Čeští kolaři kulhávají v propagaci

22. října 2007, 00:00 - Petr Bayer
22. října 2007, 00:00

Česká kola se zahraničním bicyklům zcela vyrovnají.

Když jsem si kupoval své současné kolo, měl jsem málo informací o rozsahu domácí provenience. Rozhodl jsem se tehdy pro stroj známé americké značky a jsem s ním spokojen. Přesto bych dnes asi vybíral jinak. Zastávám totiž názor, že pokud se český výrobek vyrovná zahraniční konkurenci svou kvalitou a cenou, kupuji jej.

Česká kola, ať již zde „pouze“ smontovaná či s nějakým podílem vyrobená, si se západními bicykly v ničem nezadají. Tento názor je potvrzen účastmi na různých závodech, kde jsou domácí značky hodně vidět, včetně u těch nejlepších profesionálů.

Používané součástky, jako převody či odpružení, jsou totiž stejné, vyjma nejlevnějších outsiderů ze světa kol, které ale již zdálky svým vzhledem odpuzují znalejší zákazníky. Plnohodnotná kola se liší většinou pouze rámem, a ten svým provedením odpovídá jen ceně a nikoli místu výroby.

Nyní již zcela běžný je takzvaný hydroforming, jehož pomocí získá rám ideální tvar a pevnost. Nakonec prasknout může i drahé zahraniční kolo, jak dokazují mnohé testy.

Některé české značky přitom nabízejí vskutku komplexní služby, při nichž například rám prohlédnou a případně repasu-

jí. Domácí kolaři nyní zaplňují i poslední mezery ve svých sortimentech, jako byly například nižší zastoupení diskových brzd nebo celkového odpružení. Přestože se ale u nás určitě stále budou vyskytovat lidé, kteří se z nějakých vnitřních pohnutek lépe cítí na zahraničním velocipedu, vlastnosti hýčkaných miláčků jsou obdobné.

Nezbývá tedy, než se znovu zamyslet, proč jsem tenkrát nakonec sáhl po kolu cizí značky. Domnívám se, že to je z důvodu slabé prezentace vlastní značky tuzemských producentů bicyklů vůči protřelejším rivalům ze západu. Reklama sice něco stojí, ale náklady se vrátí.

Prodavači v obchodě mi nevysvětlili, v čem je ta či ona česká značka jedinečná, zatímco v cizím prospektu byla originalita koncepce vyzdvižena do puntíku. Takže zde je na konec můj vzkaz českým výrobcům: Budujte značku stejně razantně jako zahraniční konkurenti, my vaše kola chceme!

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Potřebuje Fed skutečně snižovat svoji bilanci?
Porovnání cen másla v roce 1985 a 2017. Proč stojí máslo 50 Kč?
Adopce vs. pěstounská péče: svěří vám úřady dítě do péče?
Proč je v Česku drahé volání?
OSVČ a výdajový paušál v praktických příkladech
Auta
Reálná spotřeba Bugatti Chiron? Není tak strašná, jak by se…
Rolls-Royce Phantom: Vlastní platforma, přes 130 kg zvukové izolace a komfort létajícího koberce
Kvíz na pátek: Poznáte auta podle fotografie?
Toužíte po luxusní prémiové ojetině? Kalkulace nákladů vás vrátí zpět na zem
Do prodeje jde velmi speciální Honda NSX. Zájemci za ni dají minimálně 12 milionů
Technologie
Konec řízené distribuce. Creators Update byl vypuštěn na všechna kompatibilních zařízení
Ryzen Threadripper byl „delidován“ na videu. Uvnitř se schovává překvapení
WhatsApp stále roste. Denně jej používá miliarda lidí, proteče jím 55 miliard zpráv
USB 3.2 se představuje. Zrychlí na 20 Gb/s i se starými kabely, mohlo by přijít už brzy
Google po sedmi letech vypnul Instant Search. Návrhy výsledků vyhledávání se již nezobrazují
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít