Chceme mít s klienty dlouhodobý vztah

07. listopadu 2005, 00:00 - (mm)
07. listopadu 2005, 00:00

PŘEDSEDA PŘEDSTAVENSTVA A GENERÁLNÍ ŘEDITEL KOMERČNÍ BANKY LAURENT GOUTARD: Nový generální ředitel Komerční banky Laurent Goutard se chce zaměřit především na rozvoj nových obchodních aktivit banky, a to včetně budování dalších poboček a bankomatů.

PŘEDSEDA PŘEDSTAVENSTVA A GENERÁLNÍ ŘEDITEL KOMERČNÍ BANKY LAURENT GOUTARD: Nový generální ředitel Komerční banky Laurent Goutard se chce zaměřit především na rozvoj nových obchodních aktivit banky, a to včetně budování dalších poboček a bankomatů. * Do křesla šéfa Komerční banky jste usedl teprve před několika týdny, ale pracujete v ní už déle než rok. Jaké bude směřování banky pod vaším vedením, připravujete nějaké zásadní změny? Obchodní a finanční výsledky, kterých banka dosahuje, jasně ukazují, že obchodní model i strategie banky byly zvoleny správně. Komerční banka dlouhodobě drží nízkou úroveň nákladů a v tomto směru rozhodně nepolevíme. Co tedy můžeme a musíme udělat proto, abychom na trhu uspěli? Především se musíme zaměřit na další rozvoj obchodních aktivit. * To znamená nabízet nové produkty? To také. Rozvoj obchodních aktivit ovšem znamená i rozvoj distribuční sítě. V letošním roce přibylo dvacet pět nových poboček, podobné to bude i v roce příštím. Neustále rozšiřujeme a také obnovujeme síť bankomatů. Hodně investujeme také do technologií, například už dnes klienti mohou podávat platební příkazy na kterékoli z 339 poboček a ne pouze na své domovské pobočce, jak tomu bylo v minulosti. Rozvoji obchodních aktivit musí odpovídat i kvalita zázemí, protože dobrá služba znamená také rychlá služba. * Oblíbeným slovem, které se dnes v souvislosti s bankovnictvím skloňuje ve všech možných pádech, je transparentnost. Ministerstvo financí přišlo s určitými podněty. Jak se s nimi vyrovnává Komerční banka?

Především musím říci, že Komerční banka chce mít s klienty dlouhodobý vztah. To znamená, že musíme být schopni obsloužit klienta dobře ve všech etapách jeho života. Takový vztah prostě předpokládá transparentnost a my jsme řadu kroků učinili už v minulosti.

*** Jak konkrétně jste reagovali na podněty ministerstva?

Například už v roce 2004 jsme, jako první z velkých bank, zrušili poplatek za zrušení účtu. Letos jsme nabídli klientům garantovanou úroveň služeb, jako jediná banka nabízíme klientům možnost řešit jejich stížnosti u nezávislého ombudsmana. Dalším důležitým krokem, který jsme začali připravovat už před mnoha měsíci, je výrazné zjednodušení a zpřehlednění našeho sazebníku. Nový sazebník vstoupí v platnost 1. ledna 2006. Bude rozdělen na tři části podle segmentu klientů a ubude z něj zhruba 30 procent položek. Jeho plná verze bude zveřejněna také na internetu. Shrnu-li tyto naše kroky, musím říci, že diskuze, kterou zahájilo ministerstvo financí, je určitě důležitá a Komerční banka se jí velmi aktivně účastnila. Nicméně vytváření transparentního vztahu s klienty je pro nás dlouhodobá záležitost, na které jsme začali pracovat mnohem dříve, než tato veřejná debata vznikla.

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče