ČT1 a ČT24 ukončí vysílání reklamy o půlnoci v pátek

20. října 2011, 22:18 - Profit, TZ
20. října 2011, 22:18

Česká televize vyhoví Radě pro rozhlasové a televizní vysílání a ukončí vysílání reklamy a teleshoppingu na ČT1 a ČT24 v pátek 21. 10. 2011 úderem 24. hodiny.

Foto: Profimedia.cz

ČT zároveň upozorňuje, že za vzniklou situaci nenese odpovědnost. Ta vznikla jednoznačně chybou v průběhu legislativního procesu. Generální ředitel České televize Petr Dvořák v rekci na postup RRTV říká: „Přiznám se, že jsem za stávající poněkud nejasné právní situace poněkud znepokojen neobvyklou rychlostí, s jakou vysílací rada postupovala.“ ČT se přesto rozhodla vzít na sebe rizika spojená s ukončením vysílání reklamy a teleshoppingu na programových okruzích ČT1 a ČT24 s tím, že tak řeší důsledky problematického znění novely zákona o České televizi. Tento krok přinese řadu problémů a finanční ztrátu pro příjemce peněz z vysílané reklamy. „Ukončení reklamy ještě před termínem skutečného dokončení přechodu na digitální vysílání nepoškodí ČT, protože ta výnosy z reklamy nepoužívá, ale výrazně to omezí příjmy Státního fondu na podporu kinematografie a ovlivní výši rezervy pro informační kampaň k dokončení digitalizace a velmi zkomplikuje její realizaci,“ říká Petr Dvořák.

V tuto chvíli je jasné, že například česká kinematografie přijde oproti plánu na rok 2011 o více jak 30 milionů Kč a ve fondu na informační kampaň nebude k dispozici plánovaný zůstatek, protože příjem z reklamy na ČT bude nižší o 88 milionů Kč, než televize veřejné služby očekávala. Česká televize jednala při zajišťování vysílání reklamy v dobré víře tak, aby dostála svým závazkům souvisejícím s digitalizací. Opakovaně upozorňovala na to, že znění novely může vyvolat problémy při jejím naplňování, protože ruší vazbu ukončení vysílání reklamy na termín dokončení digitalizace. Místo toho byla stanovena účinnost zákona nezávisle na reálných podmínkách, a to dnem vyhlášení ve Sbírce zákonů.

Česká televize okamžitě poté, co obdržela upozornění od RRTV, zahájila vypovídání smluv s obchodními partnery a začala připravovat úpravy vysílacího schématu tak, aby od půlnoci 21. 10. 2011 vyhověla požadavku na ukončení reklamy vysílané na ČT1 a ČT24. „Musíme ovšem upozornit, že s reklamou souvisejí také povinnosti k soukromým subjektům a u nich nemůžeme garantovat, že nebudou naprosto legitimně požadovat splnění smluvních závazků,“ říká Petr Dvořák a dodává: „Každopádně postoj ČT směřuje a vždy směřoval k minimalizaci nároků na stát a jeho finance. Uděláme vše proto, abychom případné potíže vzniklé bez našeho zavinění minimalizovali.“

Vzhledem k tomu, že ukončení reklamy na ČT1 a ČT24 znamená významný zásah do struktury vysílání, žádáme veřejnost o pochopení v případech, kdy bude nutné udělat drobné změny ve vysílání, které už nebude možné promítnout do vytištěných programů například v magazínech. Aktuální platný program nabídnou divákům webové stránky ČT na adrese: http://www.ceskatelevize.cz/tv-program/.

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

Hry pro příležitostné hráče