CzechTrade představí nejzajímavější teritoria

18. září 2006, 00:00 - TOMÁŠ JOHÁNEK
18. září 2006, 00:00

VÝVOZHlavním bodem letošní účasti agentury CzechTrade na strojírenském veletrhu je dvoudenní maraton kontaktních setkání.Zájemcům budou k dispozici ředitelé většiny zahraničních kanceláří CzechTrade.Zástupci českých firem, kteří zamíří na letošní strojírenský veletrh v Brně, budou moci získat bezplatnou konzultaci.

VÝVOZ Hlavním bodem letošní účasti agentury CzechTrade na strojírenském veletrhu je dvoudenní maraton kontaktních setkání. Zájemcům budou k dispozici ředitelé většiny zahraničních kanceláří CzechTrade.

Zástupci českých firem, kteří zamíří na letošní strojírenský veletrh v Brně, budou moci získat bezplatnou konzultaci. „Dobrá znalost trhu a jeho možností je určujícím faktorem při plánování exportních aktivit,“ míní generální ředitel této vládní agentury Ivan Jukl. Podle jeho slov má každá země svá kulturní a sociální specifika i jiné taktiky vedení obchodních jednání.

RADY UŠETŘÍ PENÍZE

Firma, která chce proniknout na zahraniční trhy, by měla být předem důkladně připravena. Samotný pobyt firemního zástupce v zahraničí totiž rozhodně není žádná levná záležitost. „Například týdenní pobyt v USA a Kanadě stojí podnikatele okolo 60 tisíc korun a navíc si musí předem pracně a finančně náročně zajistit sjednání schůzek. Proto by měli čeští exportéři výjimečné možnosti co nejvíce využít,“ říká Ivana Ingram, ředitelka zahraniční kanceláře CzechTrade v USA.

V případě prvotního zájmu o trh zástupci zahraničních kanceláří posoudí možnosti a doporučí první kroky klienta v přípravné fázi. Zkušenějším exportérům pomůžou při hledání partnerů, distributorů, získávání podrobnějších informací, zakládání pobočky či účasti na veletrzích.

„Umíme vypracovat nabídku na tělo a nalezneme právě takové řešení problémů jednotlivých kroků strategie vstupu na zahraniční trh, která naše klienty zajímají, poskytneme i přehled známých možných překážek, které je nutné odstranit, aby mohla být obchodní spolupráce úspěšná,“ dodala Ingram.

DOTAZNÍK PRO ZAČÁTEČNÍKY

Premiéru na veletrhu absolvuje nová doplňková služba pro začínající exportéry. Jde o interaktivní elektronický on-line dotazník připravenosti na export. Zodpovězením série otázek získá každá firma okamžité porovnání o stavu své připravenosti na export v porovnání s ostatními začínajícími exportéry. „I když se jedná jen o jakési orientační výsledky, mohou být pro podnikatele dobrým vodítkem pro přípravu strategických obchodních plánů. Čím více firem dotazník vyplní, tím bude větší vzorek pro vzájemné porovnávání připravenosti na export, a tím bude vyšší i vypovídající hodnota výsledků,“ vysvětluje Jukl. Samostatnou kapitolou pak bude několik teritoriálně zaměřených akcí, které bude v Brně pořádat CzechTrade. Patří k nim například prezentace metropolitního regionu Hafen Hamburg, tradiční společenský večer pořádaný pod záštitou nizozemské ambasády či setkání s podnikateli ze Severního Porýní-Vestfálska.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Šéf mi čte e-maily. Je to v pořádku?
Dá se pracovat s invalidním důchodem? Jde to, ale...
Zaměstnávání a brigády mladistvých a jejich pracovní podmínky podle zákoníku práce
Silná Evropa je podle Merkelové pro USA výhodná
500 korun navíc pro rodinu s dětmi od července 2017?
Auta
Policie konečně dovolila hasičům zveřejnit fotky z nehody…
Test ojetiny: Volkswagen Golf VII je skvělý, ale dieselu bychom se vyhnuli
Kvíz na pátek: Poznáte, kterým autům patří tyto interiéry?
Audi S5 Cabriolet se přiblížilo k RS 5. Může za to Hans-Jürgen Abt
Toyota Yaris GRMN zní hodně naštvaně. Na český trh dorazí začátkem příštího roku
Technologie
Google po letech ustoupil. Nebude číst vaše e-maily kvůli reklamě
Nvidia GeForce GT 1030 – jak se hraje na grafice za 2000 Kč (uživatelská recenze)
Cnews FM: Zneužívá Microsoft monopolní postavení vůči výrobcům antivirů? [podcast]
Je v pořádku, když vám šéf čte e-maily?
Asus uvádí levnější 10Gb/s síťovku. XG-C100C stojí pod tři tisíce a umí i 2,5/5,0Gb režim
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít