Chci, aby byl Opel tuzemskou dvojkou

24. července 2006, 00:00 - ERICH HANDL
24. července 2006, 00:00

NIKO NEMEC: Společnost GM Southeast Europe prodává v Česku opely a chevrolety. V minulých letech se jí ale nedařilo podle představ. Na post ředitele české a slovenské kanceláře proto dosadila osmatřicetiletého Slovince Niko Nemece. Mladý manažer má ambiciózní plán: Pozvednout Opel v České republice na druhou nejprodávanější značku po škodovce.

NIKO NEMEC: | Niko Nemec začínal v Chorvatsku, do Česka přichází z německé centrály GM.| Společnost GM Southeast Europe prodává v Česku opely a chevrolety. V minulých letech se jí ale nedařilo podle představ. Na post ředitele české a slovenské kanceláře proto dosadila osmatřicetiletého Slovince Niko Nemece. Mladý manažer má ambiciózní plán: Pozvednout Opel v České republice na druhou nejprodávanější značku po škodovce.

Opel druhým nejprodávanějším vozem v Česku? Je to po neúspěšných minulých letech vůbec možné? Značka už zase má silnou pozici v Evropě, a tak by tomu mělo být i v České republice. Na žebříčku evropských prodejů jsme na dobré čtvrté pozici a máme potenciál toto umístění ještě zlepšit. Uvedli jsme nové modely - Zafiru, Astru GTS a Merivu, na které hodně spoléháme. Jsme také vysoko ve statistikách kvality. V Česku bychom se rádi brzy dostali mezi nejprodávanějších pět značek a dlouhodobě budeme cílit na druhé místo za domácí Škodu. Ale to musíte vytlačit Francouze a Volkswagen, ti mají v tuzemsku mezi zákazníky velkou tradici.

Že to je možné, se ukázalo v Chorvatsku, jehož trh jsem měl dříve také na starosti. Opel tam byl v uplynulých čtyřech letech jasnou jedničkou, měl tam největší podíl ze všech zemí v Evropě.

Jak hodláte na český trh útočit?

Jsem ve funkci dva měsíce, zatím jsem spíše analyzoval situaci. Přístup k českému trhu musíme změnit, například jsme už stačili překopat reklamní kampaň. Snažíme se zdůrazňovat, že Opel byl v posledních dvou letech vyhlášen nejkvalitnější značkou na německém trhu. To je v Evropě známo, v Česku nikoli. Zákazníci by měli vědět, že v kvalitě jsou nyní naše vozy na špičce.

Jaké modely budou vaší hlavní zbraní?

Letos chceme spoléhat na novou Corsu, jejíž prodeje v Evropě zahájí prvního října. Toto malé auto by nám v tuzemsku mělo hodně pozvednout prodejní čísla. Dalším zajímavým modelem bude na konci roku Antara. Je to kategorie SUV, auto na silnici i do terénu. Opel se tím zase vrací do segmentu, ve kterém léta nepůsobil. Naším hlavním tahounem samozřejmě zůstane Astra. Její nová verze je tady i v Evropě úspěšná, včetně verze kombi Caravan. Nadále budeme nabízet také Astru Classic.

Tento zastaralý model se, pokud vím, vyrábí v Polsku. Jak dlouhou má ještě budoucnost?

Nesouhlasím se slovem zastaralý. Classic má nejmodernější motory a slušný poměr kvality k ceně. Bude se vyrábět ještě po několik příštích let, strategie jejího prodejů je úspěšná.

Jakou strategii máte pro bývalé Daewoo, nyní Chevrolet?

Je to jedna z nejrychleji rostoucích značek ve střední Evropě. Zaznamenali jsme u ní rostoucí zájem hlavně o dieselové motory. Budou je mít už letošní modely Epica a Captiva. Tato dvě auta budou úplně nová a myslím, že zcela změní pohled lidí na značku.

Jaké je to prodávat zároveň dvě automobilové značky. Nekanibalizují se navzájem?

Strategie GM pro celý svět je nabízení celého množství různých značek. Co se týče těch dvou, které zde mám na starosti, Chevrolet je úplně jiný příběh, zaměřený na zcela jiné zákazníky než Opel. Jejich modely si nejsou podobné, zákazníci jsou rozdílní.

Rozšíříte v Česku dealerskou síť pro obě značky? Pořád ji vylepšujeme, je to důležitý článek, na který se musíme zaměřit. Koncern GM není v České republice jen prodejce, ale také významný odběratel nových dílů. Za kolik milionů eur budete letos nakupovat?

Letos tu od dodavatelů koupíme díly za 600 milionů eur, což je o padesát milionů více než loni. Zajímavé je, že tato suma je vyšší než částka, za kterou si Češi od GM koupí auta. Takže nejsme jen prodejce, ale i významný odběratel. V rámci naší společnosti jsme vyčlenili speciální oddělení dvanácti lidí pro nákupy dílů v České republice, na Slovensku a Ukrajině. Koncern vidí v místním průmyslu velký potenciál.

**NIKO NEMEC (38)

Vystudoval vysokou školu dopravního směru. Mluví několika jazyky, kromě rekreačního potápění nesportuje. V letech 2000 a 2001 působil v centrále GM Southeast Europe, kde měl na starosti trhy jihovýchodní Evropy. V letech 2002 až 2005 vedl zastoupení Opelu v Chorvatsku, Slovinsku a Bosně. Mezi roky 2005 a 2006 působil v oddělení evropského marketingu společnosti Adam Opel v Německu. V dubnu 2006 byl jmenován šéfem kanceláře GM Southeast Europe pro Česko a Slovensko.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče