Citroën C6: francouzská šestsettřináctka

08. ledna 2010, 13:03 - Erich Handl
08. ledna 2010, 13:03

Úspě­­­­šným podnikatelům nabízí Citroën limuzínu C6, která představuje největší manažerský vůz značky. Měla se stát vrcholem modelové řady C, a to jak po designové, tak po výkonnostní stránce. Jaká je v praxi?

Autor: Citroën

Citroën se v roce 2005 modelem C6 po mnoha letech opět vrátil do luxusní třídy. Značka bude vůz nabízet i v letošním roce jako francouzskou alternativu k velkým audinám, mercedesům a bavorákům. Profit otestoval vůz poháněný naftovým šestiválcem o objemu 2,7 litru. Můžeme potvrdit, že avantgardní design vozu ani po čtyřech letech nezestárl. Karoserie s délkou 4,9 metru je posazena na podvozku s extrémně dlouhým rozvorem náprav. Tvarem trochu připomíná legendární „fantomasovský“ model DS nebo Tatru 613. Tatrovku hlavně kvůli zadnímu oknu prohnutému dovnitř kabiny.

TECHNICKÉ ÚDAJE
model - Citroën C6 2,7 HDI V6 typ vozu - čtyřdveřový sedan motor - naftový šestiválec objem válců - 2,7 litru max. výkon - 150 kilowattů max. rychlost - 230 km/hod zrychlení 0–100 - 14,2 s spotřeba - 8,7 / 100 km kufr - 411 litrů cena (vč. DPH) - 1 645 000 Kč

Prostorný interiér našeho vozu byl skutečně exkluzivní, všude plno kůže, chromu a dřevěných obložení. Za naši kombinaci světle béžové barvy s černým středovým panelem a palubovkou by se nemusel stydět ani Rolls Royce. Horší to bylo ale s velikostí kufru, který sice měl solidních 411 litrů, ale byl dost úzký.

A jízda? Téměř dvoutunový vůz akceleroval živě, šestistupňový automat zprostředkoval akurátní přenos povelů z plynu do turbomotoru. Příjemným překvapením také byla spotřeba pohybující se kolem devíti litrů nafty na sto kilometrů. Největším zážitkem ale byl dokonale utlumený podvozek ve spojení s odpružením Hydractive 3 Plus, jehož pneumatický systém doslova žehlil veškeré nerovnosti v městských ulicích. K tomu jsme mohli připočíst opulentní výbavu zahrnující i promítání údaje rychlosti na přední okno nebo systém varování při přejíždění jízdních pruhů bez zapnutí blikače. „Céšestku“ jsme vyhodnotili jako zajímavou konkurenci konfekčních německých limuzín s tím, že tento Citroën také není levnou hračkou. V naší motorizaci vyšel na 1 645 000 korun s DPH.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ
C6 je limuzína pro nejvyššího šéfa firmy. Nabízí zajímavý design, exkluzivní interiér a pohodlnou houpavou jízdu na hydroaktivním podvozku. Jejím minusem je dost vysoká cena a trochu malý kufr.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
O prázdninách projedete méně. Benzín i nafta pořád zlevňují
Zákaz kožešinových farem ročně ušetří život více jak 20 000 zvířat, ale senátoři ho nechtěli schválit
Hypotéky 2017: Regulace má za důsledek unifikaci hypoték
Auta
Retro na neděli: Dixi DA-1 3/15 slaví 90 let jako vůbec…
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Technologie
AMD neotevře kód své analogie Intel ME. Secure Processor zůstane „blackboxem“
Mapy.cz pro Android jsou kompletně offline včetně plánování tras
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Intel se po IoT stahuje i z nositelné elektroniky. Celé oddělení tento měsíc zrušil
Evolveo Ray 2 – moderní skříň s tvrzeným sklem za 1500 Kč (uživatelská recenze)
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít