České vlaky: vteřina za 256 milionů

12. května 2012, 11:19 - Robert Šimek
12. května 2012, 11:19

Výstavba železničních koridorů stála miliardy. Část této investice jsou však vyhozené peníze. Desítky vlaků totiž nevyužívají zrychlení, které jim tratě umožňují, a jezdí stejně pomalu jako na starých kolejích.

Foto: Robert Sedmík / TÝDEN.CZ

Píše se rok 1936. Na trať Praha–Bratislava vyjíždí souprava Slovenská strela. Expresní vlak uhání rychlostí až 148 kilometrů v hodině a do Bratislavy dorazí už za 4 hodiny a 18 minut. Píše se rok 2012. Na koleje mezi Prahou a Bratislavou vyráží soupravy EuroCity Johannes Brahms. Do cíle dorazí za 4 hodiny a 19 minut. Ani 76 let vývoje a investice ve výši desítek miliard korun do stavby rychlostních koridorů nezanechaly na železnici příliš znatelný otisk. Vlaky jezdí stále stejně rychle, v mnoha případech spíše stále stejně pomalu, jako před desítkami let. A netýká se to jen trasy Praha–Bratislava.

Kde se ztrácejí ušetřené vteřiny?

Proč stojí vlaky tak dlouho ve stanicích?

Kolik času si nechávají jako rezervu?

A změní se to někdy?

Odpovědi na tyto a další otázky přinese pondělní vydání týdeníku PROFIT.

Mohlo by vás zajímat

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Adam Hazdra: Třetina lidí je v práci nespokojených

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

Hry pro příležitostné hráče