Citigroup žaluje AT&T za poděkování zákazníkům

Adam Štěpánek 17. června 2016, 08:00  -  stp
17. června 2016, 08:00

Neobvyklý spor se rozhořel mezi dvěma velkými americkými firmami. Telekomunikační firma AT&T se rozhodla poděkovat svým zákazníkům a v rámci programu 'AT&T thanks' jim nabídnout bonusy. To se nelíbí finanční společnosti Citigroup, která má zaregistrovanou značku 'Citi thankyou'. Tvrdí, že tím byla porušena ochranná práva.

Newyorská společnost Citigroup používá od roku 2004 výraz 'thankyou', na který má se všemi jeho variacemi ochrannou známku v souvislosti s bankovní propagací či věrnostními programy.

Na začátku června spustila AT&T věrnostní program pro zákazníky pod názvem 'AT&T thanks', na který si rovněž nechala udělit ochrannou známku. V rámci programu nabízí výhody pro stávající zákazníky, včetně těch, kteří disponují kartou AT&T Universal. Ta vznikala v roce 1998 ve spolupráci právě se Citigroup.

To je však nyní zapomenuto a Citigroup na krok AT&T zareagovala žalobou. Tvrdí, že pro zákazníky je nový program matoucí a narušuje její ochrannou známku. U federálního soudu chce vymáhat zákaz dalšího používání názvu a blíže nespecifikovanou finanční náhradu.

Citigroup si dokonce myslí, že k porušení jejích práv došlo vědomě a záměrně. Tvrdí, že už v březnu kontaktovala AT&T a vyjádřila nad chystaným krokem znepokojení. Texaská společnost na to nedbala a záměr dotáhla do konce. Citigroup teď tvrdí, že neměla jinou možnost než protistranu zažalovat.

AT&T řeší kromě žaloby i konkurenci v boji o Yahoo

Bitva o Yahoo ve finále: Verizon, AT&T nebo Buffett?

Žaloba Citigroup je však problematická. Výraz ‚thanks‘ (díky) patří mezi nejpoužívanější anglická slova a je běžně a volně používán. „Pro Citigroup to možná bude překvapení, ale zákon nedovoluje žádné společnosti vlastnit slovo ‚díky‘. Našim zákazníkům budeme děkovat i nadále,“ okomentovala situaci AT&T v prohlášení.

Podaná žaloba se nicméně netýká pouze samotného výrazu. Citigroup vadí i jeho prezentace. Myslí si, že výraz ‚thanks‘ je u AT&T vyobrazen v téměř totožném fontu jako u jejího věrnostního programu ‚thankyou‘.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kolik stojí dítě v první, druhé a třetí třídě
Ceny nemovitostí rostou a hovoří se i o realitní bublině. Je na čase prodat investiční byt?
Dovolená bez problémů? Tak to pozor na peníze, dopravu a exotiku
Dotace na fotovoltaiku: Od září až 150 tisíc korun na větší systémy
5 aplikací, které vás ochrání před otravnými telefonáty z call centra
Auta
Ken Block opět divočí s Fiestou, tentokrát v terénu
Android 8.0 je tady. Jmenuje se Oreo a řeší jeden hlavní problém
Mazda připravuje čtyřválec se třemi turby, jedno bude elektrické
BMW M5 (G30) oficiálně: Má 600 koní, vypínatelný pohon všech kol a jede 305 km/h
Jak vybrat pneumatiky na auto: Základní otázky a odpovědi
Technologie
Procesory Coffee Lake pro desktop přijdou na trh v říjnu, signalizuje Intel
Virtuální realita je dostupnější. HTC Vive zlevňuje o 7000 Kč
Otázky a odpovědi: Jak vybrat pneumatiky na auto?
Google prý po dvou letech uvede další vlastní počítač
Stvořen k přetaktování. HP představilo svůj nejlepší notebook pro hráče
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít