Čtyřkolka pro řemeslníky

25. října 2009, 13:05 - Karel Beránek, autor je spolupracovník redakce
25. října 2009, 13:05

Peugeot předvedl při novinářských jízdách ve Francii nejnovější dodávky s pohonem všech kol. K testům byly k dispozici Boxer 4x4 a Expert 4x4. Do budoucna se prý dá počítat i s modelem Peugeot Partner 4x4.

Autor: Peugeot

Automobilka Peugeot vyrábí čtyřkolové užitkové vozy ve spolupráci s firmou Dangel. V jejím nevelkém závodě ve francouzském Alsasku se ročně montuje na dva tisíce užitkových vozů s pohonem 4×4, které své uplatnění nacházejí nejen v zemi původu, Francii, ale také v řadě dalších zemí, například v náročném Švýcarsku.

Jednoduché řešení Pohon vozidel Peugeot 4×4 s viskózní spojkou od společnosti Dangel vychází z efektivního technického řešení, které je zároveň relativně jednoduché a vyznačuje se nízkou hmotností. Každá přestavba vychází z již hotového vozu s předním pohonem, který je následně vybaven přídavným pohonem zadní nápravy. Viskózní spojka v určitých přesně vymezených případech automaticky přenáší část točivého momentu na zadní kola. Například na silnici je chování vozu zcela srovnatelné s původním uspořádáním. Při stálé rychlosti není pohon zadní nápravy aktivován. Při akceleraci pak spojka reguluje pohon zadních kol tak, aby bylo dosaženo plynulého záběru, dynamických jízdních vlastností a vysokého stupně bezpečnosti. |CENY OD 700 000 Kč|
|Ceny nových dodávek od Peugeotu na českém trhu začínají na 699 900 korunách bez DPH u modelu Expert 4×4 Dangel L1H1 1000, přes 762 900 korun zaplatíte za Expert 4×4 Dangel polokombi. Modely Boxer 4×4 Dangel stojí od 745 400 korun bez DPH ve verzi Furgon s kratším rozvorem.| Rovněž v terénu nabízí vůz řadu výhod, především v podobě automatického zapojení druhé nápravy. Pro přechod z pohonu jedné nápravy na pohon všech kol tak řidič nemusí zastavit.
Jedna i dvě nápravy **

Princip pohonu 4×4 Dangel nabízí možnost přepnout do režimu ECO, při němž dojde k úplnému odpojení pohonu zadních kol, čímž se výrazně sníží spotřeba paliva. Tento režim se ovládá přímo na přístrojové desce a doporučuje se pro dlouhou jízdu po dálnici nebo za podmínek zaručujících dobrou přilnavost k povrchu vozovky. Klasický režim 4×4 se dá v případě potřeby za jízdy kdykoli opět zapojit. Vlastní přestavba představuje zvýšení hmotnosti vozidla jen o 85 kilogramů.

Vedle viskózní spojky jsou dalšími klíčovými prvky pohonu 4×4 Dangel napojení na původní převodovku (vývod pohonu), spojovací hřídel, mezinápravová převodka a poháněná zadní náprava s rozvodovkou. V některých případech je zadní náprava kvůli připojení pohonu pouze upravena, jindy je koncipována zcela nově s použitím víceramenných prvků, čímž je docíleno ještě efektivnějšího a komfortnějšího nezávislého zadního pérování při jízdě v terénu.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Šéf mi čte e-maily. Je to v pořádku?
Dá se pracovat s invalidním důchodem? Jde to, ale...
Zaměstnávání a brigády mladistvých a jejich pracovní podmínky podle zákoníku práce
Silná Evropa je podle Merkelové pro USA výhodná
500 korun navíc pro rodinu s dětmi od července 2017?
Auta
Policie konečně dovolila hasičům zveřejnit fotky z nehody…
Test ojetiny: Volkswagen Golf VII je skvělý, ale dieselu bychom se vyhnuli
Kvíz na pátek: Poznáte, kterým autům patří tyto interiéry?
Audi S5 Cabriolet se přiblížilo k RS 5. Může za to Hans-Jürgen Abt
Toyota Yaris GRMN zní hodně naštvaně. Na český trh dorazí začátkem příštího roku
Technologie
Asus uvádí levnější 10Gb/s síťovku. XG-C100C stojí pod tři tisíce a umí i 2,5/5,0Gb režim
Sega vdechne život starým hrám. Na mobilech zdarma vydala Sonica a další pecky
Vědci vymysleli další způsob, jak udělat foťák tenký jako papír
Seznam zruší legendární mapy. Ale ne ty, které myslíte
Tahle zahnutá výloha je ve skutečnosti obří flexibilní OLED panel od LG
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít