Čtyřkolka pro řemeslníky

25. října 2009, 13:05 - Karel Beránek, autor je spolupracovník redakce
25. října 2009, 13:05

Peugeot předvedl při novinářských jízdách ve Francii nejnovější dodávky s pohonem všech kol. K testům byly k dispozici Boxer 4x4 a Expert 4x4. Do budoucna se prý dá počítat i s modelem Peugeot Partner 4x4.

Autor: Peugeot

Automobilka Peugeot vyrábí čtyřkolové užitkové vozy ve spolupráci s firmou Dangel. V jejím nevelkém závodě ve francouzském Alsasku se ročně montuje na dva tisíce užitkových vozů s pohonem 4×4, které své uplatnění nacházejí nejen v zemi původu, Francii, ale také v řadě dalších zemí, například v náročném Švýcarsku.

Jednoduché řešení Pohon vozidel Peugeot 4×4 s viskózní spojkou od společnosti Dangel vychází z efektivního technického řešení, které je zároveň relativně jednoduché a vyznačuje se nízkou hmotností. Každá přestavba vychází z již hotového vozu s předním pohonem, který je následně vybaven přídavným pohonem zadní nápravy. Viskózní spojka v určitých přesně vymezených případech automaticky přenáší část točivého momentu na zadní kola. Například na silnici je chování vozu zcela srovnatelné s původním uspořádáním. Při stálé rychlosti není pohon zadní nápravy aktivován. Při akceleraci pak spojka reguluje pohon zadních kol tak, aby bylo dosaženo plynulého záběru, dynamických jízdních vlastností a vysokého stupně bezpečnosti. |CENY OD 700 000 Kč|
|Ceny nových dodávek od Peugeotu na českém trhu začínají na 699 900 korunách bez DPH u modelu Expert 4×4 Dangel L1H1 1000, přes 762 900 korun zaplatíte za Expert 4×4 Dangel polokombi. Modely Boxer 4×4 Dangel stojí od 745 400 korun bez DPH ve verzi Furgon s kratším rozvorem.| Rovněž v terénu nabízí vůz řadu výhod, především v podobě automatického zapojení druhé nápravy. Pro přechod z pohonu jedné nápravy na pohon všech kol tak řidič nemusí zastavit.
Jedna i dvě nápravy **

Princip pohonu 4×4 Dangel nabízí možnost přepnout do režimu ECO, při němž dojde k úplnému odpojení pohonu zadních kol, čímž se výrazně sníží spotřeba paliva. Tento režim se ovládá přímo na přístrojové desce a doporučuje se pro dlouhou jízdu po dálnici nebo za podmínek zaručujících dobrou přilnavost k povrchu vozovky. Klasický režim 4×4 se dá v případě potřeby za jízdy kdykoli opět zapojit. Vlastní přestavba představuje zvýšení hmotnosti vozidla jen o 85 kilogramů.

Vedle viskózní spojky jsou dalšími klíčovými prvky pohonu 4×4 Dangel napojení na původní převodovku (vývod pohonu), spojovací hřídel, mezinápravová převodka a poháněná zadní náprava s rozvodovkou. V některých případech je zadní náprava kvůli připojení pohonu pouze upravena, jindy je koncipována zcela nově s použitím víceramenných prvků, čímž je docíleno ještě efektivnějšího a komfortnějšího nezávislého zadního pérování při jízdě v terénu.

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Jiří Grund: Za předražené ceny mobilních tarifů mohou…

  • Firma s hypotékami za 22 miliard

  • Nejnadějnější český export: STRV vyvíjí z Prahy aplikace…

  • Petr Zahradník v Euro TV: Evropa se změní, brzo a hodně

  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

Hry pro příležitostné hráče
Zavřít