Corolla Verso má eleganci, ale slabší motor

07. dubna 2003, 00:00 - Připravil Karel Nový, auta@profit.cz
07. dubna 2003, 00:00

Devátá generace historicky snad nejúspěšnějšího modelu nabízí i variantu MPVPohodlný a bezpečný vůz, na němž je patrna pozornost generace techniků a vývojářů, dokáže rychle zaujmout svou užitností a pohodlím pro posádku. Nabízí i svou historií prověřenou životnost. Cena tomu ovšem odpovídá.

Devátá generace historicky snad nejúspěšnějšího modelu nabízí i variantu MPV

Pohodlný a bezpečný vůz, na němž je patrna pozornost generace techniků a vývojářů, dokáže rychle zaujmout svou užitností a pohodlím pro posádku. Nabízí i svou historií prověřenou životnost. Cena tomu ovšem odpovídá.

Nabídnout na základě devíti úspěšnými generacemi prověřeného modelu prostorný vůz třídy MPV byl od Toyoty jistě skvělý nápad. Už při nastupování je patrné, že cestující ve Versu sedí o poznání výš a pocit prostoru mají i kolena i ramena i hlava. Ergonomie místa řidiče je stavěna spíše na bližší posez u volantu, ale přesto Verso nežádá „dodávkové“ řízení jakoby shora. V zorném poli malinko vadí levý přední sloupek, ale zato zbytek vozu je díky bohatému prosklení na výhled skvělý. Jízdní vlastnosti nové Corolly jsou spíše hebkost a měkkost, není-li honěna těžkou nohou agresivního řidiče, jede nehlučně a nerovnostem věnuje jen zaznamenatelné drnknutí. Hodně citlivý je volant, zato řadicí páka má o poznání flegmatičtější krok. Pro novou Corollu - a zvláště pak Verso - by stálo za doporučení pořídit silnější motor, než je základní benzinový 1.6. Disponuje sice dostatečným výkonem pro poklidnou městskou jízdu, ovšem za rychlé cestování po dálnici s nákladem by žádal o poznání víc paliva. Na běžný příměstský život ovšem nabízí dostatečnou pružnost. Corolla si i ve variantě MPV ponechala vynikající manévrovatelnost a stabilitu.

Technické parametry a cena

Toyota Corolla Verso 1.6T

Obsah motoru 1598 ccm

Počet válců 4

Max. výkon 81 kW

Točivý moment 150 Nm

Maximální rychlost 180 km/h

Zrychlení z 0 na 100 11,4 s

Převodovka 5 - manuální

Spotřeba ve městě 9,4 l/l00 km

Spotřeba na dálnici 6,2 l/l00 km

Spotřeba průměrná 7,3 l/l00 km

Provozní hmotnost 1270 kg

Délka 4240 mm

Šířka 1705 mm

Výška 1610 mm

Zavazadlový prostor 581/1386 dm 3

Objem nádrže 55 l

Cena 578 900 Kč

Hodnocení

+ KLADY

* technická životnost

* variabilita interiéru

* vysoká pasivní bezpečnost

* vyšší sedadla

- ZÁPORY

* vyšší pořizovací náklady

* hlučnější v otáčkách

* stínící přední sloupky

* vyšší spotřeba základních motorů

Zvláštní pozornost zaslouží: Nově zavedená čtyřletá záruka pro corolly

Jak na DPH?

Odpočet daně stále ještě zajistí montáž ocelové přepážky za druhou řadu sedadel. Díl navíc přijde na 25 tisíc korun a je posunovatelný - při sklopení druhé řady se dá přemístit až za první a maximalizovat tím nákladový prostor. Podle prodejního technika je přepážka snadno demontovatelná a automobil zakoupený s odpočtem lze „postavit“ na běžné bílé značky.

Na co to auto je?

Toyota Corolla Verso je v podstatě malé MPV. Díky tomu má sice pozoruhodnou schopnost pojmout dost nákladu, nicméně akcentována je stále přeprava lidí. Dokládá to i spíše slabší nabízená motorová řada. Corollu Verso lze skvěle využít jako pohodlný a bezpečný rodinný vůz, který zastane drobnější službu přes týden i v menší obchodní dodavatelské firmě.

Corollu měl už můj táta, říká majitelka obchodu s hračkami Klára Poveská

* Nechala jste si při nákupu auta radit?

Můj táta měl Toyotu Corollu. Pamatuji se na ni už jako holka. A když jsem do firmy potřebovala auto já, vzpomněla jsem si, že vlastně nevím, že by to auto táta kdy spravoval.

* Ale Corollu Verso tatínek asi neměl.

Velkou variantu jsem si koupila kvůli zboží. Normálně mě z velkoskladu zaváží náklaďákem, ale třeba elektronické hračky si vozím sama, a na to je tohle auto akurátní.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče