Co Čech, to šrotař

17. dubna 2009, 18:39 - Vadim Fojtík
17. dubna 2009, 18:39

Sešrotovat bude zřejmě brzy možné i vzhledově nevyhovujícího partnera

Šrot, šrotovné, sešrotovat a na šrot. Patrně nejmódnější slova současné ekonomické krize. Ten, kdo šrotovné nezavedl, není na šrot, nebo o zavedení šrotovného alespoň neuvažuje, jakoby neexistoval. Pár příkladů jako důkaz: Česká republika plánuje zavést 30tisícové šrotovné na staré dosluhující automobily, za podmínky, že si občan koupí nové, k životnímu prostředí šetrnější vozidlo. Avšak již několik týdnů si můžete vyměnit svůj vrak za o trochu lepší vrak. I tak dostanete šrotovné, a to v největším českém autobazaru AAA Auto. Firma, jejíž akcie již hodila do šrotu většina investorů na pražské burze, nabízí až padesátitisícovou slevu každému zákazníkovi, který si od ní koupí ojetinu. Na módnost šrotovného přišli i v centrále ČEZ. Polostátní firma nabízí všem svým odběratelům tisíc korun šrotovného. Pokud se klienti při koupi šetrného elektrospotřebiče ve vybraných prodejnách prokáží dokladem o ekologické likvidaci toho doslouživšího. Konkurenční E.ON za stejný počin přispěje poloviční částkou. Jistá pražská dentální klinika zase vymění zdarma starý zubní kartáček za nový, navíc přidá padesát korun a nechá klientovi zubním hygienikem vyčistit chrup gratis. Sešrotovat bude patrně možné již brzy i vzhledově nevyhovujícího partnera. Někdejší moderátor TV Nova a plastický chirurg Roman Šmucler totiž navrhuje „šrotovné“ také pro plastické vylepšení lidských „ojetin“. To aby „Pan Tabu“ přichystal pro přestárlé Čechy pořadník. Ostatně šrotovné mají Šmuclerovi v rodině. Vydavatelství Ringier, kterému šéfuje manželka Libuše, nabízí ve svém deníku Blesk vlastní verzi šrotovného. „Nejčtenější deník v Česku na rozdíl od politiků, kteří spíš slibují, hned jedná!“ chlubí se Blesk. Vybraným čtenářům, kteří nejoriginálnějším způsobem zdůvodní sešrotování svého vozu, přispěje na nákup nového až 35 tisíci korunami.
A ten, kdo již doma sešrotoval, co se dá, může v této bohulibé činnosti pokračovat i na dovolené. Cestovní kancelář Exim Tours totiž hodlá lidem, kteří chtějí kvůli ekonomické krizi šetřit a strávit dovolenou v tuzemsku, takové nápady sešrotovat. Výměnou nabízí tisícikorunovou slevu pro každého, kdo s cestovkou vyrazí do ciziny. A ani občané, kterým šrotovné nepomohlo k zachování jejich pracovního místa, což je prapůvod zmíněného opatření, nemusejí zoufat. Pokud jim úspory a sociální dávky nevystačí na nákup nového automobilu či elektrospotřebiče, nejsou bez šance. I oni mohou těžit z módnosti šrotování. Stačí využít nabídky některé z restaurací, kde se za pár korun sešrotují i s partnerem. A na konci akce mají šanci na kávu a pilulku proti kocovině zdarma. Inu šrotování či sešrotování se je v Česku prostě v módě. A teď nezbývá než čekat, až šrotovné zavedou i majitelé krematorií. Ti by navíc mohli získat dotaci z ministerstva životního prostředí na ekologické spalování biomasy. V takovém případě by však Kateřina Jacques musela vymyslet novou definici biomasy.

Mohlo by vás zajímat

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

Hry pro příležitostné hráče