České versus čínské

27. září 2007, 15:52 - Karel Zaoral
27. září 2007, 15:52

Blata

Společnost Blata má oproti plánům několikaměsíční zpoždění se zahájením výroby klasického silničního motocyklu. S jeho prodejem se mělo začít už letos na jaře, přičemž firma nyní posunula termín až na konec roku. „Za zpoždění mohou problémy s padělky minimotorek, které nás připravují o desítky milionů korun. Společnost tudíž nemohla do vývoje a výroby investovat podle plánu,“ říká zástupce Blaty Lukáš Vašíček.
Blatu už několik let poškozují zejména čínští padělatelé, a to jak přebíráním trhů, tak i poškozováním firemní pověsti. Jejich produkty jsou totiž extrémně nekvalitní. Blata jen za loňský rok odhaduje ztrátu, za niž jsou padělatelé odpovědni, na více než dvě stovky milionů. „Stroj okopírují vizuálně naprosto přesně, dokonce i stupeň opotřebení pneumatik,“ řekl před časem týdeníku EURO majitel firmy Pavel Blata. Společnost tím pádem nemůže už několik let překročit hranici tržeb 100 milionů, ale právě díky nové motorce v ceně kolem 80 tisíc korun by se to mělo změnit.
Podnik očekává, že ročně prodá tisíce kusů v celé Evropě. Více se chce zaměřit i na český trh, který pro ni dosud nebyl prioritou. „Ne každý tatínek chce investovat do minibiků, tohle už je ale ryze praktická věc,“ míní Vašíček. Poukazuje přitom na tuzemskou tradici výroby silničních motocyklů, přičemž připomíná značku Jawa.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče