Chemičtí mušketýři

10. března 2008, 00:00 - Filip Černoch
10. března 2008, 00:00

Všichni za jednoho a dohromady do světa.

Že v jednotě je síla, potvrzuje i zkušenost chemického exportního uskupení NBC Team. Deset let fungující aliance už prokázala svou užitečnost, v sektoru armádních výrobců je ale zatím osamělým střelcem.

Pro malé a střední firmy je cesta na zahraniční trhy extrémně obtížná. Jednou z možností, jak uspět a zároveň snížit náklady tohoto kroku, je postupovat formou vývozní aliance. V českém obranném průmyslu funguje zatím pouze jediná, pod zkratkou NBC Team sdružuje celkem jedenáct firem. Ty produkují širokou škálu protichemického zabezpečení, od ochranných masek a filtrů, přes detekční prostředky až po speciálně upravená vozidla.

„Logika založení naší aliance byla jasná, sdružili jsme se proto, že se potřebujeme. Když přijdu za zahraničním zákazníkem s nějakou nabídkou, v drtivé většině se zajímá i o další produkty, které jsou s mým zbožím spojené. Takže zazní otázka nejen na moje detekční zařízení na chemické látky, ale i na prostředky ochrany proti nim, zařízení pro dekontaminaci a podobně,“ vysvětluje Josef Orel z firmy Oritest. „Takže se snažíme nabízet produkty naší branže v jakémsi balíčku, propagovat je na výstavách i zákazníkům společně. Navíc pokud vezmete svého kolegu třeba do Turecka a tam ho doporučíte, rázem ušetří rok práce,“ dodává.

Efektivitu NBC Teamu potvrzuje i fakt, že ačkoliv oficiální podobu dostala před čtyřmi lety, na neformální bázi spolu firmy spolupracovaly už od roku 1998. Konkrétním příkladem jejich úspěchu pak může být například nedávný společný obchod v Angole, kam členové NBC Teamu vyvezli komplexní balíček produktů, nebo v Turecku, kde se prosadily ochranné masky a detekční produkty.

Vývozní aliance se navíc těší také podpoře vládní agentury CzechTrade. „Naším prvořadým zájmem je, aby malé a střední podniky z jednoho oboru mohly společně působit na stejnou cílovou skupinu, a obstály tak v konkurenci větších firem. Vývozních aliancí pod naší záštitou je celkem sedmnáct, vedle výměny zkušeností a znalostí a třeba společné prezentace na našich akcích je podporujeme i finančně,“ upozorňuje tiskový mluvčí CzechTrade Aleš Řiháček.

„Konkrétně do letošního roku mohla zmiňovaná exportní uskupení využívat podpory z programu Aliance, od letošního roku se firmám nabízí pomoc z unijního programu Marketing. Ten se ale týká pouze mimopražských firem, pro společnosti z hlavního města tedy zvažujeme nějaké jiné řešení,“ uzavírá Řiháček.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Dotace na fotovoltaiku: Od září až 150 tisíc korun na větší systémy
5 aplikací, které Vás ochrání před otravnými telefonáty
Jak mohou soukromé kuřácké kluby a spolky zničit restaurace, hospody i jejich majitele
Najděte si novou práci do září
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Auta
Na Audi RS Q5 už čekat nemusíte. K dispozici je SQ5…
Retro na neděli: Ford GT40 vznikl jako pomsta značce Ferrari
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým štítem. Taková věc tu ale byla už dávno
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Technologie
Google dnes představí Android O. Stylově na zatmění Slunce v USA
Intel vydává nové Atomy pro servery. 16 jader, spotřeba do 30 W a 10 Gb/s síťovky k tomu
Xbox One X bude stát 13 500 Kč. Do obchodů půjde i limitovaná edice Scorpio
Až přijdou těžaři. Zásoby lithia v Krušných horách jsou velké, ruda ale není vydatná
První 120Hz 4K monitor je tu. S nižším rozlišením umí i 480 Hz a vyrábí ho dva nadšenci
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít