Chucpe, igelitky a další kolo

21. října 2011, 16:16 - Petr Kolář
21. října 2011, 16:16

Politický diář

Ačkoli je člověk od politiků zvyklý už na ledacos, někteří jedinci stále dokážou vlastní drzost posunout do netušených rozměrů. Jako například superguru Věcí veřejných Vít Bárta. Když TV Nova zpracovávala reportáž o podezření ze střetu zájmů Martina Romana, který byl podle dokumentů zveřejněných MF Dnes v době šéfování společnosti ČEZ zároveň jedním z majitelů plzeňské Škody (Roman to popírá), Bárta se neváhal postavit před kameru a vypustil následující perlu: „Já považuju za velmi důležité, že nemá docházet k propojování funkcí mezi veřejnou správou a soukromým byznysem.“ Hm, od bývalého šéfa agentury ABL se všemi jeho plány na ovládnutí veřejné správy prostřednictvím šmírování a uplácení to věru sedí. Židé mají pro takové věci velmi výstižné slovo: chucpe.

Z podobné kategorie byla i úterní zpráva, podle které poradní sbor předsedkyně vládního výboru pro koordinaci boje s korupcí Karolíny Peake doporučil vytvoření nezávislého úřadu, který by kontroloval financování politických stran. Podle představ Peake by úřad měl mít pravomoc trestat prohřešky proti průhlednému naplňování stranických pokladen, například zkrácením státního příspěvku. Že by Peake skutečně bojovala proti tomu, aby už různí „čarodějové dobrodějové“ typu jejího stranického kolegy Michala Babáka nemohli nosit na účty miliony v igelitkách?

V politice platí více než kde jinde: nikdy neříkej nikdy. Přestože se po nevýhře socialistů ve volbách do sněmovny především žena Jiřího Paroubka tvrdě opírala do majitele agentury Médea Jaromíra Soukupa, a ten po volbách tvrdil, že je ze spolupráce s politiky definitivně „vyléčen“, zas tak vážně míněno to zřejmě nebylo. Paroubek totiž Hospodářským novinám řekl, že by po založení nové strany se Soukupem rád navázal na předchozí spolupráci. „Nevím, jestli on si o tom přeje hovořit, což já respektuji. Určitě však bude nějaká forma konzultací pokračovat. Zcela nepochybně bych rád využil to zázemí velice schopných lidí, které on má. Já bych si to samozřejmě přál,“ prohlásil Paroubek. Médea zajišťovala ČSSD s Paroubkem v čele před volbami až devadesátiprocentní slevy na billboardy. Protiplnění se ale Soukup, který nedávno koupil vydavatelství Mediacop s časopisy Týden a Instinkt, po volbách nedočkal, a navíc schytal urážky od Paroubkovy manželky. Nyní si tedy zřejmě dají další kolo.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Ceny nemovitostí rostou a hovoří se i o realitní bublině. Je na čase prodat investiční byt?
Dovolená bez problémů? Tak to pozor na peníze, dopravu a exotiku
Dotace na fotovoltaiku: Od září až 150 tisíc korun na větší systémy
5 aplikací, které vás ochrání před otravnými telefonáty z call centra
Jak mohou soukromé kuřácké kluby a spolky zničit restaurace, hospody i jejich majitele
Auta
Po Golfu dostal facelift i Volkswagen Golf Sportsvan.…
Další nádherná klasika na scéně. Gunther Werks představuje znovuzrozené Porsche 993
Když máte peníze, automobilky vám vyrobí opravdu cokoliv. Zde je důkaz
Mercedes-Maybach 6 Cabriolet ukazuje, jak budou vypadat superluxusní elektromobily
Test na pondělí: BMW M550i xDrive M Performance
Technologie
Android 8.0 je tady. Jmenuje se Oreo a řeší jeden hlavní problém
Ryzeny Mobile pro notebooky mají integrovanou grafiku „Vega 8“ nebo „Vega 10“
QLED netáhne tak, jak by Samsung chtěl. Špičkové TV proto zlevňuje až o 25 000 Kč
ABBYY FineReader 14: zaostřeno na PDF (vyzkoušeno)
Microsoft dosáhl milníku. Hlas rozpozná stejně dobře jako člověk
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít