Chystáme další expanzi

16. října 2006, 00:00 - TOMÁŠ JOHÁNEK
16. října 2006, 00:00

KARIM MAKHLOUF, OBCHODNÍ ŘEDITELSKY EUROPE: Leteckou firmou, která má své domovské letiště v Praze, je vedle Českých aerolinií nadnárodní společnost SkyEurope Airlines. Ta se specializuje na levnou přepravu. Jak vnímáte rostoucí konkurenci na trhu, bude levných aerolinek dále přibývat, nebo některé spíše zkrachují?

KARIM MAKHLOUF, OBCHODNÍ ŘEDITELSKY EUROPE: Leteckou firmou, která má své domovské letiště v Praze, je vedle Českých aerolinií nadnárodní společnost SkyEurope Airlines. Ta se specializuje na levnou přepravu. Jak vnímáte rostoucí konkurenci na trhu, bude levných aerolinek dále přibývat, nebo některé spíše zkrachují? V nejbližších letech bude lowcost sektor růst o 15 až 20 procent ročně, klasické aerolinky pouze o čtyři procenta ročně. Především ve střední a východní Evropě je očekáván ekonomický růst, který v konečném důsledku bude stimulovat i leteckou dopravu. Po fázi dramatického rozvoje očekávám v dalším období konsolidaci a pročištění trhu. Jak čelíte rostoucím cenám pohonných hmot? Proti růstu cen paliva se zajišťujeme, velmi čerstvé jsou naše dohody zajišťující cenu paliva na tři měsíce. Mimoto ale pracujeme také na dalších možnostech úspory nákladů tak, abychom mohli našim zákazníkům nabídnout skutečně nejnižší ceny letenek. V nákladových položkách máme oproti jiným dopravcům, jako Lufthansa nebo ČSA, výhodu až 60 procent uspořených nákladů. Budete dále rozšiřovat své destinace a jakým směrem? SkyEurope zdvojnásobí za čtyři roky svou flotilu ze 16 na 32 letadel. Obecně budeme pokračovat v naší strategii „Go East“, tedy jít na východ. Jsou pro SkyEurope konkurencí klasické aerolinky?

My se chceme koncentrovat na největší letiště v Evropě. Jsme například jediný low cost, který létá zároveň do Londýna, Paříže, Milána, Amsterdamu a Bruselu. Náš model kombinuje dvě potřeby - cestování za obchodem a cestování ve volném čase.

Proč jste si jako svůj hlavní hub vybrali Prahu?

Praha je jeden z nejzajímavějších trhů v regionu s velkým potenciálem pro „odlétávající provoz“ domácích cestujících, tak v opačném směru turistů, kteří touží Prahu navštívit. Protože jsme největší low cost ve střední Evropě, chceme být samozřejmě zastoupeni ve všech důležitých centrech regionu.

**Kdo je vaším typickým zákazníkem?

U nás je podíl byznys klientely na jednotlivých linkách kolem 30 až 40 procent, samozřejmě v závislosti na dané destinaci. To je poměrně hodně ve srovnání s ostatními nízkonákladovými dopravci, a je to především díky naší volbě významných letišť.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Ve čtvrtek je svátek! Obchody zůstanou zavřené
Úsporné bydlení: do čeho investovat, abychom ušetřili
Nelíbí se vám na vysoké? Studium můžete ukončit, změnit nebo přerušit
Nová občanka rychle a bez problémů
Kdy máte v práci nárok na placené volno?
Auta
Subaru S208 je rychlejší a ostřejší STI se silnějším…
Jak a kde zařídit výměnu řidičáku v roce 2017?
Vyberte nejlepší auta roku 2018 a vyhrajte ceny za 300 000 Kč
Socialistická auta, která byla (aspoň v něčem) lepší než ta „západní“
Land Rover míří také na silnice. Road Rover bude luxusní elektromobil
Technologie
GeForce GTX 1070 Ti by tu mohla být už za měsíc. Skoro tak rychlá, jako GTX 1080?
Intel vydává Core i9-7980XE, i9-7960X a dobývá zpět trůn nejrychlejšího CPU pro PC
eBay u produktů zakázal vodoznaky. Chce krásné čisté fotky jako z katalogu
Twitter Lite pro Android si v Česku nezkusíte, můžete ale zamířit do prohlížeče
Cetin spustil mapu pokrytí VDSL. Řekne také, jestli vás brzy čeká zrychlování
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít