Čtyřkolka pro řemeslníky

25. října 2009, 13:05 - Karel Beránek, autor je spolupracovník redakce
25. října 2009, 13:05

Peugeot předvedl při novinářských jízdách ve Francii nejnovější dodávky s pohonem všech kol. K testům byly k dispozici Boxer 4x4 a Expert 4x4. Do budoucna se prý dá počítat i s modelem Peugeot Partner 4x4.

Autor: Peugeot

Automobilka Peugeot vyrábí čtyřkolové užitkové vozy ve spolupráci s firmou Dangel. V jejím nevelkém závodě ve francouzském Alsasku se ročně montuje na dva tisíce užitkových vozů s pohonem 4×4, které své uplatnění nacházejí nejen v zemi původu, Francii, ale také v řadě dalších zemí, například v náročném Švýcarsku.

Jednoduché řešení Pohon vozidel Peugeot 4×4 s viskózní spojkou od společnosti Dangel vychází z efektivního technického řešení, které je zároveň relativně jednoduché a vyznačuje se nízkou hmotností. Každá přestavba vychází z již hotového vozu s předním pohonem, který je následně vybaven přídavným pohonem zadní nápravy. Viskózní spojka v určitých přesně vymezených případech automaticky přenáší část točivého momentu na zadní kola. Například na silnici je chování vozu zcela srovnatelné s původním uspořádáním. Při stálé rychlosti není pohon zadní nápravy aktivován. Při akceleraci pak spojka reguluje pohon zadních kol tak, aby bylo dosaženo plynulého záběru, dynamických jízdních vlastností a vysokého stupně bezpečnosti. |CENY OD 700 000 Kč|
|Ceny nových dodávek od Peugeotu na českém trhu začínají na 699 900 korunách bez DPH u modelu Expert 4×4 Dangel L1H1 1000, přes 762 900 korun zaplatíte za Expert 4×4 Dangel polokombi. Modely Boxer 4×4 Dangel stojí od 745 400 korun bez DPH ve verzi Furgon s kratším rozvorem.| Rovněž v terénu nabízí vůz řadu výhod, především v podobě automatického zapojení druhé nápravy. Pro přechod z pohonu jedné nápravy na pohon všech kol tak řidič nemusí zastavit.
Jedna i dvě nápravy **

Princip pohonu 4×4 Dangel nabízí možnost přepnout do režimu ECO, při němž dojde k úplnému odpojení pohonu zadních kol, čímž se výrazně sníží spotřeba paliva. Tento režim se ovládá přímo na přístrojové desce a doporučuje se pro dlouhou jízdu po dálnici nebo za podmínek zaručujících dobrou přilnavost k povrchu vozovky. Klasický režim 4×4 se dá v případě potřeby za jízdy kdykoli opět zapojit. Vlastní přestavba představuje zvýšení hmotnosti vozidla jen o 85 kilogramů.

Vedle viskózní spojky jsou dalšími klíčovými prvky pohonu 4×4 Dangel napojení na původní převodovku (vývod pohonu), spojovací hřídel, mezinápravová převodka a poháněná zadní náprava s rozvodovkou. V některých případech je zadní náprava kvůli připojení pohonu pouze upravena, jindy je koncipována zcela nově s použitím víceramenných prvků, čímž je docíleno ještě efektivnějšího a komfortnějšího nezávislého zadního pérování při jízdě v terénu.

Mohlo by vás zajímat

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

Hry pro příležitostné hráče