Cyklistika je byznys, ale neumíme jej využít

24. května 2004, 00:00 - Dvoustranu připravil JAKUB TUREK
24. května 2004, 00:00

PODNIKATELÉ MOHOU PROMĚNIT ZVÝŠENÝ RUCH NA CYKLOSTEZKÁCH VE SVŮJ ZISKO cyklistice lze hovořit jako o lukrativním byznysu. Vedle oblečení jsou kola nejvýdělečnějším odvětvím výroby a prodeje vybavení do přírody.Cykloturistika a cyklistika v terénu je jedním z nejdynamičtěji se rozvíjejících oblastí osobní a rodinné rekreace v České republice.

PODNIKATELÉ MOHOU PROMĚNIT ZVÝŠENÝ RUCH NA CYKLOSTEZKÁCH VE SVŮJ ZISK

O cyklistice lze hovořit jako o lukrativním byznysu. Vedle oblečení jsou kola nejvýdělečnějším odvětvím výroby a prodeje vybavení do přírody. Cykloturistika a cyklistika v terénu je jedním z nejdynamičtěji se rozvíjejících oblastí osobní a rodinné rekreace v České republice. Nadšení pro pobyt v terénu na kole a touha podívat se na místa, kam se dřív chodilo výhradně pěšky, s sebou přináší změny. Podnikatelé v cestovním ruchu se musejí přeorientovat z nabídky pro pěší turisty a autobusových poznávacích zájezdů na rychlé, mobilní a moderní cyklisty. Klub českých turistů proto mění strategii značení cykloturistických tras a regiony připravují propagační kampaně na přilákání nových klientů.

Existuje několik přístupů k regulaci cyklistiky v krajině, ale jen jeden je perspektivní. Je potřeba oddělit cyklisty, pěší turisty a automobilisty. To znamená vyznačit pro ně jiné cesty než pro „pěšáky“ a zároveň tyto cyk-lotrasy nevést po silnicích.

Většina cyklistů tak pojede po doporučených a vyznačených trasách, podstatně se sníží riziko vzájemného střetu. K tomu je třeba vybudovat informační síť s mapami, průvodci, letáky a rozcestníky. Podnikatelé v pohostinství, ubytování, technickém servisu a prodeji upomínkových předmětů mohou zvýšený ruch na cyklostezkách proměnit ve svůj zisk.

Výběr tras ovšem musí provádět všestranně erudovaní odborníci, kteří mají vzdělání a rozhled v oblasti sportu, rekreologie, místopisu, ochrany přírody, historie a podnikání. „Zjistili jsme, že současné trendy v českém cestovním ruchu narážejí na meze svého rozvoje a provozovatelé nejsou schopni se postavit aktivnější zahraniční konkurenci,“ cituje k tomu analytička STEM Věra Haber-lová výsledky výzkumu o tuzemském cestovním ruchu.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Ceny volání v České republice, Německu, Polsku a u dalších sousedů
Co je dobré vědět o základní daňové slevě?
Co je dobré vědět o exekucích? 2. díl: dědictví, společné jmění manželů a rozvod
Jaké je zadlužení českých domácností?
Nejzadluženější státy světa
Auta
Bentley Continental GT Galene Edition je silniční jachta…
Suzuki Swift Sport nové generace se ukazuje na prvním obrázku. Atmosféra je minulostí
Jaguar XJR575: Nejrychlejší verze modelu XJ v historii zvládne až 300 km/h
BMW slaví 40. let řady 7 výroční edicí. Vznikne pouze 200 exemplářů
Test ojetiny: Ford Mondeo je už v letech a nabídka pěkných aut se zmenšuje
Technologie
Vodní chlazení pro M.2 SSD. PCIe karty Alphacool chladí pasivem nebo vodním blokem
Threadrippery budou nakonec bez chladiče. Možná jich nebude dost a další informace
Opera 48 developer přidává snímání webů. Nezvládne ale vyfotit celou stránku
Telegram 4.2 nabízí přepracovaný editor fotografií a samozničení multimédií po zobrazení
Které funkce budou odebrány z Windows 10 Fall Creators Update?
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít