Cibulák s modrou krví zabodoval v domovině porcelánu

15. června 2011, 17:00 - Tomáš Stingl
15. června 2011, 17:00

Dálný východ dal kdysi světu porcelán. Dnes se ale v „domovině“ porcelánu daří jeho české variantě. Klasický český cibulák se prodává v Jižní Koreji už přes 10 let a jeho popularita roste třeba i díky TV shoppingu.

Foto: Český porcelán Dubí

Český porcelán Dubí exportuje na jihokorejský trh již více než 10 let tradiční porcelánové výrobky s modrým vzorem, takzvané cibuláky. „Objem se daří postupně zvyšovat, a to především v loňském a letošním roce. Přispívá k tomu i inovace sortimentu, často na základě podnětů z korejského trhu. Cibulák dodáváme standardně pod obchodní značkou Zwiebelmuster neboli porcelán s modrou krví. Vedle toho letos nabízíme novou řadu porcelánu s reliéfem s možností několika různých podglazurových dekorací pod obchodní značkou Praha,“ říká obchodní ředitel společnosti Martin Balázš.

Spolupracujeme dlouhodobě s jedním místním partnerem, který jednak koordinuje naše přímé dodávky větším zákazníkům a jednak zajišťuje distribuci našich výrobků menším zákazníkům ze svého skladu. Z pohledu objemu dodávek je v současné době Jižní Korea spolu s Německem naším nejvýznamnějším exportním teritoriem,“ pokračuje Balázš.

Vrbenský z Ministerstva průmyslu a obchodu oceňuje, že česká firma pořád zkouší v Koreji nějaké novinky. „Jedná se jak o inovace výrobků z hlediska dekorací, tvarů, balení, tak i o inovace prodejních cest. V letošním roce byl vyzkoušen TV shopping, který se setkal s velmi příznivým ohlasem korejských zákazníků. Úspěch českého porcelánu na korejském trhu je o to významnější, že v Koreji, která je těsným sousedem Číny, je porcelán tradičním výrobkem,“ připomíná Vrbenský.

Podle Martina Balázše je ovšem klíčovým problémem při vývozu kurz koruny. „Na překotné oslabování dolaru nelze ve stejném tempu reagovat změnami cen obvykle dohodnutými na předem stanovené delší období,“ podotýká Balázš.

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Jiří Grund: Za předražené ceny mobilních tarifů mohou…

  • Firma s hypotékami za 22 miliard

  • Nejnadějnější český export: STRV vyvíjí z Prahy aplikace…

  • Petr Zahradník v Euro TV: Evropa se změní, brzo a hodně

  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

Hry pro příležitostné hráče
Zavřít