Chce to jiný motor

17. července 2006, 00:00 - ERICH HANDL
17. července 2006, 00:00

VYZKOUŠELI JSME SSANG YONG KYRON Exotická korejská značka Ssang Yong nabídla českým zájemcům nový model. Jde o terénní Kyron, který má i podnikatelskou verzi N1. Její cena už zahrnuje přestavbu a činí 684 857 korun bez DPH. Vozem Kyron směřuje značka do poměrně silně obsazeného segmentu, kde bude konkurovat například Hyundai Santa Fe nebo Hondě CR-V.

VYZKOUŠELI JSME SSANG YONG KYRON

Exotická korejská značka Ssang Yong nabídla českým zájemcům nový model. Jde o terénní Kyron, který má i podnikatelskou verzi N1. Její cena už zahrnuje přestavbu a činí 684 857 korun bez DPH.

Vozem Kyron směřuje značka do poměrně silně obsazeného segmentu, kde bude konkurovat například Hyundai Santa Fe nebo Hondě CR-V. Je určen jak na silnici, tak do terénu, má možnost volitelného pohonu dvou nebo všech čtyř kol. Profit minulý týden otestoval vůz s naftovým dvoulitrem, který je jedinou nabízenou motorizací. Jak se s autem jezdí?

Dojem z prvního nasednutí je dost opulentní. Konstruktéři s místem nešetřili, pro nohy je místo vpředu i vzadu. I kufr je poměrně veliký - 625 litrů. Při jízdách jsme do něj bez problémů naložili dvě jízdní kola a zbylo místo na velké tašky. Interiér je pěkně zpracovaný, vůz lze používat i jako podnikatelskou limuzínu.

Horší je to ale s motorem. Vznětový dvoulitrový čtyřválec byl upraven z pětiválce známého z většího Rextonu. Blok, hlavy válců a písty pocházejí ze staršího německého motoru Mercedes-Benz. Agregát podává na první pohled slušné výkony, se 104 kilowatty dokáže rozjet dvoutunové auto za čtrnáct sekund. Jeho problémem je ale prodleva turboefektu. Stroj se při testu dostával do otáček jen velmi neochotně, uběhlo několik sekund, než si dal říci a rozběhl se. Rozjížďky tak připomínaly jízdu kočárem, protože při každém přeřazení se vůz houpal dopředu a dozadu. Bylo to velmi nekomfortní, zvláště když se připočte nepřesné řazení. Ssang Yong bohužel jiný motor nenabízí, vybrat si nelze. Jeho jedinou omluvou je relativně nízká spotřeba. Při testu jsme jezdili do sedmi litrů na sto kilometrů.

A co základní výbava? Ucházející, vůz se chlubí předními a hlavovými airbagy, ABS, ESP a také - brzdovým asistentem při extrémním klesání. Přikoupit lze automatickou klimatizaci či střešní okno. Kyron by byl dobrý vůz, kdyby bylo možné zakoupit ho s jiným motorem. Dobře se chová na silnici, také v terénu toho zvládne dost. Chtělo by to ale elegantnější pohon.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ

Kyron má verzi N1, její cena už zahrnuje přestavbu. Auto má velký kufr, může sloužit majitelům horských chat, farmářům nebo jen na podnikatelskou reprezentaci. Měl by to být držák, dovozce poskytuje celkovou záruku 3 roky nebo do ujetí 100 tisíc kilometrů, na prorezivění karoserie je šestiletá záruka.

TECHNICKÉ ÚDAJE

Model: Ssang yong Kyron M200XDi PLUS

Typ vozu: pětimístné SUV

Motor: naftový čtyřválec

Objem válců: 2 litry

Max. výkon: 104 kilowatty

Max. rychlost:170 km/hod

Zrychlení: 0-100 14 s

Spotřeba: 7,7 l/100 km

Kufr: 625 litrů

Cena: (základ) 744 980 Kč

Cena: N1 684 857 Kč*

* bez DPH, včetně ceny přestavby

Mohlo by vás zajímat

Finance
6 tipů, jak co nejlevněji vyměnit peníze v zahraničí na dovolené
Kde všude můžete v Česku prohlásit: „Zaplatím to bitcoinem“
ČNB reguluje výši hypoték. Kolik mohou banky půjčovat v zahraničí?
Vyřizování dětského pasu nenechávejte na poslední chvíli. Rychlopas se prodraží.
Praktický návod: jak začít s bitcoinem – výběr vhodné peněženky
Auta
Prohlédli jsme si nový Opel Grandland X. Jak prostorný je…
Škoda vyrobila už šest milionů Octavií
Na prodej je krásná Škoda 130 RS. Její cena vás ale pravděpodobně nepotěší
Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid jezdí za 1,4 litru na 100 km
Škoda Citigo má i po faceliftu pořád co nabídnout (první jízdní dojmy)
Technologie
Facebook ovládá celý svět. Má již 2 miliardy uživatelů
Tip: Jak skrýt ikonu Windows Defenderu v oznamovací oblasti? [Windows 10]
Ve Windows Storu se objevil neoficiální, ale funkcemi nabitý klient pro Google Play Music
Objevily se těžní verze Radeonů Polaris. Na trh se vrací RX 470, někdy i s výstupy
Den D přišel. Evropská komise udělila Googlu rekordní pokutu 2,42 miliardy eur
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít