Article, show

Cesta do duše „pařana“

20. října 2010, 19:05 - David Kasl
20. října 2010, 19:05

Jaký je český fanoušek počítačových her?

Jaký je český fanoušek počítačových her? Společná anketa společnosti Intel a herního portálu GamePark ukázala, že typický „pařan“ hraje většinou na stolním počítači a preferuje on-line hry. Průzkum naboural obecně sdílený předsudek, že vyznavači počítačových her obývají spíše virtuální světy. Ukázalo se totiž, že více než dvě třetiny dotázaných plánovali, že půjdou volit.
Ojedinělé mapování duše českého pařana, jehož se zúčastnilo téměř šest tisíc lidí, probíhalo dva měsíce. Cílem bylo zjistit, o čem hráči sní, co dělají ve volném čase či jaké hry a jak dlouho hrají. „Ukázalo se, že hráči jsou normální mladí lidé, kteří nejsou fixováni pouze na své PC, čas tráví aktivně a nijak výrazně se kromě své záliby neodlišují od vrstevníků,“ hodnotí výsledky průzkumu PR manažer společnosti Intel Pavel Svoboda. Následující závěry se mohou hodit nejen vývojářům a herním marketérům.
Český pařan je z 98 procent muž mezi 13 a 25 lety. Hraní pro něj představuje pouze alternativní příležitost k odreagování, zábavě a relaxaci. „Zábava a relaxace motivačně zcela odpovídají jakékoli hře, a to se i od her očekává. Hra jako taková je tou nejlepší ,mozkovou přípravou‘ na reálné činnosti,“ říká psycholog Jiří Šimonek ze společnosti DAP Services.
Pařani stráví hraním her v průměru tři hodiny denně (39 procent respondentů), 76 procent z nich hraje nejraději on-line společně s dalšími kamarády a spoluhráči. „Činností spojených s počítačem a internetem se účastní lidé, kteří jsou v kontaktu s lidmi a mají více aktivit než ostatní,“ dodává sociolog a proděkan Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy Petr Soukup. Typický pařan se s většinou svých „onlinových“ přátel zná ze skutečného života a více než třikrát týdně vyráží s kamarády za zábavou (52 procent respondentů).
A jak je to s obecnou představou o nebezpečí závislosti na hraní? „Na čemkoli, co děláme, často vzniká aktivní psychická závislost. Jen tak se můžeme v dané oblasti rozvíjet,“ říká psycholog Šimonek. A dodává, že do formy patologické závislosti nedojde více hráčů než třeba lidí závislých na čokoládě nebo hamburgerech.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Konec vesnických prodejen? Vyřeší jejich ztrátovost dotace?
"Bude to dobrý rok," banky a stavební spořitelny počítají výsledky v polovině roku 2017
Papíry jsme jim nevytiskli aneb o reálném založení chovné stanice
Připojištění na dovolenou? Nutnost, nebo zbytečnost?
Poroste rychleji USA nebo eurozóna? MMF upravil předpovědi
Auta
Škoda odstartovala sériovou výrobu modelu Karoq. První…
První autonomní Kamaz bude nasazen během fotbalového mistrovství
Po Francii chce prodej aut se spalovacím motorem zakázat také Velká Británie
Galerie na středu: Na tyto tříválce vám nestačí ani půl milionu
Německo chce neupraveným autům z aféry Dieselgate odebrat registraci
Technologie
Ransomware v posledních dvou letech vydělal přes 25 milionů dolarů
Chrome 60 lepí 40 děr a podporuje Touch Bar na nových Macboocích Pro
Core i7-8700K má prý turbo 4,7 GHz. I při zátěži šesti jader může běžet nad 4 GHz
Web si oddychne. Adobe plánuje ukončit vývoj a podporu a Flashe v roce 2020
Aukro chystá změny. Začátkem srpna bude služba nedostupná
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít