CzechTrade představí nejzajímavější teritoria

18. září 2006, 00:00 - TOMÁŠ JOHÁNEK
18. září 2006, 00:00

VÝVOZHlavním bodem letošní účasti agentury CzechTrade na strojírenském veletrhu je dvoudenní maraton kontaktních setkání.Zájemcům budou k dispozici ředitelé většiny zahraničních kanceláří CzechTrade.Zástupci českých firem, kteří zamíří na letošní strojírenský veletrh v Brně, budou moci získat bezplatnou konzultaci.

VÝVOZ Hlavním bodem letošní účasti agentury CzechTrade na strojírenském veletrhu je dvoudenní maraton kontaktních setkání. Zájemcům budou k dispozici ředitelé většiny zahraničních kanceláří CzechTrade.

Zástupci českých firem, kteří zamíří na letošní strojírenský veletrh v Brně, budou moci získat bezplatnou konzultaci. „Dobrá znalost trhu a jeho možností je určujícím faktorem při plánování exportních aktivit,“ míní generální ředitel této vládní agentury Ivan Jukl. Podle jeho slov má každá země svá kulturní a sociální specifika i jiné taktiky vedení obchodních jednání.

RADY UŠETŘÍ PENÍZE

Firma, která chce proniknout na zahraniční trhy, by měla být předem důkladně připravena. Samotný pobyt firemního zástupce v zahraničí totiž rozhodně není žádná levná záležitost. „Například týdenní pobyt v USA a Kanadě stojí podnikatele okolo 60 tisíc korun a navíc si musí předem pracně a finančně náročně zajistit sjednání schůzek. Proto by měli čeští exportéři výjimečné možnosti co nejvíce využít,“ říká Ivana Ingram, ředitelka zahraniční kanceláře CzechTrade v USA.

V případě prvotního zájmu o trh zástupci zahraničních kanceláří posoudí možnosti a doporučí první kroky klienta v přípravné fázi. Zkušenějším exportérům pomůžou při hledání partnerů, distributorů, získávání podrobnějších informací, zakládání pobočky či účasti na veletrzích.

„Umíme vypracovat nabídku na tělo a nalezneme právě takové řešení problémů jednotlivých kroků strategie vstupu na zahraniční trh, která naše klienty zajímají, poskytneme i přehled známých možných překážek, které je nutné odstranit, aby mohla být obchodní spolupráce úspěšná,“ dodala Ingram.

DOTAZNÍK PRO ZAČÁTEČNÍKY

Premiéru na veletrhu absolvuje nová doplňková služba pro začínající exportéry. Jde o interaktivní elektronický on-line dotazník připravenosti na export. Zodpovězením série otázek získá každá firma okamžité porovnání o stavu své připravenosti na export v porovnání s ostatními začínajícími exportéry. „I když se jedná jen o jakési orientační výsledky, mohou být pro podnikatele dobrým vodítkem pro přípravu strategických obchodních plánů. Čím více firem dotazník vyplní, tím bude větší vzorek pro vzájemné porovnávání připravenosti na export, a tím bude vyšší i vypovídající hodnota výsledků,“ vysvětluje Jukl. Samostatnou kapitolou pak bude několik teritoriálně zaměřených akcí, které bude v Brně pořádat CzechTrade. Patří k nim například prezentace metropolitního regionu Hafen Hamburg, tradiční společenský večer pořádaný pod záštitou nizozemské ambasády či setkání s podnikateli ze Severního Porýní-Vestfálska.

Mohlo by vás zajímat

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

Hry pro příležitostné hráče