Čeští dopravci se potýkají s nedostatkem řidičů

18. května 2011, 16:13 - MediaFax
18. května 2011, 16:13

Ekonomická krize zásadním způsobem poznamenala logistický trh - zatímco v roce 2009 musely dopravní firmy bojovat s poklesem zakázek snižováním počtu vozidel a propouštěním zaměstnanců, dnes je situace zcela opačná.

Foto: Profimedia.cz

Podle sdružení dopravců Česmad Bohemia chybí po dvou letech krize zhruba třetina přepravních kapacit. Nedostatek volných kamionů se dá vyřešit poměrně rychle rozšířením vozového parku, větší komplikace ale přináší dopravcům nedostatek zkušených řidičů.

Letos máme v plánu nakoupit další nové kamiony, abychom uspokojili poptávku po našich službách. Bohužel se nám zatím nepodařilo sehnat dostatek kvalifikovaných řidičů,“ uvedla jednatelka české logistické společnosti šmídl Martina šmídlová.

Stát se řidičem kamionu vyžaduje v dnešní době nemalou startovní investici. Kromě řidičského průkazu příslušné skupiny a profesního průkazu musí uchazeč projít psychotesty. Vyřízení všech potřebných dokladů stojí desítky tisíc korun.

Dříve přitom většina profesionálních řidičů získala oprávnění v rámci povinné vojenské služby, jejíž zrušení výrazně ovlivnilo úroveň uchazečů o toto povolání. Během absolvování vojenské služby totiž někteří branci získali nejen řidičské průkazy, ale také základní praxi v řízení nákladního automobilu. Po těchto zkušených řidičích je čím dál větší poptávka. Nedostatek zkušeností je dnes totiž nejčastější příčinou problémů mladých řidičů při hledání zaměstnání.

Upřednostňujeme hlavně uchazeče s praxí. V poslední době jsme ale zaměstnali i méně zkušené řidiče, které dáváme do dvouměsíčního zácviku k našemu kmenovému řidiči. Teprve potom mohou dostat vlastní vozidlo,“ popsala šmídlová.

Pokud nedojde ke zvýšení přepravních kapacit, budou podle Česmad Bohemia logistické firmy nuceny odmítat některé zakázky. To by vedlo ke zvýšení cen dopravy a komplikacím při přepravě zboží.

Společnost šmídl vznikla jako rodinná firma v roce 1990 bez účasti na privatizacích či restitucích. Její pobočky se nacházejí ve čtyřech městech České republiky. Společnost šmídl má vlastní logistické centrum a vozový park čítající přes 200 nákladních vozidel v průměrném stáří tří let. šmídl zaměstnává přes 300 lidí a loni realizovala téměř 13 tisíc přeprav.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
O prázdninách projedete méně. Benzín i nafta pořád zlevňují
Zákaz kožešinových farem ročně ušetří život více jak 20 000 zvířat, ale senátoři ho nechtěli schválit
Hypotéky 2017: Regulace má za důsledek unifikaci hypoték
Auta
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka…
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Kvíz na pátek: Poznáte značku a model auta podle obrázku?
Technologie
Intel se po IoT stahuje i z nositelné elektroniky. Celé oddělení tento měsíc zrušil
Evolveo Ray 2 – moderní skříň s tvrzeným sklem za 1500 Kč (uživatelská recenze)
Cnews FM: Přenos čísla do 10 dnů a dva noví operátoři [podcast]
Při instalaci nových hlavních verzí Windows 10 se zkrátí doba, kdy zařízení nelze používat
Alza to s elektromobily myslí vážně. Přidává další modely, nabídne levnější vozy i dodávky
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít