Co radí manažeři malým firmám

14. dubna 2008, 00:00 - Erich Handl
14. dubna 2008, 00:00

ANKETA -1) Co by měla udělat menší či střední firma, uvažující o fleetovém nákupu?2) Jakým způsobem financovat nákup? Jak je řešeno pojištění flotil?3) Jaké jsou nejprodávanější fleetové automobily vaší značky?4) Kdo jsou vaši největší fleetoví klienti?

Petr Kala vedoucí prodeje velkoodběratelům Volkswagen

1) Především by se měla informovat o cenách a podmínkách u svého značkového prodejce, a ne například u leasingové společnosti. Prodejce je subjekt, který nabídne to nejlepší cenové zvýhodnění, i když pak bude třeba obchod realizován prostřednictvím operativního leasingu.

2) Zákazník má k dispozici v podstatě tři možnosti. Pořízení vozu do majetku společnosti a finanční nebo operativní leasing. Výběr pojišťovny je ale nakonec zase jen otázkou výběru samotného zákazníka.

3) V roce 2007 to byl Passat, a to zejména ve verzi Variant (kombi). V současné době se již naplno rozjel také prodej Golfu Variant. Modely Golf a Polo jsou zase nejvíce žádané autopůjčovnami a dobře si vedou i méně tradiční fleetové modely jako Tiguan nebo Touran. Letos nabídku naší značky doplní navíc očekávané čtyřdveřové kupé se splývavou zádí – Passat CC.

4) Patří k nim například společnosti Vodafone, Komerční Banka, IBM, Mountfield, Merck, Olympus nebo skupina Czech Coal. V kategorii autopůjčoven je to zejména silná trojice Europcar – Sixt – Hertz.

František Neuman obchodní ředitel Citroen ČR

1) Rozhodně by neměla uspěchat rozhodnutí. Po vytvoření základní představy věnovat dost času co nejobjektivnějšímu porovnání všech parametrů: ceny vozu, nákladů na údržbu, ceny dílů, dostupnosti servisu, budoucí prodejní hodnotě a tak dále.

2) To opravdu záleží na profilu a požadavcích firmy – může to být cokoliv: operativní i finanční leasing, pronájem, koupě na úvěr a podobně.

3) Berlingo, C4, hodně nadějí vkládáme do nové C5.

4) Komerční banka, Tchas, Veolia.

Lukáš Malík fleet manager Hyundai

1) Pro menší či střední firmu je ideálním partnerem v případě nákupu více vozů autorizovaný prodejce vozů v jejím nejbližším okolí, který je schopen nabídnout jak zvýhodněné cenové podmínky, vhodnou formu financování a pojištění, tak optimální zajištění servisních služeb díky přítomnosti v daném regionu .

2) Podle našich dosavadních poznatků využívají firemní zákazníci i nadále všechny standardní formy financování, tj. nákup za hotové, finanční leasing, úvěr a postupně zaznamenáváme i vzrůstající zájem o operativní leasing.

3) Nejprodávanějšími fleetovými modely značky Hyundai jsou vozy: SUV Hyundai Santa Fe a Hyundai Tucson, bestseller značky Hyundai Getz a novinka Hyundai i30, která se zařadila na špičku, i když se začala prodávat až v srpnu 2007.

4) Mezi naše největší zákazníky patří společnosti Sokolovská uhelná, Uniqa pojišťovna, autopůjčovny Hertz a Europcar. Samozřejmě také společnost Hyundai Motor Manufacturing Czech a další firmy spolupracující v rámci výstavby továrny Hyundai – Amco, Takenaka, Mobis, Glovis a další. Novým významným zákazníkem bude také společnost Lesy ČR, jelikož vozy SUV Hyundai Tucson uspěly při výběrovém řízení na dodávku 45 vozů.

Jan Veselý fleetový manažer Kia Motor Czech

1) Zájemce obešle více dodavatelů a zváží nabídky. Prvním rozhodujícím měřítkem je cena. Ta ale nemusí vypovídat o vozidle, které je nabízeno. Rozměrové, výkonnostní nebo bezpečnostní parametry, to je skutečnost, která by měla být rovněž pečlivě posuzována. Opět se musím zastavit u záruky, která je dalším důležitým úhlem pohledu.

2) Financování je opravdu velmi subjektivní. Hotovost, finanční leasing, operativní leasing – je mnoho možností, jak přistupovat k otázce financování.

3) S příchodem modelu cee’ęd je to samozřejmě tento model, jmenovitě pětidvéřový hatchback, a největším bestsellerem je pak kombi označované jako Sporty Wagon.

4) Máme řadu společností z různých oborů, například Baťa nebo potravinářskou společnost Hero. Naše terénní vozy Sport-

age a Sorento již delší dobu odebírá T-Mobile.

Michal Šlajs VIP&Fleet Sales Manager Audi

1) Měla by se obrátit na lokálního dealera vozů. Například u všech našich autorizovaných prodejců je k dispozici specializovaný pracovník, který se zabývá fleetovými prodeji.

2) Financování vozů Audi je možné přes partnerskou společnost ŠkoFIN, která již zákazníkům nabídne nejvhodnější způsob, ať již formou finančního nebo operativního leasingu. Poradí i s pojištěním firemní flotily.

3) Jsou to jednoznačně manažersky stále oblíbené limuzíny Audi A4 nebo verze s možností odpočtu DPH, tedy kombi Audi A4 Avant a Audi A6 Avant.

4) Na zveřejnění konkrétních jmen nemáme od našich zákazníků oprávnění.

Marek Šafarčík manažer Saab

1) Měla by zvážit tyto aspekty: poměr mezi cenou a užitnou hodnotou, provozní náklady, bezpečnostní parametry vozidla, jaká je míra odcizitelnosti a podobně.

2) Bohužel neexistuje jednoznačná odpověď. Každá firma funguje na základě jiných pravidel. To, co se pro jednu společnost může jevit jako velmi výhodné, může být pro jinou, ať už z finančního, daňového nebo jiného pohledu, nezajímavé.

3) Nejprodávanějším modelem je jednoznačně Saab 9-3 SportCombi. Asi nebude žádnou novinkou, že vozidla jsou v převážné většině případů přestavěna na kategorii N1. To už je taková naše lokální specialita.

4) Každý zákazník je pro nás důležitý, proto je nechceme a ani nerozdělujeme na malé, větší a největší.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče