Co si o vás myslí zákazníci?

08. srpna 2005, 00:00 - RADAN DOLEJŠ
08. srpna 2005, 00:00

MARKETINGOVÉ PRŮZKUMY Na internetu můžete najít také nabídku online výzkumů. Díky nim snadno zjistíte, co si o vás myslí obchodní partneři či zákazníci nebo jak se cítí vaši zaměstnanci. Bude o můj nový produkt na trhu zájem? Uvítají zákazníci delší otevírací dobu?

MARKETINGOVÉ PRŮZKUMY Na internetu můžete najít také nabídku online výzkumů. Díky nim snadno zjistíte, co si o vás myslí obchodní partneři či zákazníci nebo jak se cítí vaši zaměstnanci. Bude o můj nový produkt na trhu zájem? Uvítají zákazníci delší otevírací dobu? Chtěli by naši zaměstnanci využívat raději příspěvek na sportování, nebo na studium cizích jazyků? Takové a další otázky si klade mnoho podnikatelů. Jenže jak zjistit, co si kdo myslí? Řešením může být marketingový výzkum. Pokud si ho objednáte od profesionální výzkumné agentury, může přijít i na desítky tisíc korun. Levnější alternativou je ale rychlý marketingový výzkum pomocí internetu. OD JEDNODUCHÉ ANKETY PO SLOŽITĚJŠÍ PRŮZKUMY Nejlevnější je jednoduchá internetová stránka s anketou. Šikovný student ji udělá během pár hodin. Dokonce ji lze pořídit i zadarmo. Nástroj pro vytváření anket je například součástí služby www.webpark.cz, umožňující bezplatné založení internetových stránek. Z výsledků takové ankety zjistíte základní názory na produkt nebo službu, ale žádné podrobnosti. Na zjištění prvnímu dojmu však postačí - například je-li obal vašeho výrobku hezký, nebo ošklivý, nebo zda je jeho cena přiměřená, či vysoká. Složitější výzkum, sestavený ze složených a kombinovaných otázek, už však zadarmo nepořídíte. Musíte se obrátit na specializované firmy. Není ale nutné vybrat si ty známé, a tudíž drahé. Na levnější internetové výzkumy se v Česku zaměřuje specializovaný server Easyreaserch.cz. Pomocí několika kliknutí myší můžete vytvořit on-line dotazníky, rozesílat je respondentům e-mailem nebo je umístit na webu. Služba pak automaticky zpracuje výsledky výzkumu a odešle vám kompletní zprávu. Protože se vše vyplňuje přímo elektronicky, výsledky jsou k dispozici prakticky okamžitě ve formě grafů a tabulek. ZA NĚKOLIK TISÍC

Služba je placená, zejména pro malé a střední firmy však představuje alternativu ke klasickému „velkému“ marketingovému průzkumu. Můžete si vybrat ze čtyř možností ročních licencí, které se liší počtem přijatých vyplněných dotazníků. Základní roční licence stojí 14 900 korun za pět stovek dotazníků.

Při použití Easyreaserch.cz děláte všechny potřebné úkony prostřednictvím webového prohlížeče, není nutné stahovat si nějaký program. Stačí jen klikat na varianty v dotazech na internetové stránce.

Tvůrci průzkumů přitom mohou buď upravit „šablonu“ podle svých potřeb, nebo vyrobit zcela vlastní dotazník. Mezi dostupnými vzory anket jsou zatím třeba test názvů nového produktu, test návrhů obalu, hodnocení webových stránek, test spokojenosti zaměstnanců nebo výstupní dotazník pro odcházející zaměstnance.

Profesionálnímu vzhledu pomůže možnost použití firemních barev nebo vašeho vlastního loga. 

Mohlo by vás zajímat

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Adam Hazdra: Třetina lidí je v práci nespokojených

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

Hry pro příležitostné hráče