v mezinárodním obchodě, Intrastat, DPH či certifikace. Značný zájem je o možnosti získání a využití peněz z fondů Evropské unie. „VSTUPUJI NA NOVÝ TRH“ Firma, která se již rozhodla vstoupit na nový zahraniční trh, potřebuje svůj exportní plán podpořit především detailními informacemi z teritoria. U CzechTrade nalezne on-line databáze zahraničních poptávek, nabídek na spolupráci, projekty a vypsané tendry, udělené veřejné zakázky a databázi potenciálních zahraničních zástupců. „Každodenní zasílání požadovaných informací ze všech databází na základě přání klienta umožňuje služba Elektronického zasílání informací EZI,“ upozorňuje Jitka Hanzlíčková. Před fyzickým vstupem na trh může CzechTrade provést detailní průzkum teritoria. „HLEDÁM NOVÉ ZÁKAZNÍKY“ CzechTrade zde nejúčinněji pomůže přímou asistencí v zahraničí prostřednictvím sítě 31 zastoupení ve 27 zemích. „Pro české vývozce vyhledáme potenciální zákazníky na trhu, oslovíme je a ověříme zájem o produkci české firmy. Jsme schopni prověřit bonitu zahraničního partnera,“ přibližuje rozsah služeb v zahraničí Jitka Hanzlíčková. Asistenci CzechTrade při vstupu na nový trh využívá pravidelně například brněnská společnost Panbex, producent a dodavatel průmyslových podlah. „Znamená pro nás zejména značnou úsporu času a prostředků při první orientaci v teritoriu a navazování kontaktů,“ říká Tomáš Veselý, marketingový poradce společnosti Panbex. S agenturou CzechTrade spolupracuje ve více než 10 zemích. „POTŘEBUJI MARKETINGOVOU PODPORU“**

Nezbytnou podmínkou úspěchu v zahraničí je precizně realizovaná prezentace firmy. „To není pouze otázka kvalitně zpracovaných tiskových materiálů a internetu, ale například také účast na významných oborových veletrzích a výstavách,“ dodává Jitka Hanzlíčková. Vedle vybraných oficiálních účastí ČR CzechTrade prezentuje české firmy i prostřednictvím katalogové prezentace. skat prostředky na marketing v zahraničí lze například z programu OPPP Marketing, který je dotačním programem ze strukturálních fondů Evropské unie (podrobnosti v Profitu č. 38/2004).

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Hypotéky 2017: Regulace má za důsledek unifikaci hypoték
OECD: Jak vysoké je maximální zdanění na straně zaměstnance?
Horko v práci? 5 tipů, jak na něj vyzrát
Aplikace na dovolenou: překladače a průvodci
Až pojedete autem k moři: 6 tipů, jak jezdit ekonomicky
Auta
Evora GT430 je nejvýkonnější silniční Lotus v historii. Za…
Skupina VW dodala v prvním pololetí zákazníkům přes pět milionů aut
Opel Insignia GSi má motor 2.0 T a je o 160 kg lehčí než OPC
Podívejte se na vzácné snímky exkluzivních aut ze sbírky brunejského sultána
Tři generace BMW 5 ve srovnání ojetin: E39 vs. E60 vs. F10
Technologie
RAM letos zdraží o rekordních 60 %, paměti Flash o třetinu. Příští rok je možné zlepšení
Ataribox se odhaluje. Máme první obrázky i nástin toho, co od konzole čekat
Spousta „interaktivních seriálů“ za pakatel. Humble Bundle má v akci hry od Telltale
Android se snadno připojí k síťovému disku nebo NASu. Google vydal Samba Client
Výrobci základních desek objevili průlomové chlazení napájecích kaskád. Díky Youtuberům
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít