Citroën DS3: Když rozum střídají emoce

16. října 2010, 10:19 - Stanislav Švarc
16. října 2010, 10:19

Snažit se být za všech okolností rozumný je nuda. Občas je třeba do našeho chování zapojit srdce, vášeň, cit… A někdy jim dát dokonce před rozumem přednost. Přesně takhle jsem uvažoval, když jsem „žehlil“ silnice v Citroënu DS3, jejž jsem vyzkoušel v redakčním testu Profitu.

Foto: Citroën

Francouzská automobilka si od tohoto modelu, který je prvním v řadě DS, slibuje úspěšný útok na segment malých exkluzivních stylovek, mezi něž patří Mini, Fiat 500 nebo Alfa MiTo. Hned první pohled na déestrojku naznačuje, že to není marný pokus…

Třeba jako zebra

Třídveřový drobek budí zaslouženou pozornost – rozhodně větší, než byste od citroënu čekali. Však se podívejte na ta velká kola, masku s LED diodami nebo profil připomínající mořskou vlnu. Pro ty, kdo se rádi předvádějí, jsou tu navíc široké možnosti individualizace (38 barevných odstínů karoserie a střechy). Můžete ho mít například se střechou se zebřím vzorem.

Zajímavé také je, že každý, kdo si ho prohlédl, měl potřebu jeho vzhled okomentovat. Design déestrojky prostě vzbuzuje emoce. A mně rozhodně připadá krásný.

Když nastupuje rozum

Interiéru dominují barevná a lesklá palubní deska, výrazné budíky, malý, kůží potažený volant a sportovně vyhlížející sedadla. Pěkné. Jenže pak chcete někoho posadit na zadní sedačky a ke slovu se hlásí rozum… Dozadu je špatný přístup a prostoru tu rozhodně není nazbyt. Chybí také odkládací schránky a kabina navíc poskytuje omezený výhled, o čemž jsem se během testu bohužel přesvědčil až příliš skutečně.

Po prvních metrech jízdy ale racionální uvažování zase mizí a střídá ho vášeň. Testovaná DS3 s benzínovým motorem 1,6, který dopuje turbodmychadlo, jezdí skvěle. 155 koní dává malému vozu slušnou dynamiku, o čemž svědčí i údaj o zrychlení z 0 na 100 km/h. Citroën je zvládne za 7,3 vteřiny.

Technické parametry
model: Citroën DS3 1.6 THP motor: zážehový čtyřválec zdvihový objem: 1 598 cm3 max. výkon: 115 kW (155 k) max. rychlost: 214 km/h max. toč. moment: 240 N.m z 0–100 km/h: 7,3 s spotřeba: 6,7 l/100 km cena test. modelu: 505 500 Kč

Řízení je radost

Řídit tohle auto je radost, už dlouho jsem se tak netěšil, až si zase sednu za volant. Motor táhne už od nízkých otáček, šestistupňová převodovka působí přátelsky a přesné řazení krátkou pákou je překvapivě zábavné. Stejně jako hbitost a touha hnát se ostře do zatáček, kde se citroën chová opravdu stabilně. Může za to snížený podvozek s tvrdšími tlumiči.

Ten však může i za některé nepříjemnosti. Na nerovnostech se totiž vůz chová divoce. Ne že by z vás vytřásl duši, ale komfortní jízda to není. A opět se probouzí rozum – kdyby jen tak „nedrncal“. Jenže pak zas přichází hladká silnice…

Příjemným překvapením byla spotřeba. Citroën si během testu, absolvovaného jak ve městě, tak při ostřejší jízdě mimo ně, odmítl vzít více než 8,6 litru na 100 kilometrů. Ceny stylové DS3 začínají na 369 900 korunách.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jak se vám zvýší splátka hypotéky při refinancování?
8 mýtů, kterým při placení sociálního pojištění nevěřte
Týkají se vás nedoplatky na daních? Pozor, exekutoři už je začali vymáhat
Budete platit daň z příjmu z prodeje nemovitosti?
Do čeho investovat, abychom ušetřili
Auta
Video: To nejlepší z Goodwood Revival 2017
Také Toyota Auris (ne)míří do terénu. Verze Freestyle přidává plasty, ale nic dalšího
Už i Hyundai přechází na uhlíková vlákna, prozrazuje nový patent
Mazda představila svou Škodu Kodiaq. Sedmimístná CX-8 ale do Evropy nemíří
Hyundai i30 N se už vyrábí. Do konce roku vznikne pouze 1450 exemplářů
Technologie
Na nereferenční Radeony RX Vega se může čekat až do půlky října, výrobci nemají čipy
Některé počítače HP se po servisní aktualizaci Windows 10 spouští 10 minut
Tohle by mohla být revoluce. Pi Charger slibuje první opravdu pohodlné bezdrátové nabíjení
Ovladač od Nvidie způsobuje problémy s Nočním osvětlením [Windows Insider]
Naděje v kauze drahých pamětí. Výrobci DRAM konečně investují do zvýšení kapacit
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít