Chceme vás, turisté!

02. srpna 2004, 00:00 - JAKUB TUREK
02. srpna 2004, 00:00

V Evropě se již tři roky projevuje krize letních turistických destinací. Postižená jsou především okolí vodních ploch ve vnitrozemí a mořské pláže na pobřeží. Podnikatelé isamosprávy řeší, jak znovu přilákat ztracené klienty.

Cestovní průmysl zatím nesnižuje zisky, ale marketingoví specialisté před tímto scénářem varují. Do tradičních letovisek totiž přijíždí stále méně turistů. Jaké k tomu vedou důvody? Klasickým Bibione, Mallorce a Rujaně přetahují jejich evropské klienty levnější turecká Riviéra a Thajsko, egyptské Rudé moře a hezčí Chorvatsko. Nezávislí cestovatelé míří do levné jihovýchodní Asie a do Himalájí, kam jim už dávno prorazili cestu dobrodruzi a hned za nimi kráčející budovatelé turistické infrastruktury, jako jsou hotely, restaurace a sítě cestovních agentur. V tuzemských poměrech se Máchovo jezero bojí vznikající konkurence nové vodní plochy u Zhořelce, Krkonoše přicházejí o pěší turisty a na Slovensku se vylidňují Vysoké Tatry i Slovenský ráj. Propad turistických preferencí se v Evropě netýká historických metropolí. Jediné dvě destinace, které lákají v České republice další a další návštěvníky, jsou Praha a západočeský lázeňský trojúhelník. Oficiální zprávy říkají, že hlavní město letos přilákalo o čtyři procenta více cizinců. Hostinští a majitelé ubytoven však dodávají, že se z velké části jedná o britské či německé pivní a sexuální turisty. Jak z toho všeho ven? Profit přináší velké téma, ve kterém popisuje tuzemské i zahraniční snahy, jak překonat krizi cestovního ruchu. Většina podnikatelů zjistila, že s cenami příliš dolů jít nemůže a sází na změnu požadavků návštěvníků. Právě letí cyklistika, turistika v horách a golf. Podnikatelé se proto spojují s obcemi a státními orgány, aby budovali cyklotrasy, horské stezky a golfová hřiště. Zahraniční hoteliéři však na rozdíl od tuzemských nikdy nezapomínají zdůraznit, že cesty k přilákání jakýchkoliv návštěvníků nevedou jen přes módní zábavu, ale především přes neustálé drobné zlepšování stávajících služeb.

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

Hry pro příležitostné hráče