CzechTrade kontra CzechTrade Internet

07. dubna 2008, 00:00 - Jan Kučera, jednatel CzechTrade Internet s. r. o.
07. dubna 2008, 00:00

(reakce na článek v Profitu č. 9/2008)

Článek nazvaný „Falešný CzechTrade“ má přestat mást exportéry se zabýval sporem, který je již delší dobu veden mezi Českou agenturou na podporu obchodu (používající zkrácené označení CzechTrade) a společností CzechTrade Internet, s. r. o. Obsahoval některé faktické chyby a neúplná či zavádějící tvrzení. Pro úplnost je třeba uvést, že se jednalo o spor z údajné nekalé soutěže. V tomto sporu se Česká agentura na podporu obchodu mimo jiné domáhala, aby společnost CzechTrade Internet, s.r.o., změnila název společnosti.

Autor článku v této souvislosti uvedl rozhodnutí Vrchního soudu v Praze, který společnosti CzechTrade Internet zakázal používat „zkrácenou podobu názvu“. To ve spojení s nadpisem článku vytváří mylný dojem, že spor byl rozhodnut zcela ve prospěch vládní agentury. Není však již uvedeno, že ačkoli se Česká agentura na podporu obchodu domáhala celkové změny názvu společnosti CzechTrade Internet, dospěl Vrchní soud k závěru, že společnost CzechTrade Internet je oprávněna svou obchodní firmu užívat. Nesmí pouze používat zkrácené označení CzechTrade samo o sobě. Nelze tedy konstatovat, že by soud dal vládní agentuře za pravdu, jak uvádí autor článku.

Ve vztahu k odškodnému, o němž se autor článku zmiňuje, pak nebylo uvedeno, že Česká agentura na podporu obchodu prostřednictvím podané žaloby nárokovala přiměřené zadostiučinění ve výši 100 tisíc korun, náhradu údajně vzniklé škody ve výši 113 750 korun a náklady soudního řízení. Na základě rozhodnutí Vrchního soudu však byla společnosti CzechTrade Internet uložena povinnost uhradit České agentuře na podporu obchodu částku v celkové výši 30 tisíc korun.

Článek v neposlední řadě vytváří dojem, že Úřad průmyslového vlastnictví rozhodl o zápisu slovní ochranné známky CzechTrade ve prospěch České agentury na podporu obchodu. Na základě opravného prostředku, podaného Českou agenturou na podporu obchodu, však Úřad průmyslového vlastnictví rozhodl pouze o zrušení dřívějšího rozhodnutí, kterým byla přihláška této slovní ochranné známky zamítnuta. V současné době má tedy Česká agentura na podporu obchodu podánu přihlášku slovní ochranné známky CzechTrade, avšak o této přihlášce nebylo dosud pravomocně rozhodnuto. Nelze tedy tvrdit, že by Česká agentura na podporu obchodu měla mít v bezprostřední budoucnosti zapsánu slovní ochrannou známku CzechTrade. Článek pomíjí také skutečnost, že společnost CzechTrade Internet, s. r. o., má přihlášenu kombinovanou ochrannou známku Evropského společenství CzechTrade, která i přes podané námitky proti zápisu Českou agenturou na podporu obchodu je na základě rozhodnutí organizace OHIM ponechána v platnosti, a to zejména pro oblast podnikání společnosti CzechTrade Internet, s.r.o.

Dále autor uvedl, že spor je „v podstatě rozhodnut“. Opomenul však uvést, že v rámci soudního řízení nelze vyloučit použití mimořádných opravných prostředků, a že otázka slovních ochranných známek CzechTrade není dokonce rozhodnuta vůbec.

Slovní spojení CzechTrade používají v různých podobách a spojeních ve své firmě kromě společnosti CzechTrade Internet i další společnosti, neboť toto právo nebylo soudním rozhodnutím nijak zpochybněno, ale naopak pro CzechTrade Internet, s.r.o. soudem potvrzeno.

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

Hry pro příležitostné hráče
Zavřít