Cyklistika je byznys, ale neumíme jej využít

24. května 2004, 00:00 - Dvoustranu připravil JAKUB TUREK
24. května 2004, 00:00

PODNIKATELÉ MOHOU PROMĚNIT ZVÝŠENÝ RUCH NA CYKLOSTEZKÁCH VE SVŮJ ZISKO cyklistice lze hovořit jako o lukrativním byznysu. Vedle oblečení jsou kola nejvýdělečnějším odvětvím výroby a prodeje vybavení do přírody.Cykloturistika a cyklistika v terénu je jedním z nejdynamičtěji se rozvíjejících oblastí osobní a rodinné rekreace v České republice.

PODNIKATELÉ MOHOU PROMĚNIT ZVÝŠENÝ RUCH NA CYKLOSTEZKÁCH VE SVŮJ ZISK

O cyklistice lze hovořit jako o lukrativním byznysu. Vedle oblečení jsou kola nejvýdělečnějším odvětvím výroby a prodeje vybavení do přírody. Cykloturistika a cyklistika v terénu je jedním z nejdynamičtěji se rozvíjejících oblastí osobní a rodinné rekreace v České republice. Nadšení pro pobyt v terénu na kole a touha podívat se na místa, kam se dřív chodilo výhradně pěšky, s sebou přináší změny. Podnikatelé v cestovním ruchu se musejí přeorientovat z nabídky pro pěší turisty a autobusových poznávacích zájezdů na rychlé, mobilní a moderní cyklisty. Klub českých turistů proto mění strategii značení cykloturistických tras a regiony připravují propagační kampaně na přilákání nových klientů.

Existuje několik přístupů k regulaci cyklistiky v krajině, ale jen jeden je perspektivní. Je potřeba oddělit cyklisty, pěší turisty a automobilisty. To znamená vyznačit pro ně jiné cesty než pro „pěšáky“ a zároveň tyto cyk-lotrasy nevést po silnicích.

Většina cyklistů tak pojede po doporučených a vyznačených trasách, podstatně se sníží riziko vzájemného střetu. K tomu je třeba vybudovat informační síť s mapami, průvodci, letáky a rozcestníky. Podnikatelé v pohostinství, ubytování, technickém servisu a prodeji upomínkových předmětů mohou zvýšený ruch na cyklostezkách proměnit ve svůj zisk.

Výběr tras ovšem musí provádět všestranně erudovaní odborníci, kteří mají vzdělání a rozhled v oblasti sportu, rekreologie, místopisu, ochrany přírody, historie a podnikání. „Zjistili jsme, že současné trendy v českém cestovním ruchu narážejí na meze svého rozvoje a provozovatelé nejsou schopni se postavit aktivnější zahraniční konkurenci,“ cituje k tomu analytička STEM Věra Haber-lová výsledky výzkumu o tuzemském cestovním ruchu.

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče