Chce to jiný motor

17. července 2006, 00:00 - ERICH HANDL
17. července 2006, 00:00

VYZKOUŠELI JSME SSANG YONG KYRON Exotická korejská značka Ssang Yong nabídla českým zájemcům nový model. Jde o terénní Kyron, který má i podnikatelskou verzi N1. Její cena už zahrnuje přestavbu a činí 684 857 korun bez DPH. Vozem Kyron směřuje značka do poměrně silně obsazeného segmentu, kde bude konkurovat například Hyundai Santa Fe nebo Hondě CR-V.

VYZKOUŠELI JSME SSANG YONG KYRON

Exotická korejská značka Ssang Yong nabídla českým zájemcům nový model. Jde o terénní Kyron, který má i podnikatelskou verzi N1. Její cena už zahrnuje přestavbu a činí 684 857 korun bez DPH.

Vozem Kyron směřuje značka do poměrně silně obsazeného segmentu, kde bude konkurovat například Hyundai Santa Fe nebo Hondě CR-V. Je určen jak na silnici, tak do terénu, má možnost volitelného pohonu dvou nebo všech čtyř kol. Profit minulý týden otestoval vůz s naftovým dvoulitrem, který je jedinou nabízenou motorizací. Jak se s autem jezdí?

Dojem z prvního nasednutí je dost opulentní. Konstruktéři s místem nešetřili, pro nohy je místo vpředu i vzadu. I kufr je poměrně veliký - 625 litrů. Při jízdách jsme do něj bez problémů naložili dvě jízdní kola a zbylo místo na velké tašky. Interiér je pěkně zpracovaný, vůz lze používat i jako podnikatelskou limuzínu.

Horší je to ale s motorem. Vznětový dvoulitrový čtyřválec byl upraven z pětiválce známého z většího Rextonu. Blok, hlavy válců a písty pocházejí ze staršího německého motoru Mercedes-Benz. Agregát podává na první pohled slušné výkony, se 104 kilowatty dokáže rozjet dvoutunové auto za čtrnáct sekund. Jeho problémem je ale prodleva turboefektu. Stroj se při testu dostával do otáček jen velmi neochotně, uběhlo několik sekund, než si dal říci a rozběhl se. Rozjížďky tak připomínaly jízdu kočárem, protože při každém přeřazení se vůz houpal dopředu a dozadu. Bylo to velmi nekomfortní, zvláště když se připočte nepřesné řazení. Ssang Yong bohužel jiný motor nenabízí, vybrat si nelze. Jeho jedinou omluvou je relativně nízká spotřeba. Při testu jsme jezdili do sedmi litrů na sto kilometrů.

A co základní výbava? Ucházející, vůz se chlubí předními a hlavovými airbagy, ABS, ESP a také - brzdovým asistentem při extrémním klesání. Přikoupit lze automatickou klimatizaci či střešní okno. Kyron by byl dobrý vůz, kdyby bylo možné zakoupit ho s jiným motorem. Dobře se chová na silnici, také v terénu toho zvládne dost. Chtělo by to ale elegantnější pohon.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ

Kyron má verzi N1, její cena už zahrnuje přestavbu. Auto má velký kufr, může sloužit majitelům horských chat, farmářům nebo jen na podnikatelskou reprezentaci. Měl by to být držák, dovozce poskytuje celkovou záruku 3 roky nebo do ujetí 100 tisíc kilometrů, na prorezivění karoserie je šestiletá záruka.

TECHNICKÉ ÚDAJE

Model: Ssang yong Kyron M200XDi PLUS

Typ vozu: pětimístné SUV

Motor: naftový čtyřválec

Objem válců: 2 litry

Max. výkon: 104 kilowatty

Max. rychlost:170 km/hod

Zrychlení: 0-100 14 s

Spotřeba: 7,7 l/100 km

Kufr: 625 litrů

Cena: (základ) 744 980 Kč

Cena: N1 684 857 Kč*

* bez DPH, včetně ceny přestavby

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče