Cyklistika je byznys, ale neumíme jej využít

24. května 2004, 00:00 - Dvoustranu připravil JAKUB TUREK
24. května 2004, 00:00

PODNIKATELÉ MOHOU PROMĚNIT ZVÝŠENÝ RUCH NA CYKLOSTEZKÁCH VE SVŮJ ZISKO cyklistice lze hovořit jako o lukrativním byznysu. Vedle oblečení jsou kola nejvýdělečnějším odvětvím výroby a prodeje vybavení do přírody.Cykloturistika a cyklistika v terénu je jedním z nejdynamičtěji se rozvíjejících oblastí osobní a rodinné rekreace v České republice.

PODNIKATELÉ MOHOU PROMĚNIT ZVÝŠENÝ RUCH NA CYKLOSTEZKÁCH VE SVŮJ ZISK

O cyklistice lze hovořit jako o lukrativním byznysu. Vedle oblečení jsou kola nejvýdělečnějším odvětvím výroby a prodeje vybavení do přírody. Cykloturistika a cyklistika v terénu je jedním z nejdynamičtěji se rozvíjejících oblastí osobní a rodinné rekreace v České republice. Nadšení pro pobyt v terénu na kole a touha podívat se na místa, kam se dřív chodilo výhradně pěšky, s sebou přináší změny. Podnikatelé v cestovním ruchu se musejí přeorientovat z nabídky pro pěší turisty a autobusových poznávacích zájezdů na rychlé, mobilní a moderní cyklisty. Klub českých turistů proto mění strategii značení cykloturistických tras a regiony připravují propagační kampaně na přilákání nových klientů.

Existuje několik přístupů k regulaci cyklistiky v krajině, ale jen jeden je perspektivní. Je potřeba oddělit cyklisty, pěší turisty a automobilisty. To znamená vyznačit pro ně jiné cesty než pro „pěšáky“ a zároveň tyto cyk-lotrasy nevést po silnicích.

Většina cyklistů tak pojede po doporučených a vyznačených trasách, podstatně se sníží riziko vzájemného střetu. K tomu je třeba vybudovat informační síť s mapami, průvodci, letáky a rozcestníky. Podnikatelé v pohostinství, ubytování, technickém servisu a prodeji upomínkových předmětů mohou zvýšený ruch na cyklostezkách proměnit ve svůj zisk.

Výběr tras ovšem musí provádět všestranně erudovaní odborníci, kteří mají vzdělání a rozhled v oblasti sportu, rekreologie, místopisu, ochrany přírody, historie a podnikání. „Zjistili jsme, že současné trendy v českém cestovním ruchu narážejí na meze svého rozvoje a provozovatelé nejsou schopni se postavit aktivnější zahraniční konkurenci,“ cituje k tomu analytička STEM Věra Haber-lová výsledky výzkumu o tuzemském cestovním ruchu.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Šéf mi čte e-maily. Je to v pořádku?
Dá se pracovat s invalidním důchodem? Jde to, ale...
Zaměstnávání a brigády mladistvých a jejich pracovní podmínky podle zákoníku práce
Silná Evropa je podle Merkelové pro USA výhodná
500 korun navíc pro rodinu s dětmi od července 2017?
Auta
Retro na neděli: Ford T může za to, že jezdíme na benzín,…
Policie konečně dovolila hasičům zveřejnit fotky z nehody zapůjčeného BMW i8
Test ojetiny: Volkswagen Golf VII je skvělý, ale dieselu bychom se vyhnuli
Kvíz na pátek: Poznáte, kterým autům patří tyto interiéry?
Audi S5 Cabriolet se přiblížilo k RS 5. Může za to Hans-Jürgen Abt
Technologie
Bugatti Chiron čeká na lepší pneumatiky. Pak zkusí překonat 450 km/h
Změny v pamětech cache a propojení jader. Jak se u Skylake-X zlepšil výkon na 1 MHz?
Aprílová GeForce GTX do USB skutečně existuje. Nvidia omezenou sérii rozdá
Google po letech ustoupil. Nebude číst vaše e-maily kvůli reklamě
Nvidia GeForce GT 1030 – jak se hraje na grafice za 2000 Kč (uživatelská recenze)
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít