Co je psáno, to je dáno

31. května 2004, 00:00 - admin
31. května 2004, 00:00

PROFIT PO DESETI LETECH Na příspěvku, který v rubrice Na chybách se člověk učí zveřejnil Profit před deseti lety, je zajímavá nejen samotná zkušenost, ale také to, že autor si dokázal vyvodit vlastní závěry. Nepříjemná zkušenost mu zvýraznila, že sám musí ve svém podnikání přistupovat ke svým zákazníkům slušně, ochotně, vstřícně.

PROFIT PO DESETI LETECH

Na příspěvku, který v rubrice Na chybách se člověk učí zveřejnil Profit před deseti lety, je zajímavá nejen samotná zkušenost, ale také to, že autor si dokázal vyvodit vlastní závěry. Nepříjemná zkušenost mu zvýraznila, že sám musí ve svém podnikání přistupovat ke svým zákazníkům slušně, ochotně, vstřícně. Koupili jsme pro naši firmu první nový automobil. Byl garážovaný, takže jsme až po měsíci při jízdě v dešti zjistili, že do něj teče. Při garanční prohlídce jsem závadu nahlásil a popsal, kdy a kam se voda dostává dovnitř. Auto jsem dostal zpět jako opravené, ale závada se opakovala. Zjistili jsme, že nemusíme čekat na déšť, aby do auta zatékalo. Stačí na začátku cesty použít ostřikovače. Odvezl jsem automobil znovu do servisu, ale nedovedl jsem závadu předvést na místě. Požadoval jsem, aby servis vystavil potvrzení o provedených opravách, protože jsem přestal věřit, že auto dají do pořádku a chtěl jsem mít podklady k jeho případnému vrácení. Potvrzení jsem dostal až po týdnu. Nebylo v něm ani slovo o první neúspěšné opravě, pouze konstatování, že auto je opraveno. Potřetí jsme zajeli do servisu hned následující týden. Již jsme tušili příčinu závady a byli schopni ji předvést. Při zapnutí zadního ostřikovače se voda na podlahu jen hrnula. Tentokrát servis závadu skutečně odstranil, ale potvrzení o této opravě mi v něm odmítli vydat. Jak prý by vypadali před výrobcem, kdyby stejnou opravu psali vícekrát. Kdyby se závada projevila znovu, zbývá prý ještě dost času do konce záruční doby. Nakonec byl přece jen reklamační list sepsán. Protože v popisu opravy bylo napsáno jen číslo, chtěl jsem vědět, proč to vlastně teklo. Odpověď jsem žádnou nedostal. Uvedená zkušenost byla i pro mě varováním, jak nikdy nezacházet se svými zákazníky.

Poučení:

* Trvat na písemném vyjádření o požadované opravě a provedených pracích pro případnou reklamaci či spor.

* Při nákupu a opravách složitějších či dražších věcí si udělat čas na jejich převzetí.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Silná Evropa je podle Merkelové pro USA výhodná
500 korun navíc pro rodinu s dětmi od července 2017?
Co potřebujete vědět o pojištění pro zvířata předtím, než ho založíte
Chcete přijmout brigádníka? Rady a tipy, jak na zaměstnávání brigádníků!
Až 52 600 Kč za semestr aneb poplatky za delší studium na VŠ
Auta
Nejlepším motorem roku 2017 je osmiválec Ferrari. Poprvé se…
Bugatti Chiron čeká na lepší pneumatiky. Pak zkusí překonat 450 km/h
Že jste ještě neviděli Porsche 911 GT2 RS? Nevadí, stejně už je vyprodané
Ducati Multistrada 1200 Enduro Pro má v hledáčku nejostřejší BMW GS
Toyota oslavila 20. výročí hybridů. Vůbec poprvé zavítala do ČR také vodíková Mirai
Technologie
Tip: Hromadu užitečného softwaru za 534 dolarů můžete mít jen za 12 dolar§
Nadupaný Asus ZenFone AR byl stvořen pro virtuální realitu a nacpané peněženky
Retro ThinkPad je hotová věc a budete jej milovat, vzkazuje Lenovo
„Počítači, chci rohlík, šunku a mléko.“ Obchod Kolonial.cz testuje hlasové nákupy
Mozilla přinesla svůj bezpečný prohlížeč i na Android. Stáhněte si Firefox Focus
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít