CzechTourism dostal pokutu za znevýhodnění firem

25. května 2009, 00:00 - bay, ČTK
25. května 2009, 00:00

Státní agentura CzechTourism dostala od Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) pokutu ve výši 90 tisíc korun. Podle úřadu porušila zákon při výběru firem pro uspořádání Českých dnů v Číně.

CzechTourism údajně nedovoleně omezil počet uchazečů, když po nich požadoval reference alespoň tří obdobných zakázek v asijských zemích, kde by propagovali ČR jako celek. Tendru za 19 milionů korun se tak nemohly zúčastnit firmy, které v Asii dělaly reklamu jen některému oboru či instituci, byť s lepší nabídkou.

Do výběrového řízení se nakonec přihlásil jediný zájemce, který navíc podmínkám nevyhověl. „Nabídka vybraného uchazeče tedy nebyla úplná a agentura CzechTourism ji měla z účasti v zadávacím řízení vyloučit,“ tvrdí místopředseda antimonopolního úřadu Kamil Rudolecký. Proti pokutě se může CzechTourism odvolat k předsedovi ÚOHS.

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Jiří Grund: Za předražené ceny mobilních tarifů mohou…

  • Firma s hypotékami za 22 miliard

  • Nejnadějnější český export: STRV vyvíjí z Prahy aplikace…

  • Petr Zahradník v Euro TV: Evropa se změní, brzo a hodně

  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

Hry pro příležitostné hráče
Zavřít