Chování spotřebitelů se změnilo nejvíce od války

11. května 2009, 00:00 - bay, ČTK
11. května 2009, 00:00

Hospodářská krize změnila nynější chování spotřebitelů nejvíce od druhé světové války. Lidé zvažují každou korunu, jsou citlivější na ceny potravin i pracují přes důchodovou hranici.

Autor: Profit

Podle průzkumu společnosti MasterCard přes dvě třetiny Evropanů chtějí utrácet jen za to, co si skutečně mohou dovolit. Šok z loňského pádu nemovitostního, bankovního a akciového trhu naboural dosavadní pocit „trvalého růstu bohatství“ a každý čtvrtý Evropan plánuje odložit odchod do důchodu. Celkem 65 procent Evropanů chce letos více šetřit, aby si vynahradili ztráty z roku 2008. Studie se zaměřila na více než 3000 spotřebitelů v zemích Evropské unie.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Najděte si novou práci do září
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Auta
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým štítem. Taková věc tu ale byla už dávno
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Kouzlo bohaté sklizně: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Jeden Velorex 16/250 se dostal až do Chicaga. Teď je po renovaci a stojí přes 300 tisíc
Technologie
Tento týden podcast Cnews FM nebude
Co přinese Intel Coffee Lake do lowendu? Máme parametry Pentií, takt až 3,9 GHz
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Intel už má 15W čtyřjádra pro notebooky v ceníku i s parametry, vydání je blízko
Na počítače míří nový Skype. Nebude to taková divočina jako mobilní verze
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít