Česko-slovenská integrace

09. září 2009, 15:33 - Ondřej Hergesell
09. září 2009, 15:33

Janem Přerovským

Od 1. července se Asseco Czech Republic (bývalé PVT) manažersky a organizačně propojilo se svou slovenskou matkou, společností Asseco Slovakia. Důvod vzniku nového uskupení byl prostý – křížově posílit byznys v Česku i na Slovensku. „Oba trhy jsou relativně malé a provázané. Velmi dobře si rozumíme, spousta našich zákazníků se pohybuje na obou trzích. Je tedy zcela přirozené, že pokud chceme z česko-slovenského trhu vytěžit více, vyplatí se propojit a fungovat jako jedna firma,“ vysvětluje Jan Přerovský, předseda představenstva firmy Asseco Czech Republic a viceprezident „nového uskupení“ Asseco Central Europe pro obchod a marketing.

EURO: Jaká byla myšlenková evoluce, která vedla k propojení? PŘEROVSKÝ: Hlavní důvod i myšlenka byly jednoduché – byznys. Abychom byli maximálně efektivní a mohli být blízko našim zákazníkům a poskytovat jim společné služby na obou trzích, rozhodli jsme se dát dvěma právním subjektům jedno společné vedení. A také jednu motivaci. Majetkově se nic nemění, zůstáváme stoprocentní dcerou slovenského Asseka. Existuje jedno vedení pro oba státy, jedna organizační struktura obou firem.

EURO: Fungujete tedy jako jedna firma, ale právně existují dvě entity? PŘEROVSKÝ: Přesně tak. Jedna z teoretických možností byla firmy fakticky sloučit a vytvořit jednu společnost, ale z důvodů právních a obchodních jsme k tomu nepřistoupili. Legislativa neumožňuje, aby firma byla registrována v obou zemích, vždy by jedna musela být organizační složkou té druhé. V takový okamžik se snižuje obchodní pozice dané firmy, je vnímána jako pobočka.

EURO: Jaká je praxe? Byznys děláte jako Asseco CE, ale fakturu klientovi pošle Asseco Czech Republic? PŘEROVSKÝ: Ano. Je to věc, která je relativně normální u velkých firem. Velcí zákazníci, zejména v korporátním segmentu, toto vůbec neřeší, jen v tom musejí mít jasno.

EURO: Výhodou slovenských firem je ale například nižší daň z příjmu právnických osob… PŘEROVSKÝ: Tomu rozumím, ale v našem případě se po právní stránce nic nemění. Není žádný důvod pro transfer zisku. Ctíme to, že podnikáme v Česku, hodně našich zákazníků je ze státní správy, tak tady platíme i daně.

EURO: Jak a v jakých segmentech si chcete předávat zkušenosti mezi českým a slovenským Assekem? PŘEROVSKÝ: Zatím zjišťujeme, kdo co umí, kam vlastně chceme celou česko-slovenskou skupinu posunout.

EURO: Mají ve vrcholném vedení Asseka Central Europe větší zastoupení Slováci, nebo Češi? PŘEROVSKÝ: Vedení firmy, takzvaná Rada ředitelů, je složena ze šesti členů, přičemž tři jsou z Česka a tři ze Slovenska.

EURO: Můžete díky nové organizační struktuře snížit počet zaměstnanců v rámci firmy Asseco CE? PŘEROVSKÝ: Tyto kroky jsme nedělali z důvodu zeštíhlování, ale kvůli zefektivnění byznysu. Zároveň ale nemohu vyloučit, že propouštění může přece jen někoho postihnout. Nebude se ale jednat o masovou akci, půjde maximálně o jednotky lidí z téměř tisícovky, které v současné době patří pod Asseco CE.

EURO: Jaké výše dosáhnou náklady spojené s propojením a jak se změny projeví v obratu a ziskovosti? PŘEROVSKÝ: V nákladové stránce půjde o malé výdaje, řádově statisíce. Primárně však chceme, aby se to projevilo v obratu a až teprve poté v zisku. Celkově by mělo nové uskupení pracovat s obratem kolem 4,5 miliardy slovenských korun.

EURO: Je možné chápat manažerské propojení i tak, že padla možnost IPO českého Asseka? PŘEROVSKÝ: Zřejmě ano. Není důvod ani vhodné prostředí na trhu. Nicméně složka na IPO firmy Asseco Czech Republic mi leží v kanceláři již rok a půl, a pokud to bude nutné, můžeme ji kdykoliv vytáhnout.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Najděte si novou práci do září
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Auta
Na Audi RS Q5 už čekat nemusíte. K dispozici je SQ5…
Retro na neděli: Ford GT40 vznikl jako pomsta značce Ferrari
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým štítem. Taková věc tu ale byla už dávno
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Technologie
Až přijdou těžaři. Zásoby lithia v Krušných horách jsou velké, ruda ale není vydatná
První 120Hz 4K monitor je tu. S nižším rozlišením umí i 480 Hz a vyrábí ho dva nadšenci
Tento týden podcast Cnews FM nebude
Co přinese Intel Coffee Lake do lowendu? Máme parametry Pentií, takt až 3,9 GHz
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít