Čtvrtá dodávka na plyn

10. září 2007, 00:00 - ERICH HANDL
10. září 2007, 00:00

TEST - VW CADDY LIFE CNG S překvapením pro řemeslníky přišel se začátkem podzimu Volkswagen. Začal v Česku prodávat dodávku Caddy s pohonem na zemní plyn. Dvoumístný vůz se skříní vyjde na 300 tisíc korun, pětimístný kombík na více než půl milionu.

TEST - VW CADDY LIFE CNG S překvapením pro řemeslníky přišel se začátkem podzimu Volkswagen. Začal v Česku prodávat dodávku Caddy s pohonem na zemní plyn. Dvoumístný vůz se skříní vyjde na 300 tisíc korun, pětimístný kombík na více než půl milionu.

Koncern Volkswagen se zatím soustředil spíše na propagaci benzinových technologií TSI, vozy s alternativním pohonem prozatím v tuzemsku nenabízel. V oblasti stlačeného zemního plynu (CNG) tak dosud byly k dostání jen dodávky od Fiatu, Citroenu a Opelu. Nyní tedy přichází s tímto ekologickým palivem čtvrtá značka. Co nabízí?

Základem vozu nazvaného EcoFuel je dvoulitrový benzinový čtyřválec o výkonu 80 kilowattů, který čerpá ze zásobníku v zadní části vozu zemní plyn. Ten je podobně levný jako konkurenční LPG, litr vyjde asi na dvacet korun, což je se započtením spotřeby asi poloviční cena oproti klasickým palivům. A proti benzinu i propan-butanu má CNG ještě jednu výhodu - není výbušný. Dokáže ale pohánět auto dostatečným výkonem?

Profit otestoval model ve verzi Life, což je pětimístný kombík s postranními posuvnými dveřmi. Při první prohlídce auta nás zaujala skutečnost, že plynová nádrž není na korbě vůbec vidět. Například Citroen Berlingo má ve skříni jakousi velikou bednu, která ukrývá zásobník. U Caddyho jsou čtyři zásobníky na 26 kilogramů plynu schovány pod podlahou místo tradiční nádrže, nezmenšují tedy nákladový prostor.

Startování i jízda s plynem ve válcích byly v testu bezproblémové, prakticky nerozeznatelné od běžné jízdy na benzin. Jenom při akceleraci se musí hodně šlapat na pedál, CNG je přeci jen o něco línější. Z nuly na sto kilometrech je auto až za více než 13 sekund. V otáčkách je pak už stroj výkonný a dokáže dodávku pohánět až rychlostí 169 kilometrů v hodině.

Na jedno tankování CNG lze ujet solidních 400 kilometrů. Když plyn dojde, pohon se automaticky přepne na benzin. Odkud ale teče, když místo nádrže jsou plynové tanky? Pomocná nádrž je instalována v místě prolisu pro rezervní kolo v zadní části zavazadelníku, a má objem 13 litrů. Je to tedy malý zásobník koncipovaný jako nouzové řešení pro případ, že dojde plyn. Na jeho obsah lze dojet asi 150 kilometrů.

Plynový Caddy poskytuje dostatek místa na korbě a příjemnou jízdu za poloviční cenu. Na jedno tankování do obou nádrží ujede asi 550 kilometrů. Přitom produkuje o mnoho méně zplodin než klasické motory.

Dodávka je praktická, má bohatou výbavu už ve standardu, umožňuje odpočet daně a je využitelná i jako rodinné auto. Ale má dvě nevýhody. Čerpadel CNG je v České republice jen asi dvacítka, z toho v hlavním městě jen dvě. Druhým minusem je nepříliš kulantní cena nového Volkswagenu, ve verzi kombi je o sto tisíc korun dražší než někteří konkurenti.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ

Plynový Caddy je ve dvoumístné verzi se skříní už homologován ve verzi N1. V případě kombíku je třeba pro odpočet daně přikoupit za 19 tisíc korun montážní přepážku. Dodávka je určena primárně pro řemeslníky a rozvážku zboží, ale je využitelná také jako taxi nebo rodinné auto.

 TECHNICKÉ ÚDAJE model VW Caddy Life CNG typ vozu pětidveřová dodávka motor benzinový, plynový objem válců 2 litry max. výkon 80 kilowattů max. rychlost 169 km/hod zrychlení 0-100 13,1 sekundy spotřeba cca 7,5 kg plynu/100 km kufr (základ) 750 litrů cena 545 767 Kč

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Zisky mobilních operátorů? Přes 10 miliard korun ročně
OSVČ a výdajový paušál v praktických příkladech
Kdy jsou vaše peníze na internetbanking v ohrožení?
Konec vesnických prodejen? Vyřeší jejich ztrátovost dotace?
"Bude to dobrý rok," banky a stavební spořitelny počítají výsledky v polovině roku 2017
Auta
Do prodeje jde velmi speciální Honda NSX. Zájemci za ni…
Že fotbalisté touží nejvíce po Bentley? Omyl. Nejžádanější auto vás určitě překvapí
Bentley si myslí, že speciálních edicí není nikdy dost. Continental GT proto dostal další
Auto za průměrný plat? Jde to, ale musíte slevit z mnoha požadavků
Rolls-Royce dnes představí nový Phantom. Premiéru můžete sledovat živě
Technologie
Microsoft zkouší, jak při prohlížení webu přejít z mobilu na počítač [Windows Insider]
Ryzen 3 jde na trh, cenami míří pod Core i3. A konečně vychází i APU Bristol Ridge
Microsoft bude vyplácet solidní odměny za nalezené díry nejen ve Windows
Velká aktualizace ovladačů u AMD. Mnohé novinky pro hráče, GPU Profiler pro vývojáře
Podoba referenčního Radeonu RX Vega je venku. AMD ho chce stavět proti GTX 1080
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít