Chceme zlepšit infrastrukturu

13. června 2005, 00:00 - (red)
13. června 2005, 00:00

HEJTMAN STŘEDOČESKÉHO KRAJE PETR BENDL: Středočeský hejtman Petr Bendl (ODS) připouští, že hlavním problémem kraje je absence klíčových dopravních staveb. Není však jediný. Kraj například v současnosti hledá investory do dokončených průmyslových zón.

HEJTMAN STŘEDOČESKÉHO KRAJE PETR BENDL: Středočeský hejtman Petr Bendl (ODS) připouští, že hlavním problémem kraje je absence klíčových dopravních staveb. Není však jediný. Kraj například v současnosti hledá investory do dokončených průmyslových zón. * Co podle vás podnikatelům ve vašem kraji nejvíce vadí?

Dlouhodobě patří mezi aktuální témata a naše starosti špatný stav silnic. Zmínil jsem oblast, kterou můžeme alespoň částečně ovlivnit a také se o to snažíme. Potřebovali bychom ale daleko více peněz, než kolik máme k dispozici.

* Častým problémem řady regionů je nedostatečné rychlostní spojení s Prahou - jak je na tom právě váš kraj? Středočeský kraj je navíc ještě ve svízelnější situaci než jiné kraje, protože je tranzitním územím pro všechny, kteří do Prahy směřují nebo ji naopak opouštějí. Potýkáme se proto s velkou dopravní zátěží a intenzivně pociťujeme, že dosud scházejí klíčové dopravní stavby, jakými jsou například pražský okruh a dálnice D 3. Letos se konečně začalo se stavbou úseku rychlostní komunikace R 6 mezi Prahou a Pavlovem. Nekončící proudy aut komplikovaly a bohužel stále ještě komplikují život lidem v Hostivích a v dalších místech na tomto frekventovaném tahu. * Jak spolupracujete s Hospodářskou komorou? Spolupráce je velmi úzká. Pravidelně se setkávám se zástupci komory a v širším kruhu také s jednotlivými podnikateli. Velký potenciál je v oblasti zahraničních vztahů. Spolu s komorou se v současné době pokoušíme navázat užší vazby s Čínou a chystáme také společně podnikatelskou misi do této země. Ukázalo se již na několika konkrétních případech, že právě v oblasti zahraničních kontaktů mohou kraj a komora pomáhat podnikatelům velmi účinně. Nabídli jsme komoře také možnost využívat naše zastoupení v Bruselu. V rovině spolupráce na domácí půdě se snažíme na základě zpětných vazeb podnikatelů a samotné komory přizpůsobovat nabídku středoškolských oborů aktuálním potřebám trhu. * Myslíte, že se podnikatelé v kraji dokáží organizovat a vystupovat v případě potřeby jednotně? V tom vidím důležitou roli komory. Podnikatelé sami to mají často složité. Bojují s konkurenčními tlaky a často se stačí soustředit jen na krátkodobé finanční ukazatele. * V čem vidíte hlavní přednost vašeho kraje z hlediska podnikání? Klíčová je bezpochyby blízkost přirozeného centra státu - Prahy. Středočeský kraj přitom může nabídnout lepší ceny nemovitostí. Jak se proměňuje styl života, stoupá i počet Pražanů, kteří hledají bydlení v klidnějším prostředí našeho kraje. Přibližujeme se tak trendům západní Evropy, kde zejména skupiny obyvatel s vyššími příjmy upřednostňují vlastní bydlení mimo ruch metropole. Kolem Prahy rostou nové rezidenční čtvrti. Předpokládám, že brzy v těchto oblastech vznikne poptávka po dalších službách a otevřou se další možnosti malému a střednímu podnikání. * Jak jste na tom nyní s pracovní silou? Zmínil jsem se o tom, že se snažíme ovlivňovat nabídku středoškolských oborů. Je to cesta, jak do budoucna zajistit kvalitní personální zázemí pro rozvoj ekonomiky. Toto propojení pokládám osobně za velmi důležité. Nejhorší statistiky nezaměstnanosti zaznamenáváme v oblasti Kutné Hory a Rakovníka. Jinde jsme na tom velmi dobře - zejména v okolí Prahy. * Které části kraje jsou z hlediska podnikání nejúspěšnější a které méně? Velký rozvoj zažívá celá oblast Mladoboleslavska, zejména díky automobilové výrobě. Nejhůře je na tom zatím Rakovnicko. * Jaké úkoly ve vztahu k podpoře podnikání a ekonomickému rozvoji regionu vás čekají v nejbližším roce?

Budeme se snažit především o rozvoj infrastruktury - silnic a kanalizací. V loňském roce jsme sehnali na první dva velké projekty peníze z Evropské unie. Budeme hledat možnosti financování z prostředků Unie pro řadu dalších významných záměrů. V předchozích letech se nám podařilo vytvořit několik kvalitních projektů průmyslových zón. V současné době pro tyto zóny získáváme investory na domácích i zahraničních veletrzích.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
O prázdninách projedete méně. Benzín i nafta pořád zlevňují
Zákaz kožešinových farem ročně ušetří život více jak 20 000 zvířat, ale senátoři ho nepodpořili
Hypotéky 2017: Regulace má za důsledek unifikaci hypoték
OECD: Jak vysoké je maximální zdanění na straně zaměstnance?
Auta
Evora GT430 je nejvýkonnější silniční Lotus v historii. Za…
Skupina VW dodala v prvním pololetí zákazníkům přes pět milionů aut
Opel Insignia GSi má motor 2.0 T a je o 160 kg lehčí než OPC
Podívejte se na vzácné snímky exkluzivních aut ze sbírky brunejského sultána
Tři generace BMW 5 ve srovnání ojetin: E39 vs. E60 vs. F10
Technologie
Intel uvádí AI akcelerátor v podobě USB klíčenky, má výkon 0,1 TFLOPS při 1W spotřebě
S Googlem do vesmíru. Do Street View přidal záběry z ISS
Až do zítřka zdarma. Stahujte akční pecku Shadow Warrior
RAM letos zdraží o rekordních 60 %, paměti Flash o třetinu. Příští rok je možné zlepšení
Ataribox se odhaluje. Máme první obrázky i nástin toho, co od konzole čekat
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít