Chcete víc prodávat? Zapojte se do sociální sítě

07. června 2011, 15:18 - Profit, TZ
07. června 2011, 15:18

V roce 2011 ve světě vzroste počet firem, které k získání nových zákazníků využijí sociální média. V České republice naopak dojde k mírnému poklesu.

Foto: Regus

Podle nového globálního průzkumu společnosti Regus v minulém roce společnosti ve světě více využívaly pro rozvoj podnikání sociální sítě, blogy, mikroblogy a fóra. V České republice se však tato média využívala méně. V roce 2010 společnost Regus zjistila, že 40 % českých firem úspěšně využívá sociální sítě k získání nových zákazníků. O rok později se tento počet snížil na 35 %. Výzkum naopak ukázal, že ve světě využívá sociální média ke kontaktování zákazníků a komunikaci s nimi oproti minulému roku více společností.

• Celosvětově vzrostl počet firem, které úspěšně získaly nové zákazníky prostřednictvím sociálních sítí, jako je například Facebook, o 7 %

• 52 % firem z celého světa a 50 % firem z České republiky využívá ke komunikaci se stávajícími zákazníky webové stránky, jako je například Facebook a Twitter

• V České republice podporuje 44 % firem své zaměstnance, aby se zapojili do profesionálních sociálních sítí jako například LinkedIn, Xing nebo Viadeo. Ve světě k této aktivitě podporuje své zaměstnance 53 % firem.

• Dvě pětiny (39 %) společností ve světě a čtvrtina (25 %) společností v České republice vynakládá na práci se sociálními sítěmi 20 % svého marketingového rozpočtu.

Sociální sítě se vyvinuly ze stavu, kdy je „pěkné je mít“ do stavu, kdy začínají být nezbytné. Většina společností v České republice (69 %) i v celém světě (74 %) se shoduje, že marketingové strategie nemohou být bez sociálních médií úspěšné. 65 % českých firem a 61 % firem ve světě přesto zdůrazňuje, že mezi marketingovými médii musí být rovnováha. Firmy jsou přesvědčeny, že marketingové kampaně nebudou fungovat, pokud nebudou tvořit mix tradičních a digitálních technik.1

Poznatky globálního průzkumu společnosti Regus jsou založeny na odpovědích více než 17 000 manažerů a majitelů firem z 80 zemí.  Garry Gürtler, viceprezident pro střední a východní Evropu společnosti Regus říká: „Firmy se vzpamatovávají z útlumu, stále častěji přehodnocují pracovní postupy, které využívaly před recesí a vybírají si flexibilnější a konkurenceschopnější strategie. Transformují každou podnikovou oblast - od řízení dodavatelského řetězce, přes štíhlejší pracovní postupy, cloud computing až po častější využívání videokomunikace a mobilní práce. Sociální média se rychle zařadila mezi klíčové podnikatelské nástroje a jsou jedním z průvodních znaků této transformace. Stále více společností využívá sociální nástroje ke zvýšení loajality stávajících zaměstnanců a k úspěšnému získávání nových zákazníků. V České republice se nicméně projevuje spíše konzervativnější přístup k sociálním médiím podporovaný restrikcemi za strany zaměstnavatelů v oblasti nepracovního využívání sociálních médií v pracovní době.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Nová občanka rychle a bez problémů
Kdy máte v práci nárok na placené volno?
Volby 2017: vše, co potřebujete vědět
Jak se rychle a snadno zorientovat v německých volbách
Co se v roce 2018 změní se zvýšením zdravotního pojištění pro OBZP?
Auta
Vyberte nejlepší auta roku 2018 a vyhrajte ceny za 300 000…
Socialistická auta, která byla (aspoň v něčem) lepší než ta „západní“
Land Rover míří také na silnice. Road Rover bude luxusní elektromobil
Test: Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G160 AWD
Retro: Lada Niva, Škoda Trekka a další socialistické off-roady
Technologie
Opera se dotýká virtuální reality. Přehraje 360° video v Oculus Riftu a dalších zařízeních
Pirátství prodejům neubližuje, ukazuje studie EU, kterou neměl nikdo vidět
Paměti DDR5 by se mohly objevovat už od roku 2019. Takt až 6,4 GHz, VRM na modulech?
Takhle bude vypadat retro ThinkPad. Lenovo jej nabídne k 25. výročí
Nové ZenFony 4 pro evropský trh jsou tu. Přinášíme podrobné srovnání
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít