Article, show

Čtyři hvězdičky za bezpečnost pro Ibizu

23. prosince 2002, 00:00 - Petr Doul doul@profit.cz, FOTO: ARCHIV
23. prosince 2002, 00:00

Jednou z nejvýznamnějších autorit přes posuzování a hodnocení bezpečnosti jednotlivých modelů je nezávislý úřad Euro-NCAP. Výsledkem jím organizovaných tzv. crash testů a dalších nárazových zkoušek je jakýsi certifikát plný hvězdiček. Tedy v tom ideálním případě.

Před nedávnem prošel těmito testy také nám známý Seat Ibiza a nutno uznat, že prošel tvrdými zkouškami více než na výbornou. Organizátoři zkoušek posuzovali ochranné vlastnosti Ibizy při čelním a bočním nárazu a zkoumali i míru rizika poranění chodců při střetu. Výsledné „čtyřhvězdičkové“ hodnocení zařadilo Ibizu mezi nejbezpečnější vozy v příslušné kategorii. Pro bariérové zkoušky zvolili organizátoři model Ibiza Stella poháněný tříválcovým motorem 1.2 12V o výkonu 47 kW/64 k, protože jde o nejprodávanější verzi celé modelové řady v Evropě. Vůz byl vybaven dvojicí čelních airbagů a bezpečnostními pásy s předpínači. Podle regulí programu Euro-NCAP se do zkoušek zařazují modely s minimální, resp. základní bezpečnostní výbavou. Protože se však úroveň výbavy v jednotlivých zemích většinou liší, nebyl záměrně zvolen model s bočními airbagy. Při čelním nárazu Euro-NCAP naráží vůz v rychlosti 64 km/h (tj. o 8 km/h více, než vyžaduje zákonný předpis) do deformovatelné bariéry s překrytím 40 %. V této zkoušce Ibiza získala 12 bodů. Při bočním nárazu naráží do boku testovaného automobilu speciální vozík s deformovatelnou čelní stranou, jedoucí rychlostí 50 km/h. I bez bočních airbagů docílila Ibiza v této disciplíně 14 bodů. Celkem 26 bodů z obou testů zařadilo Ibizu v programu Euro-NCAP mezi „čtyřhvězdičkové“ modely. Pro posouzení účinku bočních airbagů provedli organizátoři ještě dodatečný test bočním nárazem na voze vybaveném bočními airbagy. Po vyhodnocení silového zatížení zkušební figuríny mohli specialisté týmu Euro-NCAP všechny zkoumané zóny na symbolické skice označit zelenou barvou, což je nejlepší výsledek, jaký lze v této zkoušce vůbec dosáhnout. Při zkoumání rizika poranění chodce při střetu s testovaným vozem se posuzuje míra poranění chodce (dospělého i dítěte), do kterého čelní částí narazí automobil jedoucí rychlostí 40 km/h. V této zkoušce Ibiza získala 13,75 bodu ze 14 možných, což je nejlepší hodnocení v celém jejím segmentu.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Zisky mobilních operátorů? Přes 10 miliard korun ročně
OSVČ a výdajový paušál v praktických příkladech
Kdy jsou vaše peníze na internetbanking v ohrožení?
Konec vesnických prodejen? Vyřeší jejich ztrátovost dotace?
"Bude to dobrý rok," banky a stavební spořitelny počítají výsledky v polovině roku 2017
Auta
Transfăgărășan s Mazdou MX-5 je zážitek, na jaký se jen tak…
Škoda odstartovala sériovou výrobu modelu Karoq. První majitelé se dočkají v říjnu
První autonomní Kamaz bude nasazen během fotbalového mistrovství
Po Francii chce prodej aut se spalovacím motorem zakázat také Velká Británie
Galerie na středu: Na tyto tříválce vám nestačí ani půl milionu
Technologie
Velká aktualizace ovladačů u AMD. Mnohé novinky pro hráče, GPU Profiler pro vývojáře
Podoba referenčního Radeonu RX Vega je venku. AMD ho chce stavět proti GTX 1080
Ransomware v posledních dvou letech vydělal přes 25 milionů dolarů
Chrome 60 lepí 40 děr a podporuje Touch Bar na nových Macboocích Pro
Core i7-8700K má prý turbo 4,7 GHz. I při zátěži šesti jader může běžet nad 4 GHz
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít