Chystáme další expanzi

16. října 2006, 00:00 - TOMÁŠ JOHÁNEK
16. října 2006, 00:00

KARIM MAKHLOUF, OBCHODNÍ ŘEDITELSKY EUROPE: Leteckou firmou, která má své domovské letiště v Praze, je vedle Českých aerolinií nadnárodní společnost SkyEurope Airlines. Ta se specializuje na levnou přepravu. Jak vnímáte rostoucí konkurenci na trhu, bude levných aerolinek dále přibývat, nebo některé spíše zkrachují?

KARIM MAKHLOUF, OBCHODNÍ ŘEDITELSKY EUROPE: Leteckou firmou, která má své domovské letiště v Praze, je vedle Českých aerolinií nadnárodní společnost SkyEurope Airlines. Ta se specializuje na levnou přepravu. Jak vnímáte rostoucí konkurenci na trhu, bude levných aerolinek dále přibývat, nebo některé spíše zkrachují? V nejbližších letech bude lowcost sektor růst o 15 až 20 procent ročně, klasické aerolinky pouze o čtyři procenta ročně. Především ve střední a východní Evropě je očekáván ekonomický růst, který v konečném důsledku bude stimulovat i leteckou dopravu. Po fázi dramatického rozvoje očekávám v dalším období konsolidaci a pročištění trhu. Jak čelíte rostoucím cenám pohonných hmot? Proti růstu cen paliva se zajišťujeme, velmi čerstvé jsou naše dohody zajišťující cenu paliva na tři měsíce. Mimoto ale pracujeme také na dalších možnostech úspory nákladů tak, abychom mohli našim zákazníkům nabídnout skutečně nejnižší ceny letenek. V nákladových položkách máme oproti jiným dopravcům, jako Lufthansa nebo ČSA, výhodu až 60 procent uspořených nákladů. Budete dále rozšiřovat své destinace a jakým směrem? SkyEurope zdvojnásobí za čtyři roky svou flotilu ze 16 na 32 letadel. Obecně budeme pokračovat v naší strategii „Go East“, tedy jít na východ. Jsou pro SkyEurope konkurencí klasické aerolinky?

My se chceme koncentrovat na největší letiště v Evropě. Jsme například jediný low cost, který létá zároveň do Londýna, Paříže, Milána, Amsterdamu a Bruselu. Náš model kombinuje dvě potřeby - cestování za obchodem a cestování ve volném čase.

Proč jste si jako svůj hlavní hub vybrali Prahu?

Praha je jeden z nejzajímavějších trhů v regionu s velkým potenciálem pro „odlétávající provoz“ domácích cestujících, tak v opačném směru turistů, kteří touží Prahu navštívit. Protože jsme největší low cost ve střední Evropě, chceme být samozřejmě zastoupeni ve všech důležitých centrech regionu.

**Kdo je vaším typickým zákazníkem?

U nás je podíl byznys klientely na jednotlivých linkách kolem 30 až 40 procent, samozřejmě v závislosti na dané destinaci. To je poměrně hodně ve srovnání s ostatními nízkonákladovými dopravci, a je to především díky naší volbě významných letišť.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
O prázdninách projedete méně. Benzín i nafta pořád zlevňují
Zákaz kožešinových farem ročně ušetří život více jak 20 000 zvířat, ale senátoři ho nechtěli schválit
Hypotéky 2017: Regulace má za důsledek unifikaci hypoték
Auta
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka…
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Kvíz na pátek: Poznáte značku a model auta podle obrázku?
Technologie
Cnews FM: Přenos čísla do 10 dnů a dva noví operátoři [podcast]
Při instalaci nových hlavních verzí Windows 10 se zkrátí doba, kdy zařízení nelze používat
Alza to s elektromobily myslí vážně. Přidává další modely, nabídne levnější vozy i dodávky
AdwCleaner 7.0 odhalí více breberek a skenuje rychleji
Projekt otevřeného ne-x86 počítače žije. Talos II bude ještě letos, s IBM Power9 a za míň
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít