Co je psáno, to je dáno

31. května 2004, 00:00 - admin
31. května 2004, 00:00

PROFIT PO DESETI LETECH Na příspěvku, který v rubrice Na chybách se člověk učí zveřejnil Profit před deseti lety, je zajímavá nejen samotná zkušenost, ale také to, že autor si dokázal vyvodit vlastní závěry. Nepříjemná zkušenost mu zvýraznila, že sám musí ve svém podnikání přistupovat ke svým zákazníkům slušně, ochotně, vstřícně.

PROFIT PO DESETI LETECH

Na příspěvku, který v rubrice Na chybách se člověk učí zveřejnil Profit před deseti lety, je zajímavá nejen samotná zkušenost, ale také to, že autor si dokázal vyvodit vlastní závěry. Nepříjemná zkušenost mu zvýraznila, že sám musí ve svém podnikání přistupovat ke svým zákazníkům slušně, ochotně, vstřícně. Koupili jsme pro naši firmu první nový automobil. Byl garážovaný, takže jsme až po měsíci při jízdě v dešti zjistili, že do něj teče. Při garanční prohlídce jsem závadu nahlásil a popsal, kdy a kam se voda dostává dovnitř. Auto jsem dostal zpět jako opravené, ale závada se opakovala. Zjistili jsme, že nemusíme čekat na déšť, aby do auta zatékalo. Stačí na začátku cesty použít ostřikovače. Odvezl jsem automobil znovu do servisu, ale nedovedl jsem závadu předvést na místě. Požadoval jsem, aby servis vystavil potvrzení o provedených opravách, protože jsem přestal věřit, že auto dají do pořádku a chtěl jsem mít podklady k jeho případnému vrácení. Potvrzení jsem dostal až po týdnu. Nebylo v něm ani slovo o první neúspěšné opravě, pouze konstatování, že auto je opraveno. Potřetí jsme zajeli do servisu hned následující týden. Již jsme tušili příčinu závady a byli schopni ji předvést. Při zapnutí zadního ostřikovače se voda na podlahu jen hrnula. Tentokrát servis závadu skutečně odstranil, ale potvrzení o této opravě mi v něm odmítli vydat. Jak prý by vypadali před výrobcem, kdyby stejnou opravu psali vícekrát. Kdyby se závada projevila znovu, zbývá prý ještě dost času do konce záruční doby. Nakonec byl přece jen reklamační list sepsán. Protože v popisu opravy bylo napsáno jen číslo, chtěl jsem vědět, proč to vlastně teklo. Odpověď jsem žádnou nedostal. Uvedená zkušenost byla i pro mě varováním, jak nikdy nezacházet se svými zákazníky.

Poučení:

* Trvat na písemném vyjádření o požadované opravě a provedených pracích pro případnou reklamaci či spor.

* Při nákupu a opravách složitějších či dražších věcí si udělat čas na jejich převzetí.

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče