Chystáme další expanzi

16. října 2006, 00:00 - TOMÁŠ JOHÁNEK
16. října 2006, 00:00

KARIM MAKHLOUF, OBCHODNÍ ŘEDITELSKY EUROPE: Leteckou firmou, která má své domovské letiště v Praze, je vedle Českých aerolinií nadnárodní společnost SkyEurope Airlines. Ta se specializuje na levnou přepravu. Jak vnímáte rostoucí konkurenci na trhu, bude levných aerolinek dále přibývat, nebo některé spíše zkrachují?

KARIM MAKHLOUF, OBCHODNÍ ŘEDITELSKY EUROPE: Leteckou firmou, která má své domovské letiště v Praze, je vedle Českých aerolinií nadnárodní společnost SkyEurope Airlines. Ta se specializuje na levnou přepravu. Jak vnímáte rostoucí konkurenci na trhu, bude levných aerolinek dále přibývat, nebo některé spíše zkrachují? V nejbližších letech bude lowcost sektor růst o 15 až 20 procent ročně, klasické aerolinky pouze o čtyři procenta ročně. Především ve střední a východní Evropě je očekáván ekonomický růst, který v konečném důsledku bude stimulovat i leteckou dopravu. Po fázi dramatického rozvoje očekávám v dalším období konsolidaci a pročištění trhu. Jak čelíte rostoucím cenám pohonných hmot? Proti růstu cen paliva se zajišťujeme, velmi čerstvé jsou naše dohody zajišťující cenu paliva na tři měsíce. Mimoto ale pracujeme také na dalších možnostech úspory nákladů tak, abychom mohli našim zákazníkům nabídnout skutečně nejnižší ceny letenek. V nákladových položkách máme oproti jiným dopravcům, jako Lufthansa nebo ČSA, výhodu až 60 procent uspořených nákladů. Budete dále rozšiřovat své destinace a jakým směrem? SkyEurope zdvojnásobí za čtyři roky svou flotilu ze 16 na 32 letadel. Obecně budeme pokračovat v naší strategii „Go East“, tedy jít na východ. Jsou pro SkyEurope konkurencí klasické aerolinky?

My se chceme koncentrovat na největší letiště v Evropě. Jsme například jediný low cost, který létá zároveň do Londýna, Paříže, Milána, Amsterdamu a Bruselu. Náš model kombinuje dvě potřeby - cestování za obchodem a cestování ve volném čase.

Proč jste si jako svůj hlavní hub vybrali Prahu?

Praha je jeden z nejzajímavějších trhů v regionu s velkým potenciálem pro „odlétávající provoz“ domácích cestujících, tak v opačném směru turistů, kteří touží Prahu navštívit. Protože jsme největší low cost ve střední Evropě, chceme být samozřejmě zastoupeni ve všech důležitých centrech regionu.

**Kdo je vaším typickým zákazníkem?

U nás je podíl byznys klientely na jednotlivých linkách kolem 30 až 40 procent, samozřejmě v závislosti na dané destinaci. To je poměrně hodně ve srovnání s ostatními nízkonákladovými dopravci, a je to především díky naší volbě významných letišť.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Najděte si novou práci do září
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Auta
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým štítem. Taková věc tu ale byla už dávno
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Kouzlo bohaté sklizně: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Jeden Velorex 16/250 se dostal až do Chicaga. Teď je po renovaci a stojí přes 300 tisíc
Technologie
Tento týden podcast Cnews FM nebude
Co přinese Intel Coffee Lake do lowendu? Máme parametry Pentií, takt až 3,9 GHz
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Intel už má 15W čtyřjádra pro notebooky v ceníku i s parametry, vydání je blízko
Na počítače míří nový Skype. Nebude to taková divočina jako mobilní verze
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít