CzechTourism dostal pokutu za znevýhodnění firem

25. května 2009, 00:00 - bay, ČTK
25. května 2009, 00:00

Státní agentura CzechTourism dostala od Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) pokutu ve výši 90 tisíc korun. Podle úřadu porušila zákon při výběru firem pro uspořádání Českých dnů v Číně.

CzechTourism údajně nedovoleně omezil počet uchazečů, když po nich požadoval reference alespoň tří obdobných zakázek v asijských zemích, kde by propagovali ČR jako celek. Tendru za 19 milionů korun se tak nemohly zúčastnit firmy, které v Asii dělaly reklamu jen některému oboru či instituci, byť s lepší nabídkou.

Do výběrového řízení se nakonec přihlásil jediný zájemce, který navíc podmínkám nevyhověl. „Nabídka vybraného uchazeče tedy nebyla úplná a agentura CzechTourism ji měla z účasti v zadávacím řízení vyloučit,“ tvrdí místopředseda antimonopolního úřadu Kamil Rudolecký. Proti pokutě se může CzechTourism odvolat k předsedovi ÚOHS.

Mohlo by vás zajímat

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

Hry pro příležitostné hráče