Article, show

Čtyřkolka pro řemeslníky

25. října 2009, 13:05 - Karel Beránek, autor je spolupracovník redakce
25. října 2009, 13:05

Peugeot předvedl při novinářských jízdách ve Francii nejnovější dodávky s pohonem všech kol. K testům byly k dispozici Boxer 4x4 a Expert 4x4. Do budoucna se prý dá počítat i s modelem Peugeot Partner 4x4.

Autor: Peugeot

Automobilka Peugeot vyrábí čtyřkolové užitkové vozy ve spolupráci s firmou Dangel. V jejím nevelkém závodě ve francouzském Alsasku se ročně montuje na dva tisíce užitkových vozů s pohonem 4×4, které své uplatnění nacházejí nejen v zemi původu, Francii, ale také v řadě dalších zemí, například v náročném Švýcarsku.

Jednoduché řešení Pohon vozidel Peugeot 4×4 s viskózní spojkou od společnosti Dangel vychází z efektivního technického řešení, které je zároveň relativně jednoduché a vyznačuje se nízkou hmotností. Každá přestavba vychází z již hotového vozu s předním pohonem, který je následně vybaven přídavným pohonem zadní nápravy. Viskózní spojka v určitých přesně vymezených případech automaticky přenáší část točivého momentu na zadní kola. Například na silnici je chování vozu zcela srovnatelné s původním uspořádáním. Při stálé rychlosti není pohon zadní nápravy aktivován. Při akceleraci pak spojka reguluje pohon zadních kol tak, aby bylo dosaženo plynulého záběru, dynamických jízdních vlastností a vysokého stupně bezpečnosti. |CENY OD 700 000 Kč|
|Ceny nových dodávek od Peugeotu na českém trhu začínají na 699 900 korunách bez DPH u modelu Expert 4×4 Dangel L1H1 1000, přes 762 900 korun zaplatíte za Expert 4×4 Dangel polokombi. Modely Boxer 4×4 Dangel stojí od 745 400 korun bez DPH ve verzi Furgon s kratším rozvorem.| Rovněž v terénu nabízí vůz řadu výhod, především v podobě automatického zapojení druhé nápravy. Pro přechod z pohonu jedné nápravy na pohon všech kol tak řidič nemusí zastavit.
Jedna i dvě nápravy **

Princip pohonu 4×4 Dangel nabízí možnost přepnout do režimu ECO, při němž dojde k úplnému odpojení pohonu zadních kol, čímž se výrazně sníží spotřeba paliva. Tento režim se ovládá přímo na přístrojové desce a doporučuje se pro dlouhou jízdu po dálnici nebo za podmínek zaručujících dobrou přilnavost k povrchu vozovky. Klasický režim 4×4 se dá v případě potřeby za jízdy kdykoli opět zapojit. Vlastní přestavba představuje zvýšení hmotnosti vozidla jen o 85 kilogramů.

Vedle viskózní spojky jsou dalšími klíčovými prvky pohonu 4×4 Dangel napojení na původní převodovku (vývod pohonu), spojovací hřídel, mezinápravová převodka a poháněná zadní náprava s rozvodovkou. V některých případech je zadní náprava kvůli připojení pohonu pouze upravena, jindy je koncipována zcela nově s použitím víceramenných prvků, čímž je docíleno ještě efektivnějšího a komfortnějšího nezávislého zadního pérování při jízdě v terénu.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Zisky mobilních operátorů? Přes 10 miliard korun ročně
OSVČ a výdajový paušál v praktických příkladech
Kdy jsou vaše peníze na internetbanking v ohrožení?
Konec vesnických prodejen? Vyřeší jejich ztrátovost dotace?
"Bude to dobrý rok," banky a stavební spořitelny počítají výsledky v polovině roku 2017
Auta
Škoda odstartovala sériovou výrobu modelu Karoq. První…
První autonomní Kamaz bude nasazen během fotbalového mistrovství
Po Francii chce prodej aut se spalovacím motorem zakázat také Velká Británie
Galerie na středu: Na tyto tříválce vám nestačí ani půl milionu
Německo chce neupraveným autům z aféry Dieselgate odebrat registraci
Technologie
Podoba referenčního Radeonu RX Vega je venku. AMD ho chce stavět proti GTX 1080
Ransomware v posledních dvou letech vydělal přes 25 milionů dolarů
Chrome 60 lepí 40 děr a podporuje Touch Bar na nových Macboocích Pro
Core i7-8700K má prý turbo 4,7 GHz. I při zátěži šesti jader může běžet nad 4 GHz
Web si oddychne. Adobe plánuje ukončit vývoj a podporu a Flashe v roce 2020
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít