Čtyři hvězdičky za bezpečnost pro Ibizu

23. prosince 2002, 00:00 - Petr Doul doul@profit.cz, FOTO: ARCHIV
23. prosince 2002, 00:00

Jednou z nejvýznamnějších autorit přes posuzování a hodnocení bezpečnosti jednotlivých modelů je nezávislý úřad Euro-NCAP. Výsledkem jím organizovaných tzv. crash testů a dalších nárazových zkoušek je jakýsi certifikát plný hvězdiček. Tedy v tom ideálním případě.

Před nedávnem prošel těmito testy také nám známý Seat Ibiza a nutno uznat, že prošel tvrdými zkouškami více než na výbornou. Organizátoři zkoušek posuzovali ochranné vlastnosti Ibizy při čelním a bočním nárazu a zkoumali i míru rizika poranění chodců při střetu. Výsledné „čtyřhvězdičkové“ hodnocení zařadilo Ibizu mezi nejbezpečnější vozy v příslušné kategorii. Pro bariérové zkoušky zvolili organizátoři model Ibiza Stella poháněný tříválcovým motorem 1.2 12V o výkonu 47 kW/64 k, protože jde o nejprodávanější verzi celé modelové řady v Evropě. Vůz byl vybaven dvojicí čelních airbagů a bezpečnostními pásy s předpínači. Podle regulí programu Euro-NCAP se do zkoušek zařazují modely s minimální, resp. základní bezpečnostní výbavou. Protože se však úroveň výbavy v jednotlivých zemích většinou liší, nebyl záměrně zvolen model s bočními airbagy. Při čelním nárazu Euro-NCAP naráží vůz v rychlosti 64 km/h (tj. o 8 km/h více, než vyžaduje zákonný předpis) do deformovatelné bariéry s překrytím 40 %. V této zkoušce Ibiza získala 12 bodů. Při bočním nárazu naráží do boku testovaného automobilu speciální vozík s deformovatelnou čelní stranou, jedoucí rychlostí 50 km/h. I bez bočních airbagů docílila Ibiza v této disciplíně 14 bodů. Celkem 26 bodů z obou testů zařadilo Ibizu v programu Euro-NCAP mezi „čtyřhvězdičkové“ modely. Pro posouzení účinku bočních airbagů provedli organizátoři ještě dodatečný test bočním nárazem na voze vybaveném bočními airbagy. Po vyhodnocení silového zatížení zkušební figuríny mohli specialisté týmu Euro-NCAP všechny zkoumané zóny na symbolické skice označit zelenou barvou, což je nejlepší výsledek, jaký lze v této zkoušce vůbec dosáhnout. Při zkoumání rizika poranění chodce při střetu s testovaným vozem se posuzuje míra poranění chodce (dospělého i dítěte), do kterého čelní částí narazí automobil jedoucí rychlostí 40 km/h. V této zkoušce Ibiza získala 13,75 bodu ze 14 možných, což je nejlepší hodnocení v celém jejím segmentu.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Ve čtvrtek je svátek! Obchody zůstanou zavřené
Úsporné bydlení: do čeho investovat, abychom ušetřili
Nelíbí se vám na vysoké? Studium můžete ukončit, změnit nebo přerušit
Nová občanka rychle a bez problémů
Kdy máte v práci nárok na placené volno?
Auta
Ministr Ťok hraje mrtvého brouka. O přínosu měření na…
Volkswagen T-Roc dostal konečně údaje o motorech a v Německu už i ceny
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo je nejšílenější kombi na světě
Pět dobrých, ale nesmírně rizikových ojetin, které vás mohou stáhnout z kůže
Subaru S208 je rychlejší a ostřejší STI se silnějším motorem. U nás nebude
Technologie
Intel oficiálně představuje Coffee Lake. Parametry, ceny a novinky nových procesorů
Star Trek: Discovery si můžete vychutnat na Netflixu, a to i s klingonskými titulky
Doporučené PC sestavy: Poradíme, jaké komponenty vybrat
3D obraz jako z videohry. Canon vyvinul technologii, která vás při fotbalu dostane přímo na hřiště
Skype for Business nebude mít dlouhý život. Nahradí ho mladší Teams
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít