Cyklistika je byznys, ale neumíme jej využít

24. května 2004, 00:00 - Dvoustranu připravil JAKUB TUREK
24. května 2004, 00:00

PODNIKATELÉ MOHOU PROMĚNIT ZVÝŠENÝ RUCH NA CYKLOSTEZKÁCH VE SVŮJ ZISKO cyklistice lze hovořit jako o lukrativním byznysu. Vedle oblečení jsou kola nejvýdělečnějším odvětvím výroby a prodeje vybavení do přírody.Cykloturistika a cyklistika v terénu je jedním z nejdynamičtěji se rozvíjejících oblastí osobní a rodinné rekreace v České republice.

PODNIKATELÉ MOHOU PROMĚNIT ZVÝŠENÝ RUCH NA CYKLOSTEZKÁCH VE SVŮJ ZISK

O cyklistice lze hovořit jako o lukrativním byznysu. Vedle oblečení jsou kola nejvýdělečnějším odvětvím výroby a prodeje vybavení do přírody. Cykloturistika a cyklistika v terénu je jedním z nejdynamičtěji se rozvíjejících oblastí osobní a rodinné rekreace v České republice. Nadšení pro pobyt v terénu na kole a touha podívat se na místa, kam se dřív chodilo výhradně pěšky, s sebou přináší změny. Podnikatelé v cestovním ruchu se musejí přeorientovat z nabídky pro pěší turisty a autobusových poznávacích zájezdů na rychlé, mobilní a moderní cyklisty. Klub českých turistů proto mění strategii značení cykloturistických tras a regiony připravují propagační kampaně na přilákání nových klientů.

Existuje několik přístupů k regulaci cyklistiky v krajině, ale jen jeden je perspektivní. Je potřeba oddělit cyklisty, pěší turisty a automobilisty. To znamená vyznačit pro ně jiné cesty než pro „pěšáky“ a zároveň tyto cyk-lotrasy nevést po silnicích.

Většina cyklistů tak pojede po doporučených a vyznačených trasách, podstatně se sníží riziko vzájemného střetu. K tomu je třeba vybudovat informační síť s mapami, průvodci, letáky a rozcestníky. Podnikatelé v pohostinství, ubytování, technickém servisu a prodeji upomínkových předmětů mohou zvýšený ruch na cyklostezkách proměnit ve svůj zisk.

Výběr tras ovšem musí provádět všestranně erudovaní odborníci, kteří mají vzdělání a rozhled v oblasti sportu, rekreologie, místopisu, ochrany přírody, historie a podnikání. „Zjistili jsme, že současné trendy v českém cestovním ruchu narážejí na meze svého rozvoje a provozovatelé nejsou schopni se postavit aktivnější zahraniční konkurenci,“ cituje k tomu analytička STEM Věra Haber-lová výsledky výzkumu o tuzemském cestovním ruchu.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Česko - nová brána japonských investic do EU?
Paradoxy životního pojištění: Češi se bojí úrazů, největším rizikem jsou ale nemoci
8 mýtů o zdravotním pojištění
Kolik stojí dítě v první, druhé a třetí třídě
Ceny nemovitostí rostou a hovoří se i o realitní bublině. Je na čase prodat investiční byt?
Auta
Harley-Davidson drasticky překopal nabídku, Dyna a Softail…
Hyundai i30 N: Krátké svezení s dalším korejským dítětem Alberta Biermanna
Z nuly na 161 km/h za 3,8 s? Už za tři roky si takové auto budete moci koupit
Galerie na středu: 10 fascinujících traktorů, kvůli kterým se budete chtít stát zemědělcem
Ken Block opět divočí s Fiestou, tentokrát v terénu
Technologie
Zoner Photo Studio bylo příliš levné, proto tvůrci u verze X zavedli předplatné
Internet si při zatmění Slunce ulevil. Američané vyšli ven a koukali na oblohu
Asus uvádí monitory s technologií ELMB. Low motion blur konečně i pro LCD s FreeSync
Bixby je u nás dřív než Cortana. Samsung v Česku spustil hlasového asistenta
Procesory Coffee Lake pro desktop přijdou na trh v říjnu, signalizuje Intel
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít